skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Ewoks filmene

(Læst 15247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Tja, jeg har ikke været i FONA i en måneds tid eller sådan noget. Det kan være derfor. Jeg ser efter den næste gang jeg går derind

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Wookiee

• Gæst
Lige for at genolive et gammel emne.

Jeg har nu set begge Ewok-filmene (de findes paa en DVD - man kan med garanti ogsaa faa den i DK, hvis man kigger ordenligt efter).

De er sgu okay. Det er boernefilm lavet til TV, saa det er ikke ILM-effekter, vi har med at goere. Men de fejler ikke noget.

Den foerste er en typisk eventyrhistorie a lá Neverending Story, LOTR, og Jack og Boennestagen osv. med det typiske hjem-ud(for at loese en quest og vinde over monstret)-hjem struktur. Det er egentligt mere en fantasyfilm end en SW-film.

I toerern skrues der lidt op for Sci-Fi'en, da en gruppe strandede rumpirater angribe Ewokkernes landsby og kidnapper en masse af dem.Kun Wicket og Cindel Towani undslipper. De moeder eneboeren Noa, og sammen bekaemper de de onde rumpirater og deres allierede - en Nightsister. Toeren er faktisk ret fed.

I burde se dem.....

jespernielsen

• Gæst
jeg har begge film på dvd. Jeg synes de er kanon dårlige. Hvis man kan lide star wars så ladvære at se dem. Synes de er så dårlige lavet at man ikke ved om man skal grine eller græde. De 2 films højde punkt er helt klart teek han er fin.

Kafka

• Gæst
HOld da op.. Ewok filmene styrer!
ka huske jeg lærte en masse ewok sprog ved at se dem.. og ja.. specielt 2´eren er RIGTIG fed... der er SÅ meget humor med  :D
specielt Wicket som bruger blaster pistols  :D

Wookiee

• Gæst
Jo, de er gode. Bare lidt urealistisk, at Wicket laerer Basic, og at Towani'erne ikke laerer Ewok.

Kafka

• Gæst
HVis nogen sku få lyst til en seriøs Ewok aften i forbindelse med Ewok filmene så sig blot til  :D  jeg ka en del af sproget, og fortjenesten er at se filmene tilpas nok gange  :)

winther

• Føler Kraften
  • *

Gahni

• Gæst
Jeg har begge Ewok-film på dvd, og før det havde jeg dem på vhs, min mor optog dem da jeg var barn, og jeg synes de er fantastiske! Men jeg synes det er ret sjovt at folk herinde lader til bedst at kunne lide "Battle for Endor", jeg synes at "Caravan of Courage" er laaaangt den bedste!

Jeg har også ewok-tegnefilmene - de er også superfine  :lol:

J.Skywalker-77

• Gæst
Nice  :-D

Vil dem der finder dem, og andre gamle SW film, som Ewok tegnefilmende som Gahni nævner, eller Holiday Special osv. ikke sende en pb til mig ?

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Ewok-filmene kan købes ganske officielt i enkelte danske butikker og i de fleste engelske/amerikanske DVD-internetbutikker.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Jeg var i biffen at se den da den kom ud - nok noget nær den dårligeste biografoplevelse jeg har haft - filmen var mega-ringe, men jeg har også altid holdt på at Ewoks aldrig burde have været i Starwars.

Hvad skal latterlige teddybjørne i et univers som prøver at fremstå som et seriøst univers? - det var en mega-brøler at sætte dem i filmen og ep. 6 havde formentlig overgået ep. 5, hvis ikke det var for Ewoks. Nu fremstår ep. 5 som den bedste af alle episoder, inklusive de nye som ikke helt hamler op med de gamle, men stadig er eminente film.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Hm, jeg erindrer ewoks filmene som total hygge. Jeg var ikke så gammel, og de film var noget, vi kunne sætte på en søndag eftermiddag og hygge med hele familien. Har dem også på dvd nu, men har faktisk ikke set dem i uendeligt mange år. Måske man snart skulle sætte dem i maskinen igen? :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
jeg ved nu ikke jeg syntes at de er lidt mærkelige, har kun set dem to eller tre gange
Senest Redigeret: 23-07-2008, 12:39:36 af the Marster

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand

(((SLETTES)))
Senest Redigeret: 23-07-2008, 12:40:32 af the Marster

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Da jeg var yngre så jeg den første Ewok film, og blev skuffet over jeg aldrig fik muligheden for at se den anden af dem. Den blev vist i tv på et tidspunkt hvor jeg ikke havde mulighed for at se den og siden kunne jeg aldrig få fat i den eller se den i tv. Så fik jeg dog alligevel set den forrige år og jeg synes nu ikke den er helt dårlig. Effekterne er måske "knapt" så gode som de kan være idag, men de er nogle rigtig hyggelige film.

Jeg ved ikke hvorfor ewokerne skulle være med, men jeg kan komme med et gæt. Return of the Jedi er på nogle områder en mørk film og Lucas vil sikkert vedholde tanken om, at det er en familiefilm, dermed også for børn. Ewokerne er noget børn kan relatere til og finde sjove. Voksne også, men det kan også bare være min mening.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible