skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

To nye merchandise mesterværker på vej

(Læst 6790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Der bliver skrevet en del om Star Wars Merchandise i disse tider, der er to nye vrker på vej.

Den første er skrevet af Todd DiMartino og er et to-bindsværk på ca. 700 sider med mere end 10.000 fotos af mere end 6.000 stykker merchandise. Denne bog omhandler kun legetøj men alt legetøj udgivet i USA inklusiv alle kendte variation skulle være med i den. Bogen udkommer kun i 5.000 eksemplarer og kan forudbetilles på nednestående side, hvom man også kan læse meget mere om den, og ja jeg har selvfølgelig allerede bestilt  og betalt for den.

http://www.thesagamuseum.com/

Den anden bog skrivbes af de kendte samlere Gus Lopez og Duncan Jenkins. Denne bog omhandler stort set alt Star Wars merchandise, der eksisterer og skulle blive det største SW merchandise værk nogensinde. Det forventes, at bogen bliver på over 1.000 sider og kommer til at indeholde ca. 25.000 billeder. Da bogen endnu kke er færdig, er der begrænset info om den endnu.

Hov dette minder mig om at Duncan stadig skylder mig, for de danske cola etikketter han fik af mig til CE. Han ville finde noget Tailandsk merchandise til mig, men som jeg sagde så haster det ikke (det er en kendt samler, man kan stole 100% på).

Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hej Henrik
Den ser godt nok nice ud... Hvad kommer den samlede pris op på for begge bind?

Carsten
Gudrun Ensslin: "Anti-imperlistisk kamp og seksuel frihed høre sammen."

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Hej Carsten.

Todd DiMartino's dobelt-bindsværk koster usd 75,00 + usd 35,00 til porto. Dvs. usd 110,00 (ca kr 550,00) totalt set.

Hvad den helt store bog kommer til at koste vides ikke sendu da Gus og Duncan ikke er færdig med den endnu.
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
høre der ellers noget med udover bogen henrik?

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Hm som jeg har forstået der, følger der ikke noget med disse bøger?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

the Marster

• Medlem af Jedi Rådet
okay, så det er bare en masse læse stof og billeder?

Poul Glargaard

• Danmarks første Luke Skywalker
  • Føler Kraften
  • *
  • For lang tid siden i en fjern, fjern stjernetåge.
ja det er jo typisk det man finder i bøger :-P

De fandt piloten på den stedlige kro, hvor sære og fremmede væsener var bænket...

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Ja Marster, det er billeder af merchandise og et hav af informationer derom. Som der står på siden, har det taget forfatteren mange år at samle sin viden og få det ned på tryk. Jeg glæder mig meget til dette store tobindsværk kommer ind ad døren (har jo for længst forudbestilt og betalt dem). Er sikker på at det er en af de mest informative bøger, der nogensinde er skrevet om Star Wars legetøj

Der er stadig ikke information om den anden bog, men både Gus og Duncan har været til conventions og været en aktiv del af collectors panels ved Celebration Japan, så mon ikke der snart er nyt om den også. Denne bog omhandler jo meget mere end kun legetøj, den skulle berøre stort set alt Star Wars merchandise, der er udkommet, fra madprodukter over kunst til møbler.

the Marster

• Medlem af Jedi Rådet
okay, henrik, men vis man intrasere sig for det så kunne det da være rat og eje den, menn.. :wink:

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Det lyder fedt med de bøger Wulff, og jeg må indrømme jeg er fristet til og købe den store af Gus, når den udkommerm, hvis denblir til og få fat på inden den er udsolgt.

jeg ved (igennem dig) at Gus har enorm forstand på den del af mercandisen, og at han selv ejer ting som ville få os andre til og blive regnbuet farver i hovedet af misundelse hehe :D
Darth Pingu Awakens

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Heysan Wulff

er der noget nyt på de her 2 bøger, evt en udgivelsesdato eller noget? de ser mega spændende ud og absolut noget jeg må få fat i hvis jeg kan ^^
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
ENDELIG!!!!

Så er det længe ventede værk af Gus Lopez og Duncan Jenkins på trapperne, og kan nu forudbestilles her:

http://paizo.com/store/byCompany/c/completistPublications

Jeg behøver vel ikke sige, at jeg allerede har bestilt den og betalt for den. Den forventes at blive afskibet i januar, så det er jo ikke så længe til.

Den anden bog af Todd DeMartino kan bestilles via linket i post zero, og forventes at udkommei januar eller februar. Jeg har jo forlængst bestilt og betalt for den også, helt tilbage i sommers.

En lille sidebemærkning om forfatterne: Gus er en af verdens mest kendte samlere og har en hel del propsa fra filmene, desuden er han en af dem der ved allermest om Star Wars merchandise og har hjemeside www.theswca.com (tidligere toysrgus.com). Duncan har over 50.000 stykker Star Wars merchandise og har dermed en af verdens største samlinger, hvis ikke den største (der fik du så dit svar på det spørgsmål du stillede i sidste uge Jaina). Jeg har iøvrigt lige solgt nogle danske bøger til Duncan og bidrog også til hans samling med et beskedent indlæg ved CE, da jeg gav ham en dansk cola etikent, idet han samler på food related SW merchandise.
Senest Redigeret: 07-12-2008, 00:14:47 af Darth-Wulff

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Lige et dobbeltpost, da der er relvant ny information om Gus og Duncan's bog. Den er nemlig lige blevet anmeldt på starwars.com, selvom den jo ikke er udkommet endnu. Anmeldelsen kan læses her:

http://starwars.com/vault/collecting/20081218.html

Jeg skla nok skrive en anmeldelse af begge bøger, når de er kommet frem til mig, regner med at opdatere den eksistrende tråd om merchandise bøger.

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Som jeg har skrevet i et nyt emne, er Gus Og Duncan på banen igen, med en bog om prototyper.

Todd Dimartino's bog er endnu ikke udkommet, selvom der er gået over to år siden jeg bestilte den (og betalte for den), og han har forlængst taget mulighed for forudbestilling ned. Det vil dog snart igen blive muligt at forudbestille den, men det bliver til en anden pris end den jeg skrev i post zero. Siden 2008 er bogen nemlig vokset fra at være to bind på ca 700 sider samlet til at være på ca 1200 sider, så der er en årsag til forsinkelsen. Os der bestilte dengang er dog blevet lovet bogen til den pris, som vi oprindeligt gav, det kan så rigeligt opveje tabte renter af de ca kr. 550,00. Har bestemt ikke fortrudt, at jeg bestilte den og er sikker på den nok skal udkomme inden for en overskuelig fremtid.

ewok13

• Youngling
  • **
  • *
Ville lige hører, om der var nogle problemer vdr. handlen fra paizo.com. Hvad blev shipping, og kom du gennem tolden(Ved godt det er forskelligt). Da jeg selv regner med et køb af "Gus and Duncan's Comprehensive Guide to Star Wars Collectibles"