skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

--SPOILER-- om Mara Jade

(Læst 12704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lyn Me

• Min filur har er perfekt ansigt!
  • Jedi Ridder
  • Køn: Kvinde
  • Abby Sciuto -NCIS
Det må da egentlig ik være særlig fedt at opfinde en person og se den bliver "dræbt" af en anden forfatter

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."  -Hermione Granger, HP 5

Bloody87

• Jedi-Aliraner, Arenadummy og
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • To achieve one thing, you must sacrifice another..
Behøver jeg tilkendegive min mening igen??  :-D :-D

neeej vel???

Nå, men da alt efter VP ikke er sket ifølge MIT univers, er Mara slet ikke død!! Og det er fuldstændig TÅBELIGT at slå hende ihjel!! Hvorfor skal ALTING ALTID gå ud over stakkels Luke??!!!

Og som Lyn Me siger, dør alle de oprindelige personer eller bliver onde i de nye bøger... yub, lad os kvæle SW-ånden i denne ynkelige parodi på at være nyskabende!!! (som så ender med at blive retro-genbrug...)

Godt, så kom jeg alligevel til at tilkendegive min mening...

sorry, hehehe...  :-D :-D

May the Force be with us.. Admiral Ackbar, ROTJ
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Jeg synes det er okay. Historien handler jo om hvordan Jacen må ofre noget/nogen, og i sidste en bliver hun hans offer plus at han ofrer sin identittet, da han tager navnet Darth Caedus. Caedus kommer af det latinske verbum Cædo, hvilket betyder at dræbe, myrde eller ofre noget/nogen. Så navnet passer som sædvanligt til personen.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Mara Jade skulle have været slået ihjel allerede i Thrawn trillogien, det er så min mennig om den sag.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Skal nok passe. Har aldrig brudt mig om EU. Jeg giver INTET for den EU, der fokuserer på tidsperioden efter ROTJ, eller det der er skrevet, før PT blev lavet. Genfødte Kejserer og andre tynde historier kan de stikke skråt op. Jeg har læst rimlig mange EU bøger, men jeg synes de er tynde og ringe.

Nyt EU har jeg det bedre med. Altså det der måtte foregå før TPM eller under klonkrigende. Jeg er også stor tilhænger af de nye historier, der foregår mellem ROTS og ANH. Men jeg gider ikke høre om, hvordan Boba "overlevede" (GL siger han døde! Accepter det!), eller om Han Solo's ungdom og yngel, Chewbacca's død eller storadmiral Trawn. OG jeg gider slet ikke høre, at Palpatine overlevede! Det ødelægger fuldstændig profetien om den udvalgte.

Lyn Me

• Min filur har er perfekt ansigt!
  • Jedi Ridder
  • Abby Sciuto -NCIS
jeg synes godt om EU, men ikke i tiden etfer Vector Prime!!!! orh jeg ka blive så sur...

Det hele er Jacens skyld... ej men det hele bliver bare så mast.. og så crowded, som om nogle prøver at koge suppe på det hele og det ka man  jo ikke man skal stoppe mens legen er god - ihvert fald bare inden den bliver dårlig

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."  -Hermione Granger, HP 5

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Jeg skal virkelig have gang i den FF om, hvordan ham der tumpen (Jacen, hvis I skulle være i tvivl) bliver trampet ihjel af løbske banthas.

Ej, jeg snakkede med en i LA, der fortalte mig, at Mara røg, og vi var alle sådan "No, Det kan man ikke!!!" - for det kan man da ikke. Og slet ikke, når det er ham den retarderede idiot, der gør det. Han og Leia burde have aflivet ham ved fødslen, så havde de gjort os alle en tjeneste.

Det er det, jeg synes, der er lidt skidt ved EU - flere og flere af de kendte personer ryger, og så holder det for mig lidt op med at være SW. Det er bare ikke helt det samme.

Og Wulff, hvad med nogle argumenter for din mening om Mara? ;)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Chewbacca - Deceased.
Luke Skywalker - Deceased.
Mara Jade - Deceased.
Jar Jar Binks - Alive

Det er bare ikke retfærdigt! Ej det passer ikke :-D. Jeg kan godt lide Jar Jar, men havde jeg skrevet det navn jeg havde tænkt mig, var jeg blevet bannet fra alle verdens Star Wars fora.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Okay, det kan godt være jeg er tungnem, men jeg faldt af i svinget her ;)

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Jeg skal virkelig have gang i den FF om, hvordan ham der tumpen (Jacen, hvis I skulle være i tvivl) bliver trampet ihjel af løbske banthas.

Ej, jeg snakkede med en i LA, der fortalte mig, at Mara røg, og vi var alle sådan "No, Det kan man ikke!!!" - for det kan man da ikke. Og slet ikke, når det er ham den retarderede idiot, der gør det. Han og Leia burde have aflivet ham ved fødslen, så havde de gjort os alle en tjeneste.

God ide med den FF, den stemmer jeg for :wink:

Sjovt, Lora og jeg forsøgte at forhindre at du fik det at vide. Lora var nemlig så uheldig at finde ud af det via Shannon McRandle selv. Og så sagde vi til Shannon, at hvis hun så en pige i samme t-shirt som vores hvor der stod Mara Jade på, måtte hun ikke fortælle det om "Sacrifice"

Havde så ikke forudset at du ville få det at vide andet sted fra, men det er der jo ikke noget at gøre ved :wink:

Købte selv Sacrifice til C4 og jeg stod og snakkede med Karen Traviss da hun signerede en af mine andre bøger og jeg ville have spurgt hende om hvordan hun havde haft det med at skrive Sacrifice, men min tid gik lidt med at hun følte sig pinlig over hun ikke kunne stave til Jaina :roll:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Well, jeg ved ikke - det gør mig lige på stående fod ikke noget, at jeg ved hun dør - hvor mærkeligt det end lyder, da jeg normalt hader spoilers, men jeg tror det er fordi, Legacy ikke rigtigt er blevet til "star wars" inde i mit hovede - og så kan det jo være lige meget ;)

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Hehe, don't blame a girl for trying :-P

Men ok, jeg vidste bare ikke hvordan du ville tage det og jeg tror bare Shannon kom til at tale over sig :wink:

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
jeg vil sige at bøger som Han Solo triologien ihvertfald ikke rykker eller gør en pind ved det med den udvalgte, man hører næsten ikke om Vader i den, andet end han er kejserens lakaj og at kejseren er blevet mere og mere magt syg og dræber til højre og venstre med sine stormtroopers for at nå hans mål, så der tager du fejl Natas.

så lige nu nævnte det med Han Solo som ung nemlig. Jeg er rigtig glad fordi jeg har læst Han Solo Triologien og synes den er helt igennem kanon god ´netop forsi den PASSER sammen med filmene, der er intet som ikke passer sammen med filmene, ja selv de nye film passer den ind i hvor sært det end lyder da den jo er meget ældre.

Med hensyn  til Mara Jade (hende i bøgerne og ikke MJ her fra :) ) så ved jeg ikke meget om hende men har hørt rygter om hun skulle være med i ROTJ filmen inde ved Jabba, at hvis man kigger godt efter kan man se hende men jeg har nu aldrig fundet hende der inde så jeg tror bare det er et rygte.

men den næste jeg skal læse er den nye bog som foregår mellem ANH og ESB som hedder alligence, den skal jeg klart ha købt, da den lyder ret spændene.
Darth Pingu Awakens

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Det er hun så ikke. Men det skal forestille at hun var til stede i Jabbas palads, mens Luke og Co. forsøgte at redde Han og fik forbud mod at komme med ud til Sarlaccen, hvilket hun var meget oprevet over.

Men kort fortalt om Mara Jade:

- Tidligere lejemorder for Kejseren og hans "højre hånd"

- Da Kejseren døde forlod hun Imperiet og fik fire år senere job hos en smugler chef ved navn Talon Karrde.

- Hun nærede et stærkt had til Luke og bebrejdede ham for Kejserens død og svor at hun ville slå ham ihjel.

- Hun og Luke mødes under Thrawn krisen (Thrawn trilogien) og Luke får hele historien om hendes baggrund og hvorfor hun hader Luke så meget.

- Hun kommer senere af med sit had og mht. hendes ønske om at slå Luke ihjel får hun afreageret ved at slå hans klon Luuke ihjel i stedet.

- 10 år efter Thrawn krisen, havner hun på en øde planet i Unknown Regions hvor Thrawn havde været i eksil på flere år tidligere indtil han vendte tilbage til Imperiet. Luke og hun klarer ærterne så at sige der og stopper Thrawns klon i nogensinde at komme ud i de kendte områder. Derefter forelsker de to sig og de bliver gift ikke lang tid efter.

Det er lidt af hendes baggrundshistorie op hvor hun bliver gift med Luke og til New Jedi Order. Så kender du i hvert fald lidt til hende :wink:

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
jeg vil sige at bøger som Han Solo triologien ihvertfald ikke rykker eller gør en pind ved det med den udvalgte, man hører næsten ikke om Vader i den, andet end han er kejserens lakaj og at kejseren er blevet mere og mere magt syg og dræber til højre og venstre med sine stormtroopers for at nå hans mål, så der tager du fejl Natas.

Jeg snakkede ikke om Han Solo trilogien der Pingu. Jeg snakkede om de stupide historier om den genfødte/klonede Kejser. Jeg sagde bare, at jeg ikke behøver historierne om Han's ungdom, men det havde ikke noget med det andet at gøre. Det var bare med for at redegøre min følelser for EU.