skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Han Solo's baggrund

(Læst 5051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Padmé Solo

• Gæst
Et eller andet sted har jeg læst at Han måske er arving til Corellia's trone. Kan nogen udbyde det for mig? Hvem der finder ud af det og hvordan?
Det lyder fuldstændigt tåbeligt, men alligevel er det da en sjov tanke, ikke?

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Nu er det meget lang tid siden, jeg har læst bøgerne, men så vidt jeg husker, hænger det sammen med, at Han Solos fætter (fjern slægtning?) er en svindler, der har udgivet sig for, at være konge over Corellia. Det kommer op i forbindelse med Han og Leias bryllup, hvor Han først findes uegnet til giftemålet, da han jo ikke er noget som helst (ud over højrøvet ;)). Men er han beslægtet med Kongen, har han jo blåt blod i årerne. Det viser sig dog at være fup det hele.

Men det er altså kun så vidt jeg husker ;)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

trager

• Clone nine, lieutenant and third-in-command of Clone Squadron
  • Jedi Mester
Så vidt jeg ved er det eneste sted vi hører om at Han skulle være konge i kapitel 6 af Courtship of Proncess Leia de to steder jeg har citeret her, men jeg tror ikke det nævnes nogen andre steder, det står i hvert ikke i Han Solos biografi hverken på wookieepedia eller i star wars databanken.

Håber det er til hjælp  :-)

Citér
"I beg to differ!" Threepio answered. "I have been communicating with various
computers through Coruscant's network all morning, and I've discovered some
startling facts that all of you seem to have overlooked?possibly because General
Solo has labored intensely to hide them: although the Corellians became a
republic nearly three centuries ago, by birthright Han Solo is the king of
Corellia!"

Citér
"Indeed," Threepio went on. "Han is the royal heir! Birth records indicate that
Han's paternal ancestry goes back to Ber-ethron e Solo, who introduced democracy
in the Corellian empire. You can easily track the birthright for the next six
generations, to Korol Solo, but records from Korol's period were destroyed in
the Clone Wars and the lineage became lost.

"But Korol Solo married and fathered his first son on Duro nearly sixty years
ago, and because of the wars and turmoil, that son never returned home. His name
was Dalla Solo, but he changed his name to Dalla Suul to hide his identity
during the Clone Wars. His firstborn son was Jonash Suul, and the first son of
Jonash Suul was named Han Suul?who changed his name back to Han Solo. Obviously,
Han knew of his royal lineage, but for reasons that are quite beyond me, he's
also tampered with records back on Corellia in an effort to hide that lineage!"

There was an audible gasp from the crowd, and Threkin Horm shouted for order.
Han got up slowly and walked out of the auditorium as the roar in the background
diminished. Leia half-stood, watching Han leave, and the crowd quieted enough
for Threkin to cry out, "But wasn't Dalla Suul also known as Dalla the Black?
The famous murderer?"

"Well, yes, I suppose," Threepio admitted, "though the history texts describe
him more accurately as a kidnapper and a pirate."
"The Empire or Us - there is no compromise. Biggs Darklighter, Wedge Antilles, Jek Porkins." I Jedi

We're Clone Squadron. FanFic is our stock in trade and insanity is what we deliver.

Padmé Solo

• Gæst
Tak, det var virkelig hjælpsomt! Jeg læste det vist på wookieepedia, men det er blevet slettet igen. Jeg har ikke kunne finde det i et stykke tid.

trager

• Clone nine, lieutenant and third-in-command of Clone Squadron
  • Jedi Mester
Selv tak :-) Ja der blive hele tiden ændret på wookieepedia så det kan være lidt svært at genfinde ting derinde  :wink:
"The Empire or Us - there is no compromise. Biggs Darklighter, Wedge Antilles, Jek Porkins." I Jedi

We're Clone Squadron. FanFic is our stock in trade and insanity is what we deliver.

Padmé Solo

• Gæst
Ja, men wookiepedia er en virkelig god side hvis der er noget man ikke kan finde. Jeg bruger den tit.
Men jeg nægtede næsten også at tro det da jeg læste det med Han. Han som konge? Godt nok er Leia prinsesse, men det er da at køre den for langt ud, ikke? Selvom det da er meget sødt også.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Køn: Mand
  • Pingu the Biker
De eneste EU bøger jeg har læst er Han Solo triologien, men de er til gengæld rigtig gode.
Nå men i dem hører man i hvertfald ikke noget omkring at Han Solo skulle være royal.

Man hører dog at han forsøger at finde sinde rødder og hvem han er i familie med.

Bøgerne starter fra da Han Solo er en lille dreng på Corellia og frem til Episode IV hvor han møder Ben og Luke i Cantinaen på Tatooine, lige nødagtig der hvor filmen tager over.

har man ikke læst triologien kan den varmt anbefales, er lidt ting i starten men blir faktisk rigtig god og så holder den sig til filmene og passer ind både med de nye og gamle.

men ligesom dig Padmé Solo vil jeg også mene at det ville være ret latterligt hvis Han Solo var kongelig  :roll:
Senest Redigeret: 04-05-2008, 09:19:35 af Predator
Darth Pingu Awakens

Padmé Solo

• Gæst
Men når man tænker over det, så er det ikke så sært at det ikke passer, for det er jo 3PO der finder ud af det. :lol:

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
jo helt sikkert hehe.

men somtider går der lidt ged i de der EU bøger da det er mange forskellige forfatter som skriver dem, og ikke altid har samme ideer og opfattelse af tingene.

men jeg har som sagt kun læst de 3 han solo, men var igang med den der foregår imellem Ep 4 og 5, den der alliange men gik i stå med den, da den er engelsk men skal helt klart igang igen da den virker ganske okay.
Darth Pingu Awakens

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Ret mig, hvis jeg tager mig, men jeg mener at huske, at det i slutningen af Leia's Bejlere bliver afsløret, at 3PO tager fejl mht. Hans kongelighed. Så vidt jeg husker, så havde en af Hans forfædre uretmæssigt taget navnet Solo uden at have krav på det. Det er dog noget tid siden, jeg har læst bogen, så det kan ske, jeg tager fejl.

Udover de allerede nævnte bøger, kan jeg også anbefale de første bøger, der blev skrevet om Hans baggrundshistorie. The Adventures of Han Solo trilogien er ret god, og fungerer stadig selvom bøgerne blev skrevet tilbage i 1979. Han Solo at Star's End, Han Solo's Revenge og Han Solo  and the Lost Legacy omhandler en stor del af hans tid i The Corporate Sector og foregår 2-5 år før ep. IV
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Jeg mener helt sikkert, du har ret, Sindhøj, for jeg mener bestemt at kunne huske, at Luke lukker Threepio inde i et skab, for at han ikke skal afsløre det, midt i brylluppet ;)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
hehe og er sikker på at Cpo ikke ligefrem er tilfreds med denne behandling LOL :D

kan lige høre det for mig :)
Darth Pingu Awakens

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Jeg kan bekræfte Sindhøj og Mara. :wink:

Ja, Treepio 'finder' ud af Han skulle være arving til tronen, men også at hans forfader havde syndt sig til titlen, og derfor at det er en løgn, som har sneget sig ind i historien. Han ved godt han ikke har blåt blod i årerne.

Og ja, Luke spærrer ganske rigtigt Treepio inde, for at han ikke skal afbryde brylluppet, som han vil, da han finder ud af sin fejl. :lol:

Det er nok derfor det er blevet slettet på wookieepedia, da han ikke er kongelig. Dog kunne der godt stå noget om fupnummeret hans oldefar(or something) udførte.

Mht. andet om hans baggrund, så er det altid en god idé at læse de to trilogier om Han. Og Prinsesse Leias Bejlere(the courtship of princess Leia) kan også anbefales.  :-)

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Poul Glargaard

• Danmarks første Luke Skywalker
  • Føler Kraften
  • *
  • For lang tid siden i en fjern, fjern stjernetåge.
Det er nok derfor det er blevet slettet på wookieepedia, da han ikke er kongelig. Dog kunne der godt stå noget om fupnummeret hans oldefar(or something) udførte.

Da det er wiki software kan du da bare gå ind og skrive det selv

De fandt piloten på den stedlige kro, hvor sære og fremmede væsener var bænket...

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
I know.
Men helt ærligt så har jeg nok ting at lave som det er til at sidde og rette/skrive ting på wookieepedia eller andre wikier. :roll:

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"