skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Hobbitten - the movies

(Læst 13226 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Man kan finde en masse materiale og diskussioner på imdb under "the hobbit".
http://www.imdb.com/title/tt0903624/

Peter Jackson får i øvrigt en stor rolle at spille i filmen selv om det muligvis ikke bliver som producer.
Bliver vildt spændende om de kan gøre det lige så godt som Ringenes Herre.

Der findes i øvrigt en særdeles fremragende tegneserie på 135 sider over Hobitten. Jeg læste den før jeg skulle læse Ringenes Herre. Gik simpelt hen død i det usædvanlige kedelige resumé over Hobitten, som forefindes i starten af Ringenes Herre. Herefter er Ringenes Herre blandt de allerbedste bøger.

Jeg er i øvrigt i gang med at læse Hobitten som bog netop nu. Umiddelbart finder jeg at tegneserien overgår bogen. Bogens sprog er langt fra det meget avancerede sprog i Ringenes Herre. Det er meget lettere og mere løsluppet med langt færre beskrivelser.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Nu er det jo også sådan, at Hobbitten er mere beregnet til et yngre publikum end hvad Ringenes Herre er. Alle omtaler den som en børnebog og jeg må nok erklære mig enig med det.

Men jeg tvivler på at de vil sætte den til kun at være til et børnepublikum, når den er ventet så meget hos Tolkien fans.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Jeg vil nu mene at Hobitten, som bog, holder til både børn og voksne. Det er en rigtig god historie. Den har bare slet ikke samme alvor som Ringenes Herre.
Ringenes Herre er klart en voksenbog (teenagerne kan måske også "fordøje" den).

Det er da 100% sikkert at jeg skal se Hobitten. Den har potentiale til at blive en af de helt store...
I dag er der Star Wars og Ringenes Herre over alt andet (i mine øjne), måske vi kan være så heldige at vi kan tilføje Hobitten.

For et par uger siden stod filmen i øvrigt til at udkomme i 2009 på imdb.
Da jeg tjekkede i dag så står den til at udkomme i 2010 og 2'eren i 2011.

AnakinLuke

• Sméagol: But I don't like coffee. I don't WANT coffee.. I want the fish, I WANT THE FREAKING FISH!!! I mean the precious fish...
  • Padawan
  • **
  • Pippin: But what about second breakfast??
Well, jeg må indrømme at jeg ikke synes der er så mange morsomme karakterer med i bogen. Bilbo selv kan til tider være latterlig og morsom, det samme med Gandalf og et par af dværgene der rejser med dem, og der er nogle få sjove scener, men ikke ligefrem til at rulle rundt på gulvet af grin over.

Eller ... det er i hvert fald sådan jeg husker det. Det er godt nok længe siden jeg har læst Hobbitten :roll:
Det er forskellen på Lotr bøgerne og filmene. da jeg læste bøgerne (efter at have set filmene over 5 gange hver på 2 måneder) blev jeg overrasket over hvor seriøse Pippin og Merry var. i Lotr filmene fik de mere personlighed, og det håber jeg også at det samme sker for rollerne i Hobbitten-filmene.
Jeg vil nu mene at Hobitten, som bog, holder til både børn og voksne. Det er en rigtig god historie. Den har bare slet ikke samme alvor som Ringenes Herre.
Ringenes Herre er klart en voksenbog (teenagerne kan måske også "fordøje" den).
Tro mig "Hobbitten" er ikke ligefrem den første bog jeg ville læse for mine søskende på 5 og 6. specielt ikke når det vedrører Gollum. jeg så en øøhhmm.... meget underholdene Lotr sang på Youtube.com og da Gollum/Smea´gol kom så løb den mindste (Lara) ud af værelset af skræk, og den ældste (Sara) gemte sig om bag min ryg indtil Legolas kom tilbage på skærmen igen.. så efter det vil jeg ikke gøre forsøget på at læse den højt for dem. og til det med teenagerne kan måske også "fordøje" den, er jeg da helt enig. har læst 1'eren er i gang med hobbitten og efter det går jeg i gang med 2'eren og 3'eren af Lotr.
den underholdene video på YouTube.com kan ses under sjove film :wink:.
Senest Redigeret: 03-02-2008, 00:36:59 af AnakinLuke

Mit banner er lavet af lumi :wink:

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Filmklippet med Gollum er nok noget mere uhyggeligt end afsnittet i bogen (det er jo skrevet i en munter tone men konstant med uhyggen lige i baggrunden - for går gådelegen galt så....

Hobitten var jo en fortælling til Tolkiens børn som han senere skrev ned.
Men det hele kommer jo an på hvilken aldersgruppe vi taler om når vi siger børn og måske er piger også lidt mere sarte end drenge.

Nova

• Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • When you're Yoda, nothing can stop ya
Om Hobitten er for børn kommer an på barnet. Jeg var fx ca. 6, da jeg fik den læst, og hold op hvor er det nogle gode minder jeg har fra den oplæsning. Det eneste jeg fandt uhyggeligt var Smaug. Han var en væmmelig drage  :lol:
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Ja, Smaug var ikke nogen hyggelig drage, men then again, hvilke drager er egentlig hyggelige :lol:

Syntes egentlig det var lidt ærgeligt, at det var på grund af dragen og guldet den huggede at krigen mellem menneskene og dværgene gik igang. Håber lidt at man ser hvordan de slår ham ihjel. Ligesom med Isengards fald, skrev Tolkien det jo mere som et Flashback end som at han beskrev det. Eller sådan husker jeg det i hvert fald.

"Riddles in the dark" kapitlet har jeg aldrig syntes var særlig uhyggeligt, det var genialt skrevet og ret sjovt, den måde Bilbo narrer Gollum på. Men jeg er sikker på at Guillermo nok skal gøre det uhyggeligt i filmen. Det lykkedes ham i "Pans Labyrint" filmen at skabe mystiske scenerier og denne bliver nok ingen undtagelse.

Nova

• Jedi Ridder
  • When you're Yoda, nothing can stop ya
Uden tvivl Jaina, og jeg er netop glad for deres valg af instruktør pga. Guillermos evne til at skabe stemninger, der passer til miljøet. Og at de deler den op i 2 dele er blot endnu et tegn på at det tages seriøst. Jeg var bange for, at filmen ville ende i en 3 timers formel1 race, hvor detaljer der ellers gør Hobitten til en god fortælling ville skulle springes over.

Noget som jeg glæder mig til, er filmatiseringen af deres tur gennem Mirkwood. Edderkopperne bliver sjove at se i live, og håber at Guillermo kan fange den rette stemning med dysterhed og humor krydret sammen. Det er vigtigt at filmen ikke bliver for "mørk", for det er hovedsagligt en børnebog, så det ville være ærgeligt hvis den blev for ældre mennesker. (hvor imod jeg følte at LoTR filmene blev en anelse for "børne agtige").

Ang. Riddles in the Dark, så vidt jeg husker fandt jeg det skægt at Bilbo mødte et lille væsen, og gættede gåder med ham. I modsætning til andre, forestillede jeg mig ikke ham som et uhyggeligt, klamt, spinkelt misfoster. Jeg har sjovt nok altid forestillet mig Gollum som en lille abe krydset med Ernest Borgnine, og det billed sidder stadig i mit hoved på trods af PJs udgave af ham i LoTR trilogien.

Senest Redigeret: 05-02-2008, 20:30:03 af Nova
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Har ikke læst Hobitten siden 10 klasse, men husker den som en god bog. Glæder mig til filmatiseringen, selvom jeg også foretrækker en enkelt film(så jeg ikke skal vente). :wink:

Vil dog ikke udtale mig om hvorvidt intruktør valget er godt; Pans Labyrint er uden tvivl genial, men meget mørk, og det kan vi jo risikere også bliver tilfældet med Hobitten. Dog er del Toro en god instruktør, så jeg håber at han vil lave en(to) gode film.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

AnakinLuke

• Sméagol: But I don't like coffee. I don't WANT coffee.. I want the fish, I WANT THE FREAKING FISH!!! I mean the precious fish...
  • Padawan
  • **
jep del toro er en god instruktør, og han har vist også instrueret "Børnehjemmet" hvis jeg ikke tager meget fejl. det var en god film og man fik en masse "dejlige" chok, så jeg kunne faktisk godt tænke mig at se ham instruere hobbitten.     angående Gollum, så fik jeg også læst den her bog læst op, og jeg kan ligeså godt sige at jeg prøvede at lære gåderne helt uden ad.... det gik ikke særlig godt eftersom jeg var fem  :-P.... med hensyn til Smaug (vores allesammens frygtindgydende drage  :wink:) så kom jeg hele tiden til at tænke på hende der fra disney filmen sværet i stenen, hvad var det nu hun hed? et eller andet Madam.... men på et tidspunkt i filmen bliver hun til en drage, og den her tegnefilmsdrage blev jeg ved med at tænke på hver gang jeg tænkte Smaug.  :roll: hehe Smaug med lyserødt hår på hovedet.  :lol: :-D men nu kan jeg danne et meget anderledes billede af ham  8-) :-D

AnakinLuke

• Padawan
  • **
Christopher Lee i 'Hobitten'-film

Christopher Lee har afsløret, at han rigtig gerne vil medvirke i de 'Hobitten'-film, selvfølgelig forudsat at Saruman er med i filmen.
Den 86-årige Lee, der spillede den onde Saruman i 'Ringenes Herre'-filmene, vil meget gerne medvirke, hvis hans rolle bliver inkluderet i manuskriptet til filmen.
Saruman er ikke med i bogen 'Hobitten', som filmene er baseret på, men det ventes at filmenes handling kommer til at blive udvidet i forhold til bogen.
Lee har ifølge digitalspy.com udtalt, at han er meget interesseret i at finde ud af, hvordan Sarumans overgang fra god til ond skete, og at han selvfølgelig ville vende tilbage i rollen som Saruman, hvis han blev spurgt.
'Hobitten'-filmene bliver filmet i New Zealand fra næste år af, og 'The Hobbit' er sat til at udkomme i december 2011 med en efterfølger i december 2012.

Her er hjemmesiden: http://underholdning.dk.msn.com/film/nyheder/artikel.aspx?cp-documentid=8490941

Hvad syntes I ?   :-) Jeg vil gerne ha' ham i rollen som Saruman, hvis det kommer med   :roll:

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Well, øøh :-? Saruman er slet ikke med i Hobbitten bogen, men hvis den anden film handler om tiden mellem den og LOTR kunne det jo nok være interessant at have ham med :-)

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Tro mig "Hobbitten" er ikke ligefrem den første bog jeg ville læse for mine søskende på 5 og 6. specielt ikke når det vedrører Gollum. jeg så en øøhhmm.... meget underholdene Lotr sang på Youtube.com og da Gollum/Smea´gol kom så løb den mindste (Lara) ud af værelset af skræk, og den ældste (Sara) gemte sig om bag min ryg indtil Legolas kom tilbage på skærmen igen.. så efter det vil jeg ikke gøre forsøget på at læse den højt for dem. og til det med teenagerne kan måske også "fordøje" den, er jeg da helt enig. har læst 1'eren er i gang med hobbitten og efter det går jeg i gang med 2'eren og 3'eren af Lotr.
den underholdene video på YouTube.com kan ses under sjove film :wink:.

Jeg tror helt bestemt det kommer an på barnet :-) Min far læste både Hobbitten og LotR-bøgerne op for mig som godnathistorie, da jeg var lille (lille betyder her ca 6-8 år :-P), og muligvis var der flere steder i LotR jeg ikke forstod, men jeg elskede at få læst højt. Senere har jeg selv læst LotR igen, har dog aldrig fået tid til at gøre sidste bog færdig... :roll: Men det bliver dejligt at se Hobbitten som film, og med Guillermo som instruktør tør jeg håbe på en rigtig fed film :-) Den må for min skyld gerne være tydeligt anderledes end LotR-filmene, da bøgerne jo også er forskellige. Og Guillermo's eventyrlige stil i Pans Labyrint (jeg indrømmer, at jeg ikke har set andre af hans film endnu :roll:) tror jeg ville passe så flot sammen med Hobbitten :-)

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Om Hobitten er en bedtimestory eller voksenbog er vel lige meget hvis man f.eks. laves i stil med LOTR trilogien.
Det håber jeg bestemt man gør da det i mine øjne er en lang historie og derfor skal historien IMO fortælles som de 3 andre film.

Jeg ved godt at det ikke er helt tro med tolkin. Men det er det vel heller ikke at lave 2 film over hobitten.  :wink:

Just my 2 cent.

Lyn Me

• Min filur har er perfekt ansigt!
  • Jedi Ridder
  • Abby Sciuto -NCIS
Jeg har aldrig kunnet li hobitten. fik den læst højt da jeg var omkring 7 og syntes det var noget af det kedeligste. Da jeg blev lidt ældre fik jeg læst den højt i klassen, så jeg har aldrig hørt mere en 3-4 kapitler.

Til gengæld er jeg hel vild med LotR filmene  :-D

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."  -Hermione Granger, HP 5