skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Hobbitten - the movies

(Læst 12980 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tobi

• Padawan
  • **
  • Køn: Mand
..som Jaina også har skrevet i posten lige over din. :wink:
Undskyld min fejl

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Et gammelt emne, men nu er der endelig skub i sagerne.
Og så vil vi gerne have LOTR EE på BluRay, tak.

Citat fra: The official press release
The two films based on "The Hobbit" are now greenlit and will begin principal photography in February 2011, under the direction of Peter Jackson, it was jointly announced today by Toby Emmerich, President and Chief Operating Officer, New Line Cinema, Alan Horn, President and Chief Operating Officer, Warner Bros. and Steve Cooper, co-Chief Executive Officer of Metro-Goldwyn-Mayer Inc.

"Exploring Tolkien's Middle-earth goes way beyond a normal film-making experience" Jackson says, "It's an all-immersive journey into a very special place of imagination, beauty and drama. We're looking forward to re-entering this wondrous world with Gandalf and Bilbo - and our friends at New Line Cinema, Warner Brothers and MGM".

"Peter is a filmmaker of incomparable ability; having him return to Middle-earth to produce and direct is a dream come true. A true original, Peter is a gifted story-teller, visionary director and pioneer in film technology," said Emmerich. "Reuniting with Peter, Fran and Philippa truly makes it feel like we are going 'there and back again.'"

"There is no human being on the planet as qualified as Peter Jackson to direct these films," said Horn. "Peter is incredibly talented and has the creative vision and experience to bring this beloved property to life in a way that no other filmmaker could. And the team of Fran Walsh and Philippa Boyens has proven through their work on the 'Lord of the Rings' trilogy that no one is more skilled at transforming Tolkien's written words into a vibrant, living language that makes the audience believe they are not merely visiting Middle-earth, but actually living in it. We couldn't be more thrilled and look forward to seeing 'The Hobbit' take shape under Peter's stewardship and the team he is putting together."

"MGM is excited to move forward and add to the successful 'Lord of the Rings' franchise," said Cooper. "Under Peter's direction, the films will undoubtedly appeal to fans of the original 'LOTR' trilogy and also bring the stories to a new generation of fans."

Jackson, who directed all three "Lord of the Rings" films, will helm the two films back-to-back, telling the story of "The Hobbit" in two parts. Jackson will utilize groundbreaking visual effects and his incomparable story-telling to bring J.R.R. Tolkien's novel to the big screen. Both Hobbit movies will be filmed in Digital 3-D, using the latest camera and stereo technology to create a high quality, comfortable viewing experience. Jackson also co-wrote the screenplays with Fran Walsh, Phillipa Boyens and Guillermo del Toro.

"The Hobbit" is being co-produced by New Line Cinema and MGM, with New Line managing production, Warner Bros Pictures handling domestic distribution and MGM distributing internationally. Peter Jackson, Fran Walsh and Carolynne Cunningham are producing the films, with Phillipa Boyens as co-producer and Ken Kamins as executive producer.

The Oscar-winning, critically acclaimed LOTR trilogy grossed nearly $3 billion worldwide at the box office. In 2003, "Return of the King" swept the Academy Awards, winning all of the 11 categories in which it was nominated, including Best Picture – the first ever Best Picture win for a fantasy film. The trilogy's production was also unprecedented at the time.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Det er rart, at høre de endelig er nået til enighed omkring filmene. Så er det bare at vente på de bliver lavet...

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Hobbitten er jo snart ved at være aktuel så det er på tide at tage tråden op igen.
Det er godt nok en glædelig drejning, der er sket siden den på et tidspunkt var nær ved ikke at blive til noget.

Jackson har overtaget, for mig et kæmpe plus. Før var jeg ret bekymret for at den slet ikke ville kunne leve op til Ringenes Herre.
De første trailere ser glimrende ud og i samme stil som Ringenes Herre.
Jackson har så vidt jeg husker også fortalt at han vil holde den i samme stil som Ringenes Herre.
For kort tid siden fik vi at vide at den nu udkommer i tre dele. Det er aldeles fremragende hvis materialet er dertil. Og det lyder sådan når man hører Jackson.
Jeg tror ikke på at han ville lave tre dele, hvis ikke materialet var der. Fint at vi får andet materiale fra Tolkien, som binder Hobbitten og Ringenes Herre sammen.
Jeg er af den holdning at des mere des bedre, hvis det laves ordentligt. Og jeg er klar til at vente, hvis det er godt. Jeg glæder mig til 12-12-12  :-)

PS. Endnu engang vil jeg gerne gøre reklame for den fremragende tegneserie på 135 sider, som jeg synes er bedre en bogen (fås også delt i tre album).
http://comicwiki.dk/wiki/Hobbitten_eller_Ud_og_hjem_igen

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Jeg ved nu ikke helt om jeg vil mene, at en tegneserie er bedre end bogen, da det jo er den, filmen er baseret på. Har aldrig selv læst tegneserien, men har læst bogen nogle gange og selvom at det er en anderledes oplevelse at læse den, end LOTR, er det stadig en god bog og glæder mig til, at se filmene :-)

Det med de tre film, er jo basically fordi at han har taget materiale fra appenixet i LOTR bøgerne med. For hvis han udelukkende havde brugt Hobbitten som det eneste, vil der kun have været til en film. Så lang er bogen trods alt heller ikke. Jeg er dog lidt splittet imellem, om det var en god ide, at lave tre film (eller to film idet hele taget). Det er ved at blive for meget, at filmskaberne udnytter franchiserne så meget, at de laver 2 (3 i dette tilfælde) film ud af en bog, som det er tilfældet med Harry Potter, Twillight, Hunger Games og sikkert andre i fremtiden. Ja, appendixet har nok materiale til mange film, men måske de blot skulle have holdt sig til historien fra selve Hobbitten og lad de allerede eksisterende LOTR film vise resten.
Senest Redigeret: 30-08-2012, 02:08:36 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Jeg ved nu ikke helt om jeg vil mene, at en tegneserie er bedre end bogen, da det jo er den, filmen er baseret på. Har aldrig selv læst tegneserien, men har læst bogen nogle gange og selvom at det er en anderledes oplevelse at læse den, end LOTR, er det stadig en god bog og glæder mig til, at se filmene :-)

Det med de tre film, er jo basically fordi at han har taget materiale fra appenixet i LOTR bøgerne med. For hvis han udelukkende havde brugt Hobbitten som det eneste, vil der kun have været til en film. Så lang er bogen trods alt heller ikke. Jeg er dog lidt splittet imellem, om det var en god ide, at lave tre film (eller to film idet hele taget). Det er ved at blive for meget, at filmskaberne udnytter franchiserne så meget, at de laver 2 (3 i dette tilfælde) film ud af en bog, som det er tilfældet med Harry Potter, Twillight, Hunger Games og sikkert andre i fremtiden. Ja, appendixet har nok materiale til mange film, men måske de blot skulle have holdt sig til historien fra selve Hobbitten og lad de allerede eksisterende LOTR film vise resten.

Da du ikke har læst tegneserien så er det vidst klogest ikke at mene noget her  :wink: Selv om en tegneserie eller film, for den sags skyld, bygger på en bog så kan den godt være bedre. Oftest er bøgerne bedre end filmen, men det omvendte er også set selv om bogen kom først. Hobbitten er dog stadig en god bog. Jeg læste tegneserien før bogen, hvilket godt kan have noget at sige. Læste jeg begge igen kunne det være at jeg nu synes anerledes. De to medier har hver sine fordele og ulemper.

At de laver tre film er aldeles glimrende. Bliver filmene gode så er det lidt mærkeligt at være utilfreds (og det er mit udgangspunkt - jeg tror kun på Jackson giver os det, hvis han står inde for det). Man får langt mere fantastisk materiale og bliver underholdt 3 gange så lang tid og har man ikke lyst til at se det så kan man lade være. Jeg giver med glæde 3 gange pengene. Jeg har svært ved at forstå ovenstående holdning, men accepterer den. Uden ekstramateriale forstår jeg dog godt at Hobitten ville kunne blive til to film. Hobbitten er ret kompakt forstået på den måde, at de bliver udsat for rigtig mange ting gennem deres rejse. Så derfor det oprindelige forslag at dele filmen i to. Muligvis det at Jackson har tænkt, men det kan man sikkert læse en masse om på fansider. Og havde Jackson ikke valgt at give os "ekstramaterialet" fra Tolkien er det ikke sikkert vi nogensinde havde fået det, jeg kan ikke andet end være glad.

I Harry Potter fungerede det glimrende. Twillight er ringe lavet så det gider jeg ikke se (jeg har set de to første film). I Hunger Games må de vel vurdere at der er nok materiale i bog 3 til to film. Umiddelbart synes jeg ikke at bog 3 var særlig god, mens bog 1 og 2 var fremragende, så det kan være at det er fint at de gør bog 3 mere spændende, hvis det ellers er det som sker. Vi får se.
Senest Redigeret: 30-08-2012, 11:27:33 af Mystiske Mox

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Jeg sagde ikke, at jeg havde noget imod at de lavede tre film. Jeg sagde at jeg var splittet over det, af frygt for at det er Hollywoods gamle vane med, at malke franchiset og at vi kan stå med tre middelmådige film frem for en fed film. Også derfor jeg ikke har de højeste forventninger til den fordi jeg ikke vil blive skuffet over en film der er baseret på en bog jeg har holdt af at læse, stort set siden jeg fandt interesse i at læse. Jeg glæder mig til filmen, men til en vis grad synes jeg, at de burde have holdt sig til den ene bog, i stedet for at tage noget mere af LOTR med sig. Men, det er bare hver vores mening.

Jeg er dog enig med dig om Twillight :wink:
Senest Redigeret: 30-08-2012, 11:25:05 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Jeg tror at Jackson laver tre film (og i første omgang havde valgt to) fordi han kunne se at det blev godt.
Havde det været andre havde jeg været mere skeptisk, men jeg tror på at det bliver fantastisk ellers ville jeg selvfølgelig også have holdt mig til en film.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Køn: Mand
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
I reject your reality and substitute my own!!

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Jeg har valgt 2D. 3D har sine gode og dårlige sider, men 2D er en sikker vinder. ^^
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Vi så den i.... hvad hedder det? HFR 3D? og jeg var faktisk rigtig positivt overrasket. Det er noget af det flotteste 3D, jeg har set. Oplevede intet, der minder om kvalme :P
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Lord Palpatine

• The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.
  • KAFFEN LEVER!!!
Nej, jeg tror, det er et rygte. Jeg mærkede heller ikke andet end virkelig smuk dybde i billederne. Crazy 3d-udgaven er helt sikkert anbefalelsesværdigt, det gør de smukke billeder stor ære.
Men derudover har jeg nu også tænkt mig at tage ind og se den i 2D

Og så vil jeg sige at det var en meget positiv oplevelse at være inde og se den. Kan kun anbefale ALLE andre at gøre det =D

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?