skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

talent fuld eller skrighals

(Læst 5167 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Greedoocu

• Gæst
I Jabbas palads synger en langmundet moster og optreder for Jabbas hof.
Den sang hun synger lyder (i mine øre) RÆDSELSFULDT!!!!! :-P :-P
men hvad synes andre væsender som foreksempel Jabba? :?

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Tja, jeg tror at Jabba er mere interesseret i sine dansende slaver end musikken i baggrunden. Han lader i hvert fald til at være mere interesseret i danserne.

Sangen kan på sin egen måde være iørefaldende på sin egen måde (men det er så også OTSE udgaven jeg tænker på her. Den gamle version er imponerende med dukkeføringen men sangen er ikke så god) og har noget over sig som alligevel kan være godt fordi det viser en anden side af SW end den vi kender. At der faktisk er sangere som, lige som i virkeligheden, prøver at gøre sig til med deres musik.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Enig i at den "nye" sang hos Jabba fra 1997 og 2004 udgaverne (Jedi Rocks) ikke er specielt god, og nærmest bare råberi, rædselsfuld er dog et stærkt ord at bruge. Den oprindelige sang (Lapti Nek) er meget mere melodiøs og stemningsfuld. Der er både gode og dårlige ting vi de nye udgaver, det nye musiknummer hos Jabba er en af de ændringer, vi godt kunne have været foruden.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Personligt synes jeg Jedi Rocks er ganske sjov, og jeg er næsten allergisk overfor dårlig musik. :wink: Sangen har aldrig rigtigt generet mig, i hvert fald ikke efter jeg havde set SE nogle gange.

Dog skal man nok vende sig til det er noget anderledes end det vi er vant til fra vores normale verden. Det gælder om at kunne finde nuancerne, og der er helt klart stor forskel på OT og SE og 2004 versionerne.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg kan godt lide Jedi-rocks. Jeg hader den oprindelige udgave. Den hedder vist "Lapti Nek". Jeg bryder mig ikke om "dukketeatret" og sangen stinker. Jeg kan bedre lide "Jedi-rocks". Jeg synes sangen er bedre og sekvensen sjovere og flottere. Jeg synes også den nye udgave knytter de to trilogier bedre sammen.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Hvi man hører numrere uden billeder til, så er Lapti Nek meget melodiøs og stemningsfuld, så at mange ikke bryder sig om den, kan hænge sammen med at, efter nutidens standard, er effekterne ikke så gode her. Det har jo desværre vist sig at mange herinde ikke kan lide dukker i Star Wars film og sikkert heller ikke i de gode gamle stop-motion film fra før 1960'ere.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Altså jeg ser sagen fra begge sider af.

Effekterne i den nye triologi er selvfølgeligt langt flotter og overlegne end de gamle effekter og det er der jo en naturlig forklaring på, nemlig udviklingen med stop motion og computer effekter.

Jeg synes også de gamle effekter har en vis værdi da at man den gang ikke havde en super processor som kunne klare arbejdet for en, men man måtte simpelthen selv lave det man skulle bruge, ellers fik man ikke noget som helst.

Jo vidst ser dukkerne skøre ud i den orginale triologi, de ligner vel nærmest rumvæsner på coke eller som om de har drukket en flaske vodka ud i en køre med de bevægelser, men igen Effekterne passer sammen med den tid filmene blev produceret og det er meget vigtigt man hele tiden har det i baghovedet.

En ting jeg dog stadig er glædelig overrasket over er at man IKKE har pillet ved stopmotionen med Rancoren og sat en computer rancore ind.

En rancore bevæger sig som den gør i den orginale udgave efter min opfattelse da det er et stort tungt og klodset dyr, og havde man lavet den super hurtig og cool, adræt og så videre med en computer ville den simpelhen ikke virke troværdig.

så ja jeg elsker begge versioner på hver sin måde og jeg mener ikke at alle ændringer har gjort filmene ringer men tilgengæld forbedret dem, nogen af effekterne skulle restureres lidt, mens andre skulle ha forblevet som de var, men igen jeg elsker begge versioner da det er star wars :)

sjovt nok sidder jeg rentfaktisk og ser ROTJ lige nu hehe :)

har i egentlig lagt mærke til alle de små detaljer med ved hele i filmen.

her tænker jeg på, se lige alle de utrolig flotte bitte små detaljer der eksempel er inde i styrehuset på den der chicken walker (AT-ST) man ser på endor, det er sgu alligevel lidt imponerende så meget de har fået med i det lille styrehus :)
Senest Redigeret: 09-02-2008, 10:35:00 af Predator
Darth Pingu Awakens

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Tværtimod Wulff. Jeg er en stor fan af stopmotion, men bare ikke i Star Wars. For min skyld kunne de erstatte dem alle med CGI i OT. Jeg ville ikke brokke mig, hvis Jabba blev til CGI i ROTJ. Men det er så ligeså meget fordi, jeg synes, at det er irriterende, at han ser ud på tre forskellige måder. En måde i TPM, en anden i ANH og en tredje i ROTJ. Kunne man ikke finde en fælles og så bare lave det. Nå, men før eller siden får vi vel en ny Special Edition.

PS. Rancoren behøver man jo ikke ændre. Den ser jo godt ud, især efter at de fjernede omridset omkring Luke i scenen i 2004.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Er der blevet brugt stopmotion i SW??

Men højest sandsynligt er der nok en del der vil brokke sig over, hvis han blev gjort CGI. Jeg ville i hvert fald. Synes han ser bedre ud i ROTJ end han gør i CGI i TPM og ANH.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Er dybt uenig, men det er jo en smagssag.

Ja der er stopmotion i Star Wars. Scenen hvor de spiller brætspil i ANH og næsten alle AT-ST scenerne er lavet i stop motion og det kan desværre godt ses. Det samme gælder Tauntaun ridde scenerne.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Rancore scenen er også lavet i stop motion.

Da jeg var i London så jeg den Rancore som var brugt til og lave scenen på den det Star Wars udslilling nede ved det store pariser hjul.
Darth Pingu Awakens

Observer_DK

• Jedi Mester
  • I'll never join the dark side.
er ikke så pjattet med nogle af numrene.

Men synes dog at ham soul/brøler typen, i den nye udgave er supercool, og derfor hælder jeg nok til den.
Star Wars er tilbage og jeg ligeså.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Rancore scenen er også lavet i stop motion.

Da jeg var i London så jeg den Rancore som var brugt til og lave scenen på den det Star Wars udslilling nede ved det store pariser hjul.

Rancoren er kun delvist stopmotion. Det meste er lavet med en hånddukke.

grevious

• [] [] []
  • Jedi Ridder
  • Wino Forever
ja det er rigtigt...Rancoren er lavet i det de kalder "high speed puppit"...Altså live action 90%
.:il[Johnny Depp - The worlds greatest]li:.