skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Luke, Leia og Padmé

(Læst 11892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Den bliver opdateret jævnligt. For tiden, med LOF nyheder, eftersom den sidste bog lige er udkommet. Mest vist nok af adminsene eftersom nogle sider er blevet spammet groft så det ikke kan lade sig gøre for alle at opdatere alt.

Så vidt jeg ved ud fra min erfaring med WP, så er det kun hvad man ved indtil videre om alt/alle/hvem/hvad/hvor/hvornår/hvordan/hvorfor/etc.

Jeg må indrømme at jeg ikke selv er faldet så meget over informationer omkring Breha Organa, udover hvad der står på WP og i ROTS romanen (altså meget begrænset). Nu har jeg ikke læst alle Tales bladene (Lora, det har du vel :roll: ) så jeg ved ikke om Breha på noget tidspunkt optræder deri.

EDIT: (jeg fik lidt for meget fart på før, så jeg glemte at afslutte indlægget)

Det ville måske være en "hjælpende hånd" til os fans, hvis der engang blev skrevet en roman om Luke og Leias barndomme på Tatooine og Alderaan. Okay, roman er så meget sagt ... måske kunne vi bare godt lære noget mere om Leias barndom. Jeg synes i hvert fald ikke man hører noget sted (udover WP), der bekræfter eller afkræfter, at Breha er død før Alderaans ødelæggelse eller under, sammen med Bail og de andre, der ikke overlevede. Ja, vi ved at Leia mere eller mindre blev opfostret af Bails tre søstre, men det nævner stadig intet om, hvor Breha var henne. Hun kunne sagtens, lige som Leia endte med at gøre da hun fik børn, sætte sine undersåtters ve og vel før alt andet og overlade børneopdragelsen til barnepiger og andre.

Det er jo også set i virkelighedens kongehuse.
Senest Redigeret: 25-05-2008, 10:24:02 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Eftersom Bail og Breha brændende ønskede sig en datter, virker det ret usandsynligt, at Breha lige pludselig ville læsse opdragelsen af hende over på en anden. Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen.

Jeg troede egentlig også det mere var for ungernes skyld, at Leia havde barnepige på dem, og ikke for undersåtternes skyld?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Det har været min opfattelse, at Leia og Han lod tvillingerne og Anakin være under beskyttelse i de første tre år og så forhindrede hendes pligter som diplomat og statsoverhoved hende nærmest for at have noget særligt ordentligt forhold til sine børn. Og når jeg siger "undersåtter" i Leias tilfælde, så er det jo selvfølgelig de forskellige planeter der er med i Republikken.

Hun har, så vidt jeg ved også indrømmet, at hun ikke altid har været så nærværende over for sine børn, som hun kunne have ønsket.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Jo. Derfor har stort set alle deres sider også en besked med, at informationerne kan være forkerte.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Mara, jeg ved der er en historie i en Tales, som referer til Brehas tidlige død. Og er ret sikker på jeg også har læst noget et andet sted, men det er så lang tid siden, at jeg ikke kan huske hvor. :-P Hmm, måske står der noget i Truce at Bakura?? Ved hun tænker en del på hendes familiære forhold der.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Captain Morgan

• Gæst
Mener også jeg har læst noget om Brehas død da Leia var 4...og siden jeg ikke har læst meget andet end Truce at Bakura er det ret sandsynligt deri. Når Leia siger moren døde da Leia var ung så går jeg også ud fra hun mener 'ung som i barn' og ikke ung som i baby. Derfor er det vel ret usandsynligt Leia snakker om Padmé.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Tja, altså jeg har ikke endnu læst noget sted om at Breha skulle være død før Alderaans ødelæggelse. Det jeg har læst mig frem til er, at hun hun formodes at være død under ødelæggelsen.

Jeg mener stadig, at Leia vidste at hun var adopteret. Der virker disrespektfuldt over for Padmé, hvis Bail havde gjort det anderledes og fortalt at de var hendes biologiske forældre.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Og jeg siger stadig at det virker fuldstændig hul i hovedet at afsløre noget sådant, når nu det formodes, at barnet døde med Padmé - så ville det da være fuldstændig tåbeligt at risikere at ødelægge det hele, ved at fortælle Leia sandheden.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Selvfølgelig fortalte han hende ikke hvem hendes sande forældre er, men at hun er adopteret. Det er det jeg mener. Ikke at han bare ødelægger det på den måde.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Det ville være enormt risikabelt, at fortælle Leia hun er adopteret, når Bail ved hvad der kan ske, hvis kejseren finder ud af det. Tror nærmere han havde planer om at fortælle hende det, når hun blev ældre, evt. når kejseren var besejret.

Mht. Breha er det noget der har kørt i lang tid, men det kan ikke udelukkes, at der er to kanoner. :-P

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"