skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

The Sims 3

(Læst 10972 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Sanity is for the weak
HVA???!!!! Nejnejnejnejnej! Argh! *mængder af usammenhængende ærgelsesudbrud*

Det kan de da ikke!! Ikke så tæt på udgivelsen!! Der er ikke engang en måned til, og så rykker de det!!

Øvøøvøvøvøvøvøvøv!

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Denne gang har de bare at holde datoen... *mumleknurretingderikkemåskrivespåpæneforums*

:wink:

jonas pedersen

• Gæst
her er en nedterler :-D og lidt andet til fansne ;D
http://thesims3.ea.com/view/pages/coolstuff.jsp
Senest Redigeret: 21-03-2009, 10:15:33 af jonas pedersen

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Så er spillet ude. Jeg har købt det, og jeg synes det er vildt fedt. Det er ret anderledes fra The Sims 2, så jeg kan varmt anbefale, at man ikke skrotter sin Sims 2 samling right away. Der er meget, der ikke er med fra Sims 2 (Men det kommer vel med de næste 6 mio udvidelser?).

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Så, Natas, så må du komme med noget mere info :D Hvordan adskiller det sig fra sims 2? :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Jah, nu har jeg siddet og spillet sims3 så godt som hele dagen, og jeg må faktisk sige, at jeg ikke helt ved, om jeg er begejstret eller skuffet.

Der er nye ting, ja, men på mange områder ligner det forfærdeligt meget 2'eren, bare i en fancy opgradering. Jeg husker at jeg glemte 1'eren med det samme jeg kom i gang med 2'eren, men lige nu kunne jeg sagtens have lyst til bare at fortsætte med 2'eren frem for 3'eren.

'Skab en sim'-delen er, efter min mening, elendig. Rent ud sagt. "Du kan lave helt unikke simmere!" Kessel, vel kan jeg ej! Personlighedsdelen er godt lavet, og lige sådan muligheden for at vælge præcise farver til tøj, hår og hud. -Men de bliver sgu alle sammen nogle lave, rundhovede dukker... Faktisk synes jeg måden at lave ansigter er blevet væsentligt forringet.

Selve spillet fungerer udemærket, men det er nok fordi det ligner 2'eren så meget, og det spil var jeg glad for.

Der er af og til nogle mystiske ting i spillet. For eksempel aldring. Man kan nu justere alderen på sine simmere (dog ikke for hver enkelt, så man i en fart kan få børnene til at vokse op, uden også at se forældrene blive gamle og grå), og endda helt slå aldringsprocessen fra. Når man så vil have en simmer til at blive en fase ældre, puster de lys ud på en lagkage. Urealistisk, men det passer min spillestil glimrende. -hvis ikke det var fordi jeg nu har to skolebørn og en tumling, der af en eller anden grund ikke vil holde flere fødselsdage, før forældrene er blevet gamle??? så ville jeg egentlig foretrække at give mine voksne simmere en grøn ungdoms-drik i ny og næ, som i 2'eren...

Og så savner jeg ting. Masser af ting! Folkens, lav en masse, man kan downloade til sit sims3, jeg beder jer! Udvidelsespakker forventer jeg ikke lige med det samme, og 20-30 forskellige, triste frisurer til hvert køn er altså ret lidt for mi9g efterhånden :wink: desuden savner jeg lekkuer, hugtænder, vampyrer, haler, våben og hvad jeg ellers fik skrabet sammen til mit sims2. *dybt, trist suk* Det er ikke til at komme udenom, vi er startet på en ny runde sims... Det er lidt som at blive sparket tilbage til lvl 1 uden sit epic gear og tonsvis af spells :-P

Nå, i hvert fald, Sims3 er et godt spil, men jeg vil ikke kalde det en ubetinget succes. Og Mara, hvis du ikke selv investerer, så må du komme til nordjylland og prøve det hos mig :wink:

-der er forresten af og til nogle oversættelsesfejl, der har fået mig til at overveje, og udviklerne har kørt det orikinale spil gennem en google translate :-P

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Har spillet det i ca. tre dage nu (plus minus) og er ved at danne mig et overblik. Jeg vil gerne fortælle mere om, hvad jeg synes om det, men det må lige vente, til jeg har fået sovet. Stay tuned  :-D

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Hm, det lyder som om, fra Dusts side, at det ikke er pengene værd at købe :-( i hvert fald ikke nu hvor det er til fuld pris.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Bib Fortuna

• Gæst
Jeg har glædet mig i årevis, og nu siger I sådan!  :?

Jeg har alle Sims2 udgivelser og elsker det.
Jeg spiller dog næsten ikke. Jeg bygger kun. Og er 'mutjo bra at it', om jeg selv må sige så!

Så fortæl gerne lidt om de nye ting ang. byggedelen!

For indtil videre vil jeg da ikke købe det! Venter nok til der er en 3-5 pakker.
Gider ikke fedte rundt med 5-15 forskellige stole; borde; vinduer og deslige! Hell no!

Man kan sætte møbler på skrå? Og væggene endnu mere end tidligere?!

Hvordan er standart trapperne? Er der elevator allerede nu? Garage?

Fortæl, fortæl ... ;)

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Jeg har endnu ikke prøvet at bygge mit eget hus, da man 'skal' starte i en allerede designet by. Jeg kan ikke få snydekoder til at virke i sims (hverken 2 eller 3) på min computer, så selvom der er tomme grunde, starter jeg med så lidt penge at der ikke rigtig er noget at bygge for, og må endnu nøjes med at købe et lille hus.

Man kan dog sætte bøbler på skrå, ja! Rigtig lækkert at indrette med :) og hver 'firkant' er inddelt i fire mindre, så man kan sætte små ting tættere, osv. Også rigtig skønt :)

Jeg spiller stadig, og der er dukket nye småting frem i spillet, som på en eller anden måde holder mig fanget :wink: Jeg er stadig ikke 100% tilfreds, men jeg fortryder ikke mit køb.

Bib Fortuna: jeg forstår hvad du mener med de meget få ting og sager, og jeg har selv siddet og skreget på flere ting at lege rundt med. Når det er sagt, så tror jeg du vil kunne lide det nye 'design en stil', hvor man selv ultimativt bestemmer mønster og farve på så godt som ALT. Trapper kunne jeg ikke give ny overflade, men en af mine simmeres sengetæppe er af blankt og stålgråt metal, og jeg har haft et køleskab betrukket med sækkelærred ;) Dét giver gode indretningsmuligheder.

Bib Fortuna

• Gæst

Jeg kan ikke få snydekoder til at virke i sims (hverken 2 eller 3) på min computer, så selvom der er tomme grunde, starter jeg med så lidt penge at der ikke rigtig er noget at bygge for, og må endnu nøjes med at købe et lille hus.

Hmm, lyder mærkeligt ... og kedeligt! ;)

Citér
Man kan dog sætte bøbler på skrå, ja! Rigtig lækkert at indrette med :) og hver 'firkant' er inddelt i fire mindre, så man kan sætte små ting tættere, osv. Også rigtig skønt :)

Jeg tror nemlig os' det er rigtig fedt at kunne.
Og det med selv at designe sine sagers farver og udvælge mønstre er jo kæmpe cool!
Lyder strax mere tiltalende. Tror dog stadig, at jeg venter på et par pakker.
Måske den færste combipakke der kommer?
Hvor lang tid giik der egentlig fra Sims2 til 1ste udvigelsespakke?

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Ja, det med koderne er rigtig surt. Jeg ved ikke hvorfor, Jeg har godt kunnet bruge koder i sims 2 før, på denne maskine :| Men heldigvis får man hurtigt forfremmelser og lønforhøjelser hvis ens simmer passer sit job, så lidt penge kan man da hurtigt skrabe sammen ;)

Og med datoer, så spurgte jeg min gode ven Wiki(pedia). De første par udvidelser (til sims 2) kom med et halvt års mellemrum, også den første efter grundpakken. Så måske behøver du ikke vente så forfærdeligt længe ;)

Bib Fortuna

• Gæst
6 mdr. er overkommeligt.
Håber så bare, at den første pakker bliver noget Holiday noget.
Og første møbelpakke skal være luxus ting!

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Sådan. Så har jeg tid til at sige min mening om spillet. Jeg synes dog, at det er værd at se på de to forgængere. For om spillet er godt er en ting, men om det er anderledes end sine forgængere, er en anden. Har du dog ikke tid til at læse dette, så spring det med kursiv over.

The Sims var oprindeligt tiltænkt som et virtuelt dukkehus. Du lavede en familie og styrede deres liv. Dine simmere havde nogle grundlæggende behov, men ingen ønsker, drømme, sorger, bekymringer eller egentlig personlighed. De blev heller ikke ældre, og mange følte, at simmerne var livløse dukker, der blev kedelige med tiden. Spillet var desuden plaget af fejl og en masse halv til helt dårlige udvidelser. Ikke desto mindre er det den dag et kult spil, som kan findes i de fleste spilforretninger alle udvidelser inkluderet til billige penge, skulle man have lyst til at prøve det.

The Sims 2 var ikke blot en kraftig opdatering af det første spil. Det var på mange måder en helt ny tanke bag, hvad simmerne er. Simmerne var ikke længere dukker i et dukkehus. Udover deres grundlæggende behov, havde de fået "stræben". Stræben er en simmers ønske om at opnå et eller andet i løbet af sit liv. Fik man sit ønske opfyldt medførte det et boost til simmerens humør, hvilket betød bedre arbejdspræstation og muligheder, og nogle point som kunne bruges til at købe forskellige objekter og et længere liv. Det var den anden ting ved The Sims 2. Simmerne var ikke længere fanget i uendelighed. Hvor simmerne i The Sims aldrig blev ældre, blev simmerne i The Sims 2 ældre. De fødtes, voksede op, ynglede og døde, hvilket betød, at der gik sport i at lave så lykkeligt eller ulykkeligt et liv for simmeren som muligt inden manden med leen hentede dem. Spillet blev sjældent kedeligt, for der var altid noget at lave. Kedede man sig derhjemme eller behagede arbejdet ikke, så kunne man tage i byen, købe ind, gå ud at spise, åbne en forretning eller på ferie. Men The Sims 2 fik visse problemer. Spillet blev så stort, at loadingtiderne blev uendelige selv på en god pc, og simmerne havde stadig ingen personlighed. Spillet var også endnu mere pjattet end sin forgænger. Stort set hver eneste udvidelse medførte absurde væsener som vampyrer, varulve og andet samt en underlig forkærlighed for lamaer, der går lidt igen i The Sims 3. Og så kan man diskutere, om det ikke var lidt vel grådigt at lave alle de pakker til the The Sims 2, da de fleste var forbedrede udgaver af pakkerne til The Sims. Og de der dumme møbelpakker var rent ud sagt tåbelige.

Men hvad så nu? The Sims 2 var en megasucces, så hvordan laver man noget, der kan kaldes en treer, og som oven i købet skal forestille at være bedre end forgængerne? Svaret er at man starter helt forfra og genopfinder sit koncept.

The Sims 3 virker på mig som et spil, der på én gang er det, vi kender fra de to første spil, men samtidig også er helt anderledes.

Det første jeg gør efter at have startet spillet for første gang, er at skabe en ny sim. Til at starte med ligner dette meget The Sims 2. Jeg kan vælge ansigtstræk, hud- og hårfarve og alt det gas, men ved næste øjekast, ser jeg forskellen. The Sims 3 giver dig meget større mulighed for at forme din simmers udseende, helt ned til, at du kan lave folk, du kender, og du kan endda lave skræddersyet tøj, hvis du har fantasi og tålmodighed nok. Det er ret nemt og virkelig nyttigt. Især fordi der som udgangspunkt ikke er så meget interessant tøj. Der kan dog hentes en masse brugerskabt tøj via nettet, ligesom man selv kan skabe det. Men nok om looket.

Hvis du har spillet The Sims, så kan du sikkert huske, at det at skabe en sim var at vælge et hoved, noget tøj og ting som, hvor renlige og aktive de var. Hvis du har spillet The Sims 2, kan du sikkert huske, at dette gik igen, og at du desuden skulle vælge en stræben efter rigdom, kærlighed, familie, viden, fest etc. og siden hen også, hvad der tændte/ikke tændte din sim.

I The Sims 3 er det væk. I stedet skal du vælge personlighedstræk ved din sim og nogle få ting såsom livret og yndlingsmusik. Jeg starter med, at lave min mand Walter. Walter ligner Walter Matthau og er en gnaven, gammel mand, der har det bedst, når han er alene med sin fiskestang. Han er desuden grisk og hader børn. Alt dette får betydning for, hvad han vil begære i livet, hvordan han vil opføre sig overfor andre simmere, hans livslykke, og de muligheder han har.

For at gøre Walthers liv mere interessant, har jeg skabt ham en kone, Mona, en kreativ kvinde der er perfektionistisk, fremragende kok, lever for sin familie, elsker livet og har grove humørsvingninger. Mona vil som simmer være typen, der ønsker at brillere og skabe fremragende ting. Hun vil gerne have anerkendelse og behage sin familie. Men Walter er en gnaven gammel mand, hvilket gør ham meget svær at behage. Han er faktisk glades når andre er kede af det, så han sviner hendes arbejde til. Monas nederlag kombineret med hendes humørsvingninger får hende til at gå ned.

På den måde kommer simmernes personlighed til at spille meget ind i deres liv. En sims personlighed dannes af egenskaber, der både er psykiske og fysiske, og det er op til dig, om du vil gøre livet lettere for din sim, eller fucke det helt op. Hvis du vil lave en uheldig, vanvittig, enspænder med forfatterdrømme, så kan du sagtens det. Personlighed spiller også ind i simmerens humør, og er mere afgørende end de fysiske behov.

Nok om personlighed. Hvad er ellers nyt?

Jeg har ladet de to flytte ind i et hus, og møbleret det hurtigt. De første jeg lagde mærke til er, at der ikke er vanvittigt mange objekter med i spillet. Ikke nogen overraskelse der. EA games er for videospil, hvad Imperiet er i Star Wars. Grådigt med stort G. Men lur mig om vi ikke får 17 udvidelser senere, der retter op på det? Til gengæld kan alle objekter ”skræddersys” og tilpasses.

Huset er klar, simmerne er klar, og jeg er klar. Tid til at spille. I de to forgængere foregik spillet i dit hjem, og du kunne besøge byen for en stund.. hvis du da ikke blev drevet til vanvid af loadingtiderne. Men dette er fortid. The Sims 3 foregår i byen, og der er INGEN loadingtider. Du kan sende en sim i byen og samtidig styre de andre derhjemme. Det er smart, hurtigt og sjovt.

Hvad man lægger mærke til ved byen er, at det ikke foregår som i The Sims 2. Du kan sende din sim ind i visse bygninger, og se hvad de laver, men andre vælger du bare, hvad de skal lave, og venter så på at de bliver færdige. Et eksempel er dating. Lad os sige at Mona og Walther er ude at spise. Væk er det (dødsyge) dating scenarie fra The Sims 2. De to forsvinder ind i bygningen, har en hyggelig middag sammen og kommer ud igen. Sender jeg dem til gengæld hen til styrkecenteret for at motionere, så kan jeg sagtens se, hvad de laver og styre dem derinde.

Et nyt element er, at simmere nu ikke bare selv kan få besøg. De kan også besøge andre simmeres husstande, og man kan vælge at være en høflig nabo eller tage sætningen ”lad som om du er hjemme” meget bogstaveligt. Men dette kan medføre, at du bliver smidt ud.

Ligesom at personlighed spiller ind i din simmers muligheder, så gør egenskaber det også. F.eks. kan en simmer med god fingerfærdighed og teknisk snilde opgradere sine ejendele. En simmer med karisma kan overtale andre til alt muligt mærkeligt. Og alle egenskaber har frynsegoder. En simmer der træner meget, får mulighed får at få mere udbytte af fremtidig træning, og kan coache andre simmere. Egenskaber og personlighed får indflydelse på alt.

Det er også blevet mere interessant at sende en simmer på arbejde. Som i de tidligere spil afgøres succes på jobbet af højt humør, egenskaber og venner. Men nu har du mulighed for at bestemme, hvordan din simmer skal arbejde pågældende dag. Skal han være hårdtarbejdende eller luddoven? Måske være en spytslikker? Det er muligt nu.

Behov i The Sims 3 er lavet om fra de to første. Simmere skal ikke længere tisse fem gange dagligt. En sim kan klare sig med to måltider, to toiletbesøg og syv timers (syv minutter) søvn, og er det for meget, er der mulighed for at bruge optjente point til at købe sig en stålblære, så man ikke skal tisse længere.

Dette bringer mig til en anden ny ting. I The Sims 2 havde vi ”stræben”, hvilket var ting, som simmere gerne ville opnå. Dette gav dem en boost i humøret og forbedrede deres liv og muligheder. Dette var dog ikke altid så godt, da simmerne var slaver af god stræben for at kunne fungere. Dette er lavet om. I The Sims 3 har vi kun en overordnet stræben. Opfyld denne og simmerens liv er en dans på roser. I stedet for dagligdags stræben har simmerne ønsker. Ting de gerne vil lave eller opleve, men de kan leve fint uden. Opfylder du dem, får du imidlertid point, der gør, at du kan købe nye egenskaber til simmeren. Skal den lære lidt hurtigere? Fint. Optjen point og køb egenskaben, der gør det muligt. Det er virkelig smart.

Kort sagt er simmere ikke længere slaver af behov og stræben, og du får mere fritid og mulighed for at lave det, du vil.

Jeg vil prøve at runde af nu. Der er masser af ting, jeg ikke har sagt, men spillet er så stort, at det skal opleves. Jeg har spillet det i tre-fire dage og finder hele tiden nye ting at lave.

KORT SAGT: The Sims 3 er et virkelig godt spil. Langt de fleste ting der var irriterende ved de to forgængere, er enten væk eller lavet om. Der er masser af nye ideer og tiltag, og det er tydeligt, at udviklerne har gjort sig umage for, at spillet ikke bare skulle være endnu en halvtom malkespand fra en guldko, der er blevet malket én gang for meget, og det er lykkedes. Spillet er fremragende.

Det hele er velkendt, men også meget anderledes.

Hvis jeg skal sige noget negativt, så er det, at man har valgt at fjerne en masse eksisterende indhold fra spillet ligesom med The Sims 2, og der er jo ingen tvivl om, at det kun er for, at de kan sælge os 500 udvidelser. På den anden side kan et spil også være for stort, og det er meget rart at få det lidt i dele.. dele som man skal betale for.. igen.

Der er ÉT område, hvor spillet adskiller sig markant fra The Sims 2. Da jeg fik The Sims 2, installerede jeg det, spillede det og så mig ikke tilbage. Det var alt det The Sims havde drømt om at være, men ikke kunne blive. Dette er ikke tilfældet denne gang. The Sims 3 er uden tvivl et virkelig godt spil, men med alle de ting, der ikke er med fra The Sims 2, er det værd at lade The Sims 2 blive på harddisken. Men hvis du er en fan af The Sims, eller bare gerne vil se, hvad al snakken går på, så køb for himlens skyld The Sims 3. Det er fremragende og har så afgjort været ventetiden værd.
Senest Redigeret: 09-06-2009, 23:00:39 af Darth Natas