skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Dansk Star Wars Forenings medlemsblade GRATIS!

(Læst 4121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hej Alle
Rigtigt mange har efterlyst de gamle blade fra Dansk Star Wars Forenings medlemsblade. Det vil jeg gøre noget ved nu.

De to første medlemsblade af The Tatoonie Suns kan downloades her: http://tts.comxnet.dk/dk/

Der blev udgivet 8 numre under titlen Yoda fra 1996 til 1998. Senere skiftede DSF bestyrelse og dermed medlemsblad. Medlemsbladet kom til at hedde The Tatooine Suns og blev udgivet fra 1999 og frem til 2001. Det blev til ialt 8 numre af The Tatooine Suns.

Yoda bladet var trykt i A5 format og på ca. 20 sider. Det var trykt i s/h som fotokopier de første 3 gange. Senere gik man over til at trykke bladet direkte fra en diskette men dog stadigvæk i s/h.

The Tatooine Suns var trykt i A4 format og var på 28 sider. Bladet havde for- og bagside i farve mens indholdet var printet direkte fra CD Rom.

Sitet vil blive udbygget efterhånden som alle blade bliver konverteret til PDF format. Men hav tålmodighed, det er et større arbejde end man lige skulle tro.

Hvad syntes i?

Carsten - Den gamle formand fra Dansk Star Wars Forening.

Senest Redigeret: 19-02-2007, 17:41:51 af lordolsen
Gudrun Ensslin: "Anti-imperlistisk kamp og seksuel frihed høre sammen."

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Så er der uploadet 5 numre af The Tatooine Suns...

Skriv endelig jeres mening både om indhold i bladet og om at bladene bliver digitale.

Hvis der er spørgsmål til indholdet så skriv endelig og spørg. Der er flere af skribenterne der var med til at lave bladet her på dette forum.

Carsten

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

Dark Jedi

• I am are Sith Lord Join me in the parth to the dark side
  • Jedi Ridder
  • Join The Dark Side
kan man ik få dem nogen steder i rigtig udgave mere  :-D

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
kan man ik få dem nogen steder i rigtig udgave mere  :-D

Hej
Nej desværre ikke. Men du kan tage PDF filen med til et trykkeri og få fem til at lave et blad til dig... PDF filen er i så god en opløsning at den godt kan bruge til at trykke fra.

Carsten

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
nice. dem må jeg læse på et tidspunkt, når jeg får tid. æh, finder tid nok nærmere. :-P
lyder godt de bliver lagt ud, så senere medlemmer af klubben også kan læse dem. :-)

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hej alle
Så har jeg lagt alle The Tatooine Suns på sitet. Så mangler jeg "kun" 8 numre af YODA. Men det kommer til at tage lang tid da ingen af numrene har overlevet i digital form. Derfor bliver jeg nød til at scanne hver enkelt nr.

Men det skal nok ske...

Carsten

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hej

Og så ligger nr 1 af Yoda... Det første DSF blad. Bær over med kvaliteten - Det var første forsøg de gjorde dengang i 1996...

Carsten

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Cool at du har lagt dem ud på nettet Carsten.

Kan godt lide layoutet til forsiden på TTS nr 8 og 9. Guide til Kenner fik et fedt layout i blad nr. 9 synes jeg, en skam der aldrig kom flere blade, jeg havde (og har stadig) artikler liggende til de næste mange numre af Kenner Guiden.

I øvrig ret cool side 9 fan i blad nr. 8.  :-D
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
I øvrig ret cool side 9 fan i blad nr. 8.  :-D

Ja ham kender jeg vist... :wink:

Ja vi blev bedre og bedre til at lave bladet. Men så skete der jo det at du, Mads og jeg stort set var de eneste der gad skrive til sidst. Og dertil kommer, at jeg var den eneste der lavede layout arbejdet. Bagefter skulle man så bruge en hel dag på trykkeret for at få bladet trykt. For slet ikke at tale om, at poste og pakke 200 stk blade som Lene, Mads og jeg var ene om... Ja man nok kan regne ud så fik vi nok og gad ikke mere. Så da du og et par få andre var de eneste der gad lave artikler ja så døde det. Jeg gad ellers godt at forsætte men ikke med, at lave det hele.

Og når man tillige oplevede, at mange fans brokkede sig over at det tog lang tid at lave og ikke syntes at indholdet var det bedste. Ja så kunne det hele rende og hoppe.

Jeg har faktisk næsten et helt nr. 10 liggende og jeg regner med, at det vil blive postet senere.

Men tiltrods for det hele, så var det morsomt og en del af mig længtes da efter, at genoptage hvor vi slap... For vi blev sgu ret gode til det til sidst. Men det kan jo være at noget lignene kunne opstå i en eller anden digital form? Hvem ved?

Carsten

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Ja så ligger nr 2 af YODA der såmænd osse!!!

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Det er SÅ great Carsten!

*Making a happy dance in honour for his great upload!*
"Do or do not - There is no try"

Ramos

• Gæst
Hej Carsten
Jeg var medlem af DSF i sin tid og modtog alle medlemsbladene på nær det første Yoda, og nu hvor du har lagt alle bladene ud som pdf er det virkelig noget der bringer minder frem. Jeg har gemt alle medlemsbladene men har ikke læst i dem siden dengang, indtil du lagde dem på nettet og jeg husker det som en ren fornøjelse hver gang der dumpede et ind af brevsprækken, så det du skriver med at nogle "ikke syntes indholdet var godt" er noget sludder efter min mening. Jeg syntes det var meget velskrevet med et bredt spektrum af emner; forord, nyheder, anmeldelser, baggrundsviden, brevkasse, køb/salg, samt karakter beskrivelser m.m. altsammen hvad et rigtig medlemsblad burde indholde og når midlerne til at producerer bladet ikke var større var det alligevel meget proffesionelt lavet og velskrevet, man følte når man læste det at de folk der stod bag artiklerne virkelig brændte for det her projekt.

Ja jeg kan snart ikke rose det nok. Det blev mere kedeligt at være Star Wars fan, den dag man ikke modtog bladet længere!
Senest Redigeret: 19-02-2007, 21:46:14 af Ramos

Sven Cain

• Gæst
Jeg var en af dem som efterlyste sådan noget, og jeg er bestemt ikke skuffet! Jeg syntes det er hammerfedt at du har lagt dem op. Min printer har det dog ret hårdt for tiden og jeg tror vist også tonerne skal skiftes, what ever ! Det er det værd. Tak for det!

Mht. til at udgive den slags fysisk tror jeg tiden er rendt fra det. Vi fleste har det nok med at tjekke de ting af som vi vil på nettet. Så jeg tror meget af det i givet fald vil være spildt arbejde. Mht. til en digital udgave kunne det bestemt være en mulighed. Jeg var engang med til at skrive et online Formel 1 blad (www.f1journal.com)*. Noget i den stil kan jeg godt forestille mig ville "sælge". Så slipper du også for en alt for dyr porto (som efter den er sat væsentligt op har knækket mange blade).

Men nu kommer der jo snart et online blad, så må vi se om det sælger: http://www.starwarsoutsider.com/index.html

*De er åbenbart ikke tilgængelige på nettet mere. Fandt dog en af de gamle forsider alligevel som eksempel: http://web.archive.org/web/20021222215737/http://f1journal.com/index.html

Senest Redigeret: 27-02-2007, 00:27:23 af Sven Cain