skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

A wound in the force

(Læst 1975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mace Solo

• Gæst
Hvad betyder egentlig "Sår i kraften" eller "Wound in the force" som det hedder på engelsk?
Er det når flere tusinder eller måske millioner af liv, slukkes som lys og sendes gennem kraften som sker da Obi-Wan fornemmer de mange liv som gik tabt, da Dødsstjernen sprang Alderaan i stumper og stykker?

Første gang jeg stødte på det, var i Kotor II hvor Jedi-mestrene mener, at man er " A wound in the force", men der fattede jeg ikke rigtigt hvad det betød på det tidspunkt. Først senere da jeg havde set ANH hvor Obi fortæller hvad han havde følt igennen kraften da Alderaan røg i luften, fik jeg et eks hvad det kunne betyde.

Men det her jeg sidder og snakker om, er det rigtigt nok eller kan i levere et bedre svar på mit spørgsmål, end mit eget?

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
A Wound in the Force forekommer når mange liv gå tabt under frygtelige omstændigheder på en gang. Nedslagtning af liv i stil med udryddelsen af Aldaraan, udryddelsen af af Malachor V eller Ordre 66 var med til at lave huller i Kraften. Sår om man vil.

Da Ordre 66 blev eksekveret, var den lyse side af Kraften alvorligt svækket ovenpå tre års krig, imens den mørke side var blevet styrket af krigen. Da ordren kom, anede Jedi-ridderne ikke uråd. Først og fremmest kunne Jedi-ridderne ikke nå at reagere grundet svækkelsen af den lyse side. Desuden fulgte klonerne bare ordre, og da de ikke gjorde noget af ond vilje, kunne Jedi-ridderne heller ikke fornemme deres undergang.

Ifølge Matthew Stowers romanudgave af ROTS, ville den lyse side af Kraften være blevet udslettet, hvis Obi-Wan Kenobi og Yoda var blevet dræbt, fordi de i det filmiske univers var de allesidste Jedi-riddere.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

thrawn

• Storadmiral T
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • The name's T btw
Ja og jeg synes det vises meget godt i ROTS. Der var ordre 66 kommer og musiken til....og så ser man Yoda tage sig til sit bryst som om det smertede i hans hjerte.

Jedi Knight of Den

• Gæst
ja, til det der med at de var de sidst filmisk og at den lyse side ville have været udslettet, hvis de blev dræbt, ville nok ikke helt passe, da der var en del flere (ifølge andre historier) som overlevede og de kunne træne andre. Men jeg tror at hvis de var blevet dræbt, ville det nok ikke nytte noget at de andre ikke blev, da de helt sikkert ikke ville kunne klarer the Sith. Men det er vel et andet emne, så det skal vi nok ikke tage op her... ellers bliver admins sure :-)

Luminara

• Hippie the Hutt's Rengøringskone, Mutantklon &
  • Jedi Mester
  • Køn: Kvinde
Ååh, så det er det det hedder.... ja, jeg har godt tænkt lidt over hvad det var der skete, når Obi-Wan og Yoda reagerede på den måde de reagerede på, da hhv. Alderaan blev udslettet og Order 66 blev udsendt...
Tænkte at det bare var... sådan en ting - men ikke et decideret 'sår i kraften'.

Men, nu ved jeg det! :-D
Why kill people, who kills people, to show people, that killing people is wrong?

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, Insanity is what we deliver." -Klon92

Jedi Knight of Den

• Gæst
Jeg tror endda det bliver nævnt begge gange... hvor en siger "a wound in the force" eller noget ligende. Men det kan godt være det bare er mig, der synes det sætning ville passe godt ind :wink: :-P

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
I en af EU bøgerne bliver det nævnt, at der skulle være en slags tomrum i Kraften, der hvor Alderaan lå.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Mace Solo

• Gæst
Kunne en person også være et sår i kraften?

Jedi Knight of Den

• Gæst
Hvis vi ser på hovedpersonen i KOTOR II, som jo sådan set var "et sår i kraften", så ja

Darth Hygge

• Gæst
Men hvordan er han sådan et "wound"?

Kan være de siger det i KOTOR 2 men kan ikke huske det.