skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

GTA - Meninger

(Læst 17563 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Jeg gennemførte spillet her for en times tid siden. Virkelig fed slutning - Altså den slutning jeg kom ud for. Starter snart forfra, så jeg kan prøve at træffe andre valg. :-D
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Jar Jar

• Everybody loves to hate him...
  • Padawan
  • **
  • Haha what a mess
lige en lille ting mere her fra.

kan man lide og bare gå på rampage i byen og smadre biler så de flyver igennem luften.

her er hvad man gør.

få sin mobil telefon frem og kald 911 og vælg brandvæsnet, de ankommer og snup så deres firetruck og trust me den kan godtnok lave ravage  :evil: :evil:

Skraldebiler er også ret gode... Og umm lad mig bare sige der komme federe ting, hvis det er ravage du gerne vil have :)
Jeg er en halal slagter med grønne vægge...
Jeg har et badekar...
Jeg vil også have gaver, men jeg vil hellere have pandekager...

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
ohh det lyder spændene :D jo værre rampage jo bedre hehe  :evil:

Jeg synes det er fedt bare drøne rundt og smadre alt og alle i byen i en stor truck eller brandbil, da grafikken er så suprem at det ser rigtig rigtig fedt ud, og så får man lov til og udfolde sig alt det man vil i et spil uden nogen kommer galt afsted......lige bortset fra de små stakkels NPC´s i spillet hehe  :-D
Darth Pingu Awakens

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Nu hvor jeg har spillet det så "længe", så tror jeg lige, jeg vil smide en mening på bordet.

Først og fremmest en stor hånd til manuskriptforfatterne bag spillet, der endnu engang har formået at skrive en fandens god historie. For første gang havde hovedpersonen i et GTA-spil faktisk min forståelse og medfølelse. Niko er i mine øjne meget mere menneskelig, altså, hvis man lader ham være det, end de tidligere hovedpersoner og virker ikke bare som en eller anden ynkelig morder eller magtsyg kriminel.
Claude Speed (GTA III) var mest af alt en stum håndlanger, som ikke udviser nogle menneskelige kvalliteter. Tommy Vercetti (GTA Vice City) var en mellemting mellem Tony Montana (Scarface) og Michael Corleone (The Godfather), hvilket gjorde ham ret koldblodig. Carl "CJ" Johnson (GTA San Andreas) var sværere at placere. Han var en ynkelig kriminel, der var stukket af til Liberty City pga. problemer derhjemme, men endte med at komme hjem, da hans mor bliver dræbt i et attentatforsøg, der egentlig var rettet mod CJ's bror. Efter sin hjemkomst hjælper han sin bror med at genetablere Grove Street's magtposition og gør regnskabet op med forrædere og fjender. Alt i alt er Niko en meget anderledes figur end de andre med en meget anderledes baggrund. Han minder faktisk mere om figuren Thomas Angelo, der var hovedperson i spillet Mafia.

Jar Jar

• Padawan
  • **
  • Haha what a mess
Niko er i mine øjne meget mere menneskelig, altså, hvis man lader ham være det, end de tidligere hovedpersoner og virker ikke bare som en eller anden ynkelig morder eller magtsyg kriminel.

Du spiller tydeligvis ikke som jeg gør :P MUHAHAHAHA! Han er rimelig psykopat, slår alle folk ihjel bare de siger noget til ham på gaden...
Jeg har et badekar...

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Nej jeg tog den pæne vej den første gang. :wink: Jeg har indtilvidere gennemført spillet 1 gang. Til jer der ikke er kommet til slutningen endnu kan jeg kun sige - GLÆD JER!!! Uanset hvilken slutning i vælger er den fed og meget anderledes, end det vi hidtil har set. Jeg vil råde jer til ikke at læse forud på nettet. Bare læn jer tilbage og nyde turen. :-D

PS: Bygget på cutscenes er han ikke psykopat. :wink:

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Hehe amen for that Jar Jar.

jeg er heller ikke ligefrem en engel selv i GTA  :evil:
Darth Pingu Awakens

Darth Satoris

• Gæst
Sådan som I beskriver den, kommer det her spil nok til at blive grunden til at jeg køber en Xbox360.

Men så er det lige at spørgsmålet kommer:

På hvilket format er det bedst?

Jar Jar

• Padawan
  • **
  • Haha what a mess
Nu er jeg jo playstation mand... Hmm jeg forstår stadigvæk ikke helt det her, jeg arbejder med microsoft teknologier på en Mac, kan programmere spil til XBox og XBox 360, men har en PS3.

Nå men det korte af det lange er ifølge internettet som altid har ret, at PS3 versionen kører med lidt mindre opløsning, men er tilgengæld bedre faded sammen, og følger bedre med framerate hvis man eksempelvis spiller rocketlauncher only med traffik på high... (tror mig hele byen springer bare i luften). Har prøvet at have begge 2 kørerende side-by-side på mit fjernsyn, og synes faktisk at PS3 versionen er pænere, men det er ikke noget man ser med mindre man sidder og kigger efter det.

Det næste man skal tænke over er det downloadable content der kommer, der kommer helt sikkert til 360eren, men der er stadig ikke afsløret noget i forhold til PS3.

Til gengæld har Take-two afslørret at de vil "heavily support" Playstation Home, som kommer i en public beta meget meget snart.

Håber det kan hjælpe lidt, hvis du har yderligere spørgsmål, så spørg endelig løs.
Jeg har et badekar...

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Tillad mig at supplere. Jeg har læst, snakket, set og spillet begge versioner, og de er identiske bortset på to punkter, nemlig den at objekter en sjælden gang kan poppe op forsinket i X360 udgaven, men jeg har selv kun oplevet det to gange i de ca. 40 timer jeg har spillet det, så det generer ikke. Bortset fra det kører mit spil glidningsfrit og afvikles helt glat ligesom PS3 udgaven. PS3 opløsningen er lidt lavere, men de er stadig nær identiske. Jeg ville selv vælge X360 grundet spiludvalget til konsollen, de fremragende online muligheder og så det eksklusive downloadable kontent, som vi stadig ikke ved noget om, andet end at det udkommer til efteråret. Håber det kan hjælpe. :-)

PS: SJovt nok Jar Jar synes jeg at X360 udgaven er pænest, men sådan er vi så forskellige. Smagssag I guess. :-D

Jar Jar

• Padawan
  • **
  • Haha what a mess
Grunden til jeg synes PS3 versionen er pænest er nok at det kørte side-by-side og man derfor ikke kunne se forskellen i opløsning, da det jo så kun fylder halvdelen af fjernsynet.

Sidder på arbejdet og savner min helikopter.
Jeg har et badekar...

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg fandt lige denne artikel på www.gamreactor.dk

Patch til GTA IV - For alle PS3-ejere

Publiceret 2008-05-07 Tekst: Asmus Neergaard

I dag planlægger Sony og Rockstar at udsende en patch til PS3-versionen af Grand theft Auto IV, der skal afhjælpe nogle problemer. Målet med patchen er at nedsætte belastningen på GameSpys servere og forhåbentlig afhjælpe de stop nogle spillere har oplevet online. Online er desværre ikke det eneste område PS3-ejere har stødt på problemer. Nogle spillere har oplevet at de måtte slette spildata og geninstallere spillet for at kunne komme til at spille det.

Jar Jar

• Padawan
  • **
  • Haha what a mess
Jeg har faktisk overhovedet ikke haft nogle af de problemer, men jeg har så heller ikke spillet så meget multiplayer.

Med hensyn til det med spildata, har jeg hørt det kun skulle være den amerikanske version der har det problem.
Jeg har et badekar...

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Lidt salgsinfo.

GTAIV-salg bedst på Xbox360
Ons, 07/05/2008 - 15:40 — Johan Tandrup Kensler PS3 Xbox360

Grand Theft Auto IV-salgstallene vælter ind, og de er i Xbox 360-versionens favør i England.

Xbox 360-versionen af GTAIV har solgt mere end 100.000 mere end PlayStation 3-versionen i England/UK. Det svarer til over 20% bedre salg siden spillet blev udgivet til begge platforme sidste tirsdag.

Data fra ELSPA/Chart-Track viser et UK-salg på 514.000 Xbox 360-spil og kun 413.000 PS3-spil, hvilket klart viser hvor stort Microsoft-maskinens forspring er.

Xbox 360-konsolsalget er fløjet i vejret med 125%, og der er rapporter fra øvrige steder i Europa, der bekræfter tendensen i England som værende gældende for store dele af resten af Europa.

“Grand Theft Auto IV has done phenomenally well this week with Xbox 360 version outselling PS3 in our stores,” siger Gerry Berkley, Trading Manager i Woolworths. “Xbox 360 console sales have seen a big uplift off the back of Grand Theft Auto IV launching. It’s clear our customers see Xbox 360 as a great console for this incredible game.”

Xbox Live har fået en ny toptitel over mest spillede spil online. Der er i alt spillet næsten 10 millioner timers GTAIV multiplayer online, og 31 millioner timers GTAIV (singleplayer+multiplayer) siden udgivelsen (og med opgørelsesdato 4. maj, så tallet er allerede på vej mod nye millioner).

http://gamesector.dk/news/gtaiv-salg-bedst-p%C3%A5-xbox360

Jar Jar

• Padawan
  • **
  • Haha what a mess
Jeg vil endnu engang ikke sige det her for at forsvare PS3, men fordi jeg rent faktisk er uddannet indenfor statistik. Statistik kan bruges til meget, og denne her viser jo som man allerede ved at der er flere XBox360 maskiner end PS3ere, det skulle da også være mærkeligt andet da den har været på gaden over et år længere (eller lidt under et år længere hvis man kigger på andre område end europa.).

Jeg laver nu 3 statistik eksempler som alle tre er rigtige, men man kunne jo vælge den der viser det man gerne vil vise.

1) Der er på verdensplan solgt omkring 18 millioner XBox 360 og omkring 13 millioner PS3ere.

2) Der er på verdensplan solgt omkring 18 millioner XBox 360 på 2,5 år og omkring 13 millioner PS3ere på 1,5 år. Altså 7,2 millioner XBox 360 per år, men 8,6 PS3ere per år.

3) Der blev i april solgt flere PS3ere i både USA og UK.

4) Der blev i april solgt flere PS3ere i både USA og UK, men det var for første måned siden PS3erens lancering.

Husk man kan altid få statistik til at vise hvad man vil, den første viser jo at XBoxen er meget bedre. Den anden er der på tid bliver solgt flere PS3ere, den tredje at der bliver solgt flere PS3ere, den fjerde at det altså er nyt at der bliver solgt flere af dem.

Husk statistik er bare tal der er leget med, hvis man leger nok kan man få tal til alt.
Jeg har et badekar...