skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Valenthyne Farfalla og hans skib: en falliterklæring fra EU

(Læst 6013 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Wookiee

• Gæst
Jeg ved ikke, om I kender 'Jedi vs. Sith'. Det er en tegneserie, der fortæller om slaget ved Ruusan hvor sithordnen faldt, og Darth Bane besluttede sig for at indføre 'The Rule of Two'. Tegneserien er flot tegnet, men konceptuelt er den mere eller mindre en falliterklæring. Historien er mildest talt totalt åndsvag (dog med potentiale enkelte steder) og hører mest af alt hjemme i LOTR end i Star Wars.

Det mest latterlige indslag er dog Jedi-ridderen Valenthyne Farfalla (selv navnet er latterligt) og hans kampskib. Farfalla ligner mest af alt en satyr uden horn, og er ganske ukarakteristisk for en Jedi mega arrogant:

Hans kampskib ligner et... øøhhh.... skib, og er lavet af træ. Selvom det er af træ, kan det dog foretage hyperjumps og det hele. Ikke særligt ispirerende eller overbevisende:

I det mindste er tegneserien godt tegnet.

thrawn

• Storadmiral T
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • The name's T btw
jeg er imponeret over tegnestilen....det er virkelig en der kan sit kram :-)

men som jeg også sagde i den anden tråd.....sw+pirat(og piratskib især) er ikke en god blanding....
et skib af træ.....flyve i rummet og foretage hyperjumps....nej nej nej....jeg tror jeg vil banke mit hoved ind i væggen og straks se at få den valgt til lamest thing ever :|

Wookiee

• Gæst
Ja, tegnestien er fed... men det hjælper ikke, når resten virker som noget, der er opstået i fjerne hashtåger.

Lord Palpatine

• The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.
  • Køn: Kvinde
  • KAFFEN LEVER!!!
Jeg er skuffet over at en med så stort tegnetalent, vil spilde det på sådan noget juks. Det er et herligt skib, men det hører virkelig ikke hjemme i Star Wars... Han burde have lavet sin egen Sci-fic/fantasyverden og lavet en tegneserie om det i stedet. Og ham Farfallas hår minder mig også om et eller andet hobbit-agtigt helte noget. Hans ansigt er heller ikke særlig SW-agtigt efter min overbevisning

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?

Wookiee

• Gæst
Ja, gad vide hvad fanden, de har tænkt på.

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Hmm, det dér skib... det minder mig om disney's "Skatteplaneten".. :?
- men er enig med palpy... spild af talent... det eneste fra de tegninger der ligner noget fra SW er hans lyssværd, ellers er det, som wookiee også er inde på, meget LOTR-inspireret. Så er de altså gået tør for ideer, og skal bare holde sig langt væk fra at kalde det SW!
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Lord Palpatine

• The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.
  • KAFFEN LEVER!!!
Jamen, jeg mener også bare.. hvad laver enhjørningen på skibet!? Er der nogen der nogensinde har set en enhjørning i SW-universet?! Er det fabeldyr på ferie i Star Wars!? Hvorfor!?

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Hold da op, det havde jeg slet ikke engang lagt mærke til! :-o åh naj, det er da næsten en forbrydelse......
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

thrawn

• Storadmiral T
  • The name's T btw
Hmm, det dér skib... det minder mig om disney's "Skatteplaneten".. :?
- men er enig med palpy... spild af talent... det eneste fra de tegninger der ligner noget fra SW er hans lyssværd, ellers er det, som wookiee også er inde på, meget LOTR-inspireret. Så er de altså gået tør for ideer, og skal bare holde sig langt væk fra at kalde det SW!

ja det ligner faktisk skatteplaneten :lol:

hehe enhjørning? :lol: havde jeg ikke set.......ja den er da et fabeldyr på ferie i en galakse langt langt borte.....lol :lol: :lol:

Luminara

• Hippie the Hutt's Rengøringskone, Mutantklon &
  • Jedi Mester
I don't belive you.... I simply don't belive you... Det der er da for helvede ikke Star Wars! (Undskyld sproget...)

Okay, jeg er lidt rystet... :| Det at det er fedt tegnet, hjælper altså ikke meget på, at det ikke hører en pind hjemme i Star Wars... :roll: Selve sci-fi/fantasy stilen er ret fed, men at det så skulle dumpes i Star Wars universet er da åndsvagt...

Du har ret Wookiee... dette er bestemt en falliterklæring fra EU...
Why kill people, who kills people, to show people, that killing people is wrong?

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, Insanity is what we deliver." -Klon92

Wookiee

• Gæst
Well, bortset fra den geniale tegnestil, så er Jedi vs Sith re elendig.

Sven Cain

• Gæst
Tegnestilen/stregen og universet ligner noget fra de der tegneserier der hedder "Elverfolket"

Flotte tegninger, men det ligner noget der tager pis på SW.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Det er meget sjovt Sven - For det synes jeg nemlig også det lignede.

Man skal have George Lucas ind over alle udgivelser i EU. Bare så han kan læse/se dem igennem, før at det bliver udgivet. Også lige hindre ham i at lave noget som helst når han får en sindssyg ide som Holiday Special

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Kald mig Lora :-D
godt tegnet, men hvis det ikke havde været for lyssværdet og det bare havde været et tilfældigt billede jeg så, så ville jeg aldrig ha' forbundet det med sw.
*bander stygt* et skib af træ.. *fortsætter min banden*

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Flot tegnet ja, men det har ikke meget med Star Wars at gøre, kunne være noget fra det gamle AD&D senarie, der hed Spelljammer.

Meen dette er nu ikke første gang, at et træskib optræder i Star Wars. I Marvel historien om Crimson Jack, optræder jo også Govenor Quarg, der har sit byskib (læs mere i emnet om Crimoson Jack).

Senest Redigeret: 14-02-2007, 06:57:56 af Darth-Wulff
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.