skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Angående vaders healing

(Læst 4507 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth_Plagueis

• Gæst
Når man nu ser vader i eps. III hvor han næsten er helt forbændt, og man ser hans hoved i rotj så er der da en væsentlig foreskel mht. til hans hud. Jeg mener hvis han var blevet i dragten i nogle år endnu tror i så hans hud kunne have healet helt?

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
Nej det tror jeg ikke. Der er på det tidspunkt gået 23 år, og alligevel kan man stadig se skaderne. Derudover har Vader så voldsomme lungeskader, at han ikke kan trække vejret uden for dragten. Trykkammeret, som man ser i ESB, gør ham i stand til i en periode at få dragten af.

Ifølge Shadows of the Empire kan Vader ved hjælp af Kraften overleve en ganske kort tid uden hjælp fra respiratoren, men Vader er ikke i stand til at vedholde sin kontrol over Kraften til det formål.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Jeg er enig med Sindhøj. Forbrændingerne på kroppen er en ting. Han ville garanteret have været nødt til at sidde i en svæve stol eller noget resten af livet hvis det ikke havde været for Kraften.

Men når det gælder lungerne er det noget helt andet. Man kan helbrede en del med Kraften men det er nok svært at gøre det med lungerne især hvis man har fået så stærke 3. grads forbrændinger som dem Anakin fik. Jeg tror dog ikke Anakin havde haft i tankerne at gå i en healings trance da det skete. Hans had var nok det eneste der holdt ham i live på det tidspunkt indtil han blev koblet til respiratorerne.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Darth Satoris

• Gæst
Da jeg så RotS her i går, lagde jeg mærke til at en af robotterne tager større forbrændte hudflager af ham under operationen (hvor nas må det ikke lige gøre!  :-o :-o )
Det kan nok ikke heales når huden allerede er væk, kan det?
desuden, når han får masken på, kan man se at næsten hele hovedet er rengjort for alskens uhumske genstande som brændt hud o.l.
Han får jo heller ingen sol, siden han render rundt med den sorte dragt på, og jeg kunne forestille mig at han heller ikke er så ofte nede på en solrig planet. Det er nok derfor knolden er så hvis som den er da Luke tager masken af, tror i ikke?

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Jo det er det nok, men det vil den nok have været alligevel. Hudcellerne må jo også have taget stor skade under forbrændingen så selv hvis han fik sol og ikke gik i dragten, ville han jo nok have svært ved at få en ordentlig farve tilbage i huden eller hvad der nu er tilbage af den.

RISE LORD VADER

• Gæst
Da jeg så RotS her i går, lagde jeg mærke til at en af robotterne tager større forbrændte hudflager af ham under operationen (hvor nas må det ikke lige gøre!  :-o :-o )
Det kan nok ikke heales når huden allerede er væk, kan det?
desuden, når han får masken på, kan man se at næsten hele hovedet er rengjort for alskens uhumske genstande som brændt hud o.l.
Han får jo heller ingen sol, siden han render rundt med den sorte dragt på, og jeg kunne forestille mig at han heller ikke er så ofte nede på en solrig planet. Det er nok derfor knolden er så hvis som den er da Luke tager masken af, tror i ikke?

Det da ligemeget hvor meget sol der er når han har dragten på  :-D han får jo kun msken af i iltkammeret som er indenfor ..

johnverner

• Gæst
er jeg den eneste der syntes at når Darth vader får taget sin maske af, så hans hoved æggeformet, er det bare mig eller er hans hoved så vokset, siden første gang han fik masken på??? :?

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Jef tror at det er fordi, at det ikke er den samme skuespiller og at han nok ikke har den samme hovedstørrelse :wink: det er nok heller ikke det man lige tænker på i første omgang, når man ser ham :wink: