skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Luke, Leia og Padmé

(Læst 11627 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • There is another Skywalker!
Det her emne er faktisk en af de ting der gør at jeg syntes at EpIII er den absolut dårligste Star Wars film.
Ifølge de gamle film kunne leia svagt huske hendes rigtige mor. Det siger hun  i samtalen med Luke i RotJ. Hvilket betyder at Padme måtte overleve EpIII. Men hun skulle dø da Leia var meget ung. Måske en 3-4 år. Det ville passe meget godt over ens med hvorlangt mennesker i den virkelige verden kan huske tilbage. Jeg kan kun sige at det her er en mega brøler af G.L.

Så kan der komme alle mulige EU historier om emnet men det retter bare ikke fejlen i filmene.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Hmm... Opfattelsen af Kraften i universet er nu, at den er guddommelig. Jeg har altid været lidt generet af replikken i ROTJ, og synes den burde redigeres ligesom med flere af de andre er blevet det. En anden teori med hensyn til Luke er, at hans interesse for moderen ikke er særlig stor. Luke minder jo væsentligt mere om Anakin og lader også til at være meget mere interesseret i ham.

"He knew my father?", "I wish I knew him.", "How did my father die?" "Why do you wish to become Jedi?" "Mainly because of my father I think." etc. etc. Han spørger først til sin mor i ROTJ.

Men helt ærligt SKAL vi så absolut have en forklaring på alting?

PS: Og så vil jeg stadig holde på at ROTS er den bedste film sammen med TESB.  8-)
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Hans Ole

• Jedi Ridder

Nej, det syntes jeg heller ikke.

Men det er faktisk det er der PT's problem IMO.
Midiclorians, Kejserens ansigt, skaberen af C3PO..... osv osv osv..

Alt magien fra de gamle film fjeres og erstates med en masse gang makværk.
Well jeg syntes EPIII skal få så mange løse ender til at hænge sammen at dybten i filmen helt forsvinder. Ingen personskildringer, ingen lange kampe på kashyyk osv osv osv.

Mht Leia og modren er det en hovsa løsning og ikke gennem tænkt, men det er jo også bare min mening........  :wink:

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet

Nej, det syntes jeg heller ikke.

Men det er faktisk det er der PT's problem IMO.
Midiclorians, Kejserens ansigt, skaberen af C3PO..... osv osv osv..

Alt magien fra de gamle film fjeres og erstates med en masse gang makværk.
Well jeg syntes EPIII skal få så mange løse ender til at hænge sammen at dybten i filmen helt forsvinder. Ingen personskildringer, ingen lange kampe på kashyyk osv osv osv.

Mht Leia og modren er det en hovsa løsning og ikke gennem tænkt, men det er jo også bare min mening........  :wink:

Ville det ikke være nemmere at sige, at du ikke bryder dig om PT? 8-) Jeg vil på ingen måde kalde ROTS eller PT for et makværk. Jeg synes, det beriger og bidrager med en masse godt til Star Wars universet. Jeg har intet negativt at sige om de film overhovedet og finder dem på mange måde bedre end OT.

Hans Ole

• Jedi Ridder
jo jo men det her er grunden til at jeg ikke bryder mig om PT. Der er faktisk en hel række ting i PT jeg mangler eller syntes der øddelægger histrorien.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Lad os nu holde en diskussion om hvorvidt PT er god eller ej ude af denne tråd. :-)

Personligt synes jeg faktisk Luke minder en del om Padmé i sit sind. Både Leia og Luke har arvet sider fra begge deres forældre.

Kraften er som sådan vel ikke guddommelig, da den netop ikke er en guddom. Den er der nærmest bare, i alt liv, af alt liv.
At Kraften er altvidende er fint nok. Men det er tænkende væsner ikke, ej heller er de almægtige. Og jeg synes det er en fejl når folk forsøger at gøre jedier almægtige eller til gude-folk fordi de kan bruge Kraften.  :-P
Ergo vil jeg om så GL himself sagde at det er Padmé Leia husker, holde på det ganske enkelt ikke er menneskeligt muligt og holde mig til Breha forklaringen. :wink:

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Lad os nu holde en diskussion om hvorvidt PT er god eller ej ude af denne tråd. :-)

Personligt synes jeg faktisk Luke minder en del om Padmé i sit sind. Både Leia og Luke har arvet sider fra begge deres forældre.

Kraften er som sådan vel ikke guddommelig, da den netop ikke er en guddom. Den er der nærmest bare, i alt liv, af alt liv.
At Kraften er altvidende er fint nok. Men det er tænkende væsner ikke, ej heller er de almægtige. Og jeg synes det er en fejl når folk forsøger at gøre jedier almægtige eller til gude-folk fordi de kan bruge Kraften.  :-P
Ergo vil jeg om så GL himself sagde at det er Padmé Leia husker, holde på det ganske enkelt ikke er menneskeligt muligt og holde mig til Breha forklaringen. :wink:

Farligt kort at bruge, da GL siger så meget. Han siger også, at Boba Fett døde i ROTJ, hvilket er ligeså lidt kanon, som den aldrende udgave af Anakins ånd. :-D

Anyway ved ikke om det er off-topic, men der er forskellige opfattelser af Kraften afhængig af materialet, og noget af det lægger op til, at Kraften rent faktisk er guddommelig og handler igennem alt levende, som det selv har skabt. Det Darth Trayas opfattelse, at Kraften er en kynisk gud, der vil ofre liv for, at opnå ballance i universet. Noget der kunne underbygge hendes teori, er, at hun har fundet en måde at dræbe Kraften på, hvilket betyder, at den er mere end bare end en mystisk "energi".

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Må indrømme at jeg ikke helt forstår hvad det har med emnet at gøre, at Traya har fundet ud af hvordan man kan dræbe Kraften :-?

Men ja, jeg kan dog godt se hvor du vil hen, eller det tror jeg i hvert fald. Kraften er uragensagelig. Det er ikke alt der kan forklares ved det og derfor er det en mulighed at Leia kan huske Padmé fordi det er noget hun fornemmer gennem Kraften, bare helt uden at vide det (på det tidspunkt).

Er enig i, at det ikke er "menneskeligt" muligt at kunne huske noget fra en så tidlig alder som Luke og Leia var i da Padmé døde. Men, nu er der jo heller ikke rigtig noget generelt normalt menneskeligt ved en der har Kraften på sin side, udover fysiske træk og den slags :-P

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Som han sagde, var han også i tvivl om om det var offtopic eller ej.  :wink: Tror egentlig det var ment til diskussionen om hvorvidt Kraften var en guddom eller en enegi, eller et mix...  :roll: (Vi kunne lave et emne omkring det, for folk som gerne vil diskutere videre - jeg synes i hvert fald det er en spændende diskussion)

Og med hensyn til Leia og hendes 'Force-memory': Det kan godt være, at Kraften ikke er 'menneskelig' som sådan, men der er dog grænser, synes jeg. og Jeg vil til hver en tid holde på at det er GL, som har lavet en brøler, og jeg synes ikke man skal bruge Kraften som undskyldning for dette. Det er for langt ude. Så jeg holder mig til at det enten er Breha, hun taler om, eller Lucas der har lavet rod.  :-P
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Leia Skywalker

• Global Moderator
he he, godt at høre der er en der er enig med mig. :wink:

Og I er velkomne til at lave en tråd i Expanded Universe. :-D

GL har vidst også engang sagt, at der er film kanon, EU kanon, endnu en kanon jeg ikke kan huske hvad hedder, og så en non-kanon.
Mener sådan noget som Tales går under den tredje kanon, mens alt AU, ff og det i den retning er ikke-kanon.
Og de forskellige kanon kan i princippet godt lægge side om side. Hvor der i tvivlsspørgsmål er der dog en klar rangorden. Men film kanon kan altså godt sige at det er Padmé Leia husker, mens de to andre kanoner siger det er Breha. :roll: :-P Lidt noget rod, især da de to EU kanoner kom først...

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Tja, måske. Jeg vil sige at det nok er det tætteste vi kommer på en forklaring.

Og Tales er faktisk kategoriseret som non-canon, Lora. I hvert fald af de artikler jeg har læst inde på wp, så er historier som der hvor luke farer vild i en sandstorm og møder drengen Anakin Skywalker, blevet sat i et non-canon felt inde i Lukes artikel ;-) bare for at komme med en indskydelse.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Global Moderator
Nogle er, ja. :-) Men andre står som værende måske kanon, måske ikke. Det kunne måske godt være sket, you never know. Men der er også forskel på tpb Tales og bøgerne Tales. :wink:
Ok, det her er off topic... tilbage til emnet.

Under alle omstændigheder, så gør de modsatrettede udmeldninger det faktisk lidt umuligt at komme med et definitivt svar, så det er lidt op til en selv hvad man selv vælger at følge.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
AU er det ikke videospil med mere? Det er da kanon. :?

Leia Skywalker

• Global Moderator
Nej, men videospil er ofte tredje kanon, fordi de kan have flere slutninger. Men så plejer der at være en slutning, som er bestemt som værende den officielle.

AU er alternate universe, f.eks. Infinities.

(Havde jeg ikke lige afsluttet denne diskussion? Emnet....)

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Hm, må tilstå, at den der med Artoo, som formidler af viden omkring Anakin og Padmé er en ret tynd løsning, og et tydeligt forsøg fra forfatters side på, at finde på noget "interessant". Synes tit, at folk går ud af deres gode skind for at finde på noget godt, og så bliver det ødelagt alligevel.

Leia/Lora...jeg fangede ikke lige den der med Breha - havde du, eller havde du ikke sådan en "kilde" kilde til hendes død? Kunne være interessant at læse :)Og Jaina, bare fordi der ikke står noget på WP, betyder det jo ikke, at det ikke er "sket" - bliver WP ikke opdateret af stort set alle, der lyster?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"