skywalker.dk
24-04-2014, 20:56:46 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Modtog du ikke en aktiveringsmail?

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder: Foto-galleri - hovedside
Foto-galleri - brugeralbums

Hjem   Hjælp Søg Kalender Log på Registrér  
Sider: [1] 2
  Udskriv  
Forfatter Emne: Sexuelle undertoner i Marvel tegneserierne  (Læst 9142 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
HWR
skywalker.dk administrator
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

Køn: Han
Beskeder: 4.318

I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector

« Dato: 21-01-2007, 11:48:17 »

Der er jo ingen, der tager skade af, at personer kysser hinanden og lignende i en tegneserie, men går nedenstående strips med Dani over stregen efter jeres mening, eller de uskyldige nok?

http://img440.imageshack.us/img440/4462/sw16mp.jpg
http://img206.imageshack.us/img206/6156/sw29yt.jpg

Kan godt lide den kommentar stormtrooperen tænker på det sidste billede "hvorfor havner jeg aldrig på de sjove planeter".

Disse sekvenser er vist heller ikke til at tage fejl af, og nej det er ikke mig, der har manipuleret med teksten, sådan er den i de danske oversættelser. Ingen af zeltronerne på disse billeder er Dani, det er alle unavngivne zeltroner, der kun medvirker i denne ene historie.

Hvad er jeres mening, går disse eksempler over stregen for hvad man kan tillade sig i en tegneserie, eller de uskyldige nok? De øverste sekvenser synes jeg er helt uskyldige, meget morsomt med den helt forgabte imperial commander og den skuffede stormtrooper. De sidste to ligger nok lige på grænsen, men overskrider den nu ikke  efter min mening.

« Sidste ændring: 21-01-2007, 17:11:29 af Darth-Wulff » Logget

Har 2 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.
Ghost Rider
Bevare, the Rider rides again
I ét med Kraften

Beskeder: 9.440

Look in to my eyes

« Svar #1 Dato: 21-01-2007, 11:56:25 »

det førreste jeg tænkte var, HVAD i alverden laver Black cat i star Wars Huh

Gi hende et par sorte briller på og gør hendes hud hvid, så er hun en tro kopi af Black cat.

og så så jeg det der komplet latterlige hamster væsen igen og havde pludselig en ubehagelig lyst til og hente mit hagl gevær hehe

men jep der er klart sexuelle undertoner i det og det er til og brække sig over.

I filmene er der intet som forbinder SW og sex og det funger 100 % hele vejen, hvorfor skal det forbandet marvel så lave sådan noget (jeg censurer igen selv ordet) ARRGH stop med det. før kunne jeg godt li marvel, spiderman og alt det men nu er jeg begyndt og se anderledes på dem må jeg indrømme, de laver kvalitets tegneserier men de laver dælme også en stor gang crap da.
« Sidste ændring: 21-01-2007, 12:18:57 af Darth Pingu » Logget

<script src='http://img535.imageshack.us/shareable/?i=tilldan.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
Lord Palpatine
The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.
Senior Medlem af Jedi Rådet

Køn: Hun
Beskeder: 4.937

KAFFEN LEVER!!!

« Svar #2 Dato: 21-01-2007, 12:05:47 »

Jeg vil sige at havde det været i en anden sammenhæng end SW havde det egentlig ikke gjort mig så meget, men som Pingu siger hænger de to ting ikke sammen, så lad dog være...
De to første er nu meget morsomme, og det er nu også begrænset med de seksuelle undertoner i dem vil jeg mene
Logget

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?
thrawn
Storadmiral T

Beskeder: 5.727

The name's T btw

« Svar #3 Dato: 21-01-2007, 12:15:20 »

ja jeg synes nu de første er meget morsomme og sådan kunne det godt bruges...det synes jeg er ok
men de næste er måske liiidt mere på et punkt hvor jeg ville sige at det ikke burde høre hjemme her... en hver anden marvel men bare ikke i SW universet....vi klarer os fint uden wink

men hov....er der ikke både hamsterne og de der grimlings der siger iiii med på undecided
Logget

Lord Palpatine
The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.

Beskeder: 4.937

KAFFEN LEVER!!!

« Svar #4 Dato: 21-01-2007, 12:17:55 »

Ja, de pynter dog ikke ligefrem tongue På det nederste ser det næsten ud som om der er en større overflod af hamstre foran Luke... lidt skræmmende
Logget

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?
HWR
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

« Svar #5 Dato: 21-01-2007, 12:26:31 »

Joh, både hoojibs (hamster væsnerne) og lashbees (kattekillige/grimlings væsnerne) medvirker i denne historie, hvor de sidste to billeder er fra. Det er den historie, hvor en lashbee bliver til en huhk, da han forelsker sig i Leia, og hvor zeltronerne jagter Luke. Det store bevingede væsen er en stenax, som egetligt er en ganske udemærket race, der også medvirker i nyere Star Wars EU, dem kan vi tage op en anden god gang.

Hmm, det kan da godt være at Dani minder om Black Cat, men hun er nu ellers en af de mere interesante Star Wars Marvel karakterer, der har fået en dybere baggrundshistorie (læs mere om hende i tråden om "Rik Duel, Chichdo og Dani). Her er lige en til med Dani og Leia, som egentligt er meget sød.

Og jo, det er senator Plif, der sidder på Luke's skulder.
« Sidste ændring: 21-01-2007, 17:15:29 af Darth-Wulff » Logget

Wookiee
Gæst
« Svar #6 Dato: 21-01-2007, 14:27:41 »

Der er no også rigeligt med henvisninger til sex i filmene (eks. Leias slave kostume, Oola, Ani født uden far (okay, henvisning til ikke-sex), Sebulba der får en manicure af to twileks kunne være metafor for sex, Padmés graviditet må da helt sikkert have involveret sex osv.), men det er selvfølgelig ikke så eksplicit som i Marveltegneserierne, og i nogle nyere tegneserier, hvor det er endnu mere eksplicit.

Jeg har egentligt ikke noget imod zeltronernes henvisninger til sex, da de jo bare har en humoristisk effekt. Desuden, så må vi nok igen tage tiden i betragtning. Historierne med zeltroner, hoojibs, og alt det der, er fra firserne, hvor sex rigtig kom på plakaten. Der er jo adskillige film fra firserne med alskens slags sexscener, og det var også i firserne, at Back to the Future blev afvist af mange filmselskaber, fordi, den ikke var fræk nok. Så i den henseenede, synes jeg ikke, at der er noget galt med de seksuelle undertoner i Marvel.

De to første eksempler, hvor Dani danser for at distrahere stormtropperne og kommandøren er faktisk flotte, ikke på grund af Dani, men på grund af dynamikken i billederne - både i Danis dans of i Leias problemer med den der luftballon og i forholdet mellem de to sekvenser og den måde, der bliver krydsklippet mellem den runde og flydende dynamik i Danis dans og i den ukontrolable og hektiske dynamik i Leia-sekvensen. Eneste minus er, at de har glemt at farvelægge kommandørens uniform i en af rammerne.
Logget
Mara Jade
Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
Administrator
Jedi Holocron

Beskeder: 21.494

Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh

« Svar #7 Dato: 21-01-2007, 16:27:25 »

Jeg synes faktisk heller ikke det gør noget - som Wookiee siger, at sex indirekte med i filmene - og I skal heller ikke bilde mig ind, at det er Leias frikadeller, han går og forelsker sig i Tongue

Ej, sådan helt seriøst. Sex er jo noget naturligt noget, og Padmé og Anakin formerede sig altså ikke ved knopskydning Smiley At det ikke nævnes direkte gør jo ikke at det ikke finder sted Smiley
Logget

"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

http://swawakening.proboards.com - SW RPG som det skal være - på engelsk.
HWR
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

« Svar #8 Dato: 02-02-2007, 20:39:19 »

Nu er de to billeder, jeg har sat ind i post zero, jo også taget ud af en konteks. Historien er slet ikke sexuelt orienteret eller sjofel på nogen måde. Det er faktisk en spændende historie, og det er egentligt ret morsomt, når stakkels Luke bliver forfulgt af de kærlige zeltroner (men hvorfor afviser han dog dem?). Også godt hvor en af de iiii-sigende Lashbee pludselig bliver forelsket i Leia, der ved et uheld er havnet på scenen som sangerinde, og han bliver til en huhk.

Men tages teksten fra disse to billeder ud af en samlet konteks, ville man jo ikke lige gætte på, at de stammer fra en Star Wars tegneserie. Alt i alt synes jeg dog ikke at der er overdrevent med sexualitet i Marvel's Star Wars tegneserier, f.eks. er historien, hvor Dani skal distrahere stormtrooperne (som jeg også linker til i post zero), jo på ingen måde sjofel eller vulgær.
« Sidste ændring: 02-02-2007, 20:40:57 af Darth-Wulff » Logget

Wookiee
Gæst
« Svar #9 Dato: 02-02-2007, 22:02:11 »

Faktisk bringer zeltronerne en side frem i Leia, som vi ikke er vant til - nemlig, racisme. Hun bryder sig ikke om zeltroner, og der er en af historierne, som hedder 'No Zeltrons!' på engelsk, som berører dette emne lidt.
Logget
Leia Skywalker
Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
Global Moderator

Beskeder: 8.541

Kald mig Lora :-D

« Svar #10 Dato: 09-02-2007, 22:32:35 »

hmm, jeg synes nu mest det var billede nr 4, der var mest i den retning, hvor man kunne sige de måske går over stregen. nogle af dem er lidt på grænsen, men det kommer også an på hvilket puplikum de var lavet til. f.eks, hvis de bare var lavet til de voksne puplikum, så synes jeg ikke der er noget i vejen med dem; bakker op om Mara her. hvis de dog var lavet til alle/det lidt yngre, så kan det godt være de strammer den lidt. men ellers så ser jeg det som alt andet i sw universet, hvor tingene ofte bliver indirekte nævnt.
Logget

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"
Wookiee
Gæst
« Svar #11 Dato: 11-02-2007, 02:25:15 »

Wait a minute.... spørger hun egentligt ikke, om hun må få Pliff med i seng? Det ligner, hun kigger på Pliff.
Logget
HWR
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

« Svar #12 Dato: 11-02-2007, 10:13:26 »

Det kunne egentligt se sådan ud Wookiee, men det ville være endnu mere skummelt efter min mening. Tror da nu også, at det er Luke hun hentyder til, zeltronerne jagter ham jo gennem hele historien.  wink

Logget

thrawn
Storadmiral T

Beskeder: 5.727

The name's T btw

« Svar #13 Dato: 11-02-2007, 10:59:17 »

hehe ja det ligner det faktisk wook shocked cheesy
hehe kunne også passe sammen med det overaskede udtryk den har i ansigtet og måden ørerne stritter på den måde cheesy lol spooky shocked
Logget

Mara Jade
Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
Administrator
Jedi Holocron

Beskeder: 21.494

Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh

« Svar #14 Dato: 11-02-2007, 11:36:05 »

Lol, jo, godt observeret Wookiee - det ser faktisk ud som om, Det er Pliff hun taler til. Så er spørgsmålet, hvad hun vil med ham - bruge ham som krammedyr, eller.... Wink
Logget

"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

http://swawakening.proboards.com - SW RPG som det skal være - på engelsk.
Sider: [1] 2
  Udskriv  

Gå til: