skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Star Wars kalender

(Læst 36568 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luminara

• Hippie the Hutt's Rengøringskone, Mutantklon &
  • Jedi Mester
  • Køn: Kvinde
Her i går aftes fik jeg en idé, som jeg lige ville sætte en lille note op om. :-)

Idéen er, at lave en Star Wars måneds kalender i fælleskab. For hver måned bliver en eller flere så udpeget til at lave det næste billede, der så skal lægges ind til den første.
Det er ikke ment som en konkurrence, men derimod som et hyggeligt lille fortagende, hvor vi der godt kan lide at udfolde os kreativt, lavede noget sammen.

Det er kun en idé, så jeg ville bare gerne have at vide hvad I syntes om det. :wink: Det er jo snart den første januar, så hvis det skal blive til noget vil jeg gerne have noget respons inden for de næste dage. :-) Jeg melder mig gerne til at lave Januar, for at vise jer andre lidt hvad jeg mener. Jeg tager også gerne det administrative ansvar. (Selvom der nok ikke bliver så meget at holde styr på, ud over hvis tur det er næste gang. :wink:)

Jeg håber at jeg får mange svar på dette indlæg, så jeg kan se stemningen for det. :wink: Hvis jeg får 3 halvlunkne "jaah, det kunne da være meget sjovt" 'ere, så gider jeg altså ikke til, at skulle sætte det igang. Hvis der derimod kommer nogle positive svar, vil jeg med det samme lave en lidt dybere formulering af min idé. :-)
Og... hvis der endeligt er nogen der direkte siger at de ikke gider, så vil jeg da bede en Admin om at låse denne tråd, og gemme den langt væk. :-D

Nåh, hva' siger I?
Why kill people, who kills people, to show people, that killing people is wrong?

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, Insanity is what we deliver." -Klon92

thrawn

• Storadmiral T
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • The name's T btw
uhhhh glimerende ide :-D :-D :-D :-D
det kunne da være rigtig sjovt og hyggeligt :-)
jeg stiller gerne mine smådårlige langtudepålandetbannerogbagrundlaverevner til rådighed :-D :-D

melder sig under star wars kalenderens faner :-D

noget omk hvilken slags billeder der skal være?

Aayla Secura

• - of Doom
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Jeg synes det lyder som en super god ide lumi! vil da gerne være med.... men gerne en lidt mere uddybende beskrivelse af, hvad du har tænkt dig med ideen, sådan helt i detaljer.
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

The Dark Lord Of The Sith

• Jedi Mester
  • *
fed ide :)
det vil jeg gerne være med til  :-D

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Det lyder da som en fin idé, men jeg tvivler på, at jeg ville kunne nå at lave noget som helst inden januar - men det er måske heller ikke nødvendigt, at det hele er færdigt til januar?
Er der noget om, hvad man skal lave billedet i, eller er der frit valg på alle hylder?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Sådan som jeg forstod på Lumi, så skulle det hele ikke laves med det samme, men at de hver især skulle laves i løbet af måneden inden billedet skal op.

Synes helt klart det er en god ide :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Luminara

• Jedi Mester
Mange tak for svarene. :-D Tror vist at jeg bliver nødt til at gå det hele igennem, i mindste detalje. :wink:

Altså, den første Januar lægger jeg et billede i ud i denne tråd. Lidt længere nede, forklarer jeg lidt mere om min idé med billederne. :wink:
Det billede er så den første side i kalenderen. Så beslutter vi i fællesskab hvem der skal lave det næste billede. Det billede skal så være færdig til 1. februar, og skal lægges ud i tråden den dag. Så beslutter vi hvem der skal lave marts, og fortsætter sådan, indtil december.

Hvad angår billederne, så tænkte jeg at de skulle være i 600x800 format. Man må selv om hvordan billedet er lavet, og om det er i hånden eller på computeren er ligemeget.
Billedets tema skal, ud over måneden, være Star Wars (det betyder, at hverken engelske guitarister eller persiske prinser ikke er velkomne :wink:). Man må også godt bruge andre effekter, og - hvis det er en computer collage - stock images og textures.
Man må også godt bruge quotes og vers, til at skabe en stemning. Hvad angår versene så syntes jeg at der skal være frit valg på alle hylder, men quotesene skal nok helst være SW relaterede.
Desuden skal billedet også indeholde en stemning af årstiden. Her må man igen selv bestemme, men jeg vil lige tilføje at et pink billede til november ikke er særligt smart. :wink:
Hvis nogen er i tvivl, så vil jeg forsøge at få januar til at passe meget tydeligt ind på alle punkter, så I kan se hvad jeg mener. :-)

Og, så syntes jeg også at billederne skal være origniale og kreative - altså, helst ikke for meget hvor man bare har siddet og fulgt en tutorial eller kopieret fra en anden baggrund. :-) Så bliver det kedeligt.

Nogen spørgsmål, så bare stil dem. :wink:
Why kill people, who kills people, to show people, that killing people is wrong?

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, Insanity is what we deliver." -Klon92

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Jeg synes det lyder som en rigtig god idé :)

På den anden side - ikke alle er lige kreative - hvis nogle bedre kan lave et billede, hvis de bruger en tutorial, bør det så ikke også være tilladt?

Luminara

• Jedi Mester
Bestemt. :wink: Jeg skrev, at man helst skal undgå det - men, det er tilladt. :-)

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
jeg synes ideen er rigtig god, men jeg synes også at det SKAL være star wars og ik alt mulig andet underlig halløj da det jo er et star Wars forum vi er på og vi kender hinanden fra her inde :)

Så synes jeg at der ind imellem skal være billeder fra forummet og nogen af arrangementerne og ik bare billeder man finder på nettet, ellers synes jeg lidt gløden ved den dør ud igen.

men ja bare min lille mening om det :)
Darth Pingu Awakens

Jeppe

• I am teh_ultimate ruler!
  • Jedi Mester
Fed ide! er klart med på den.. VIl gerne lave en til foråret,..

Forresten hvad str. skal de være i pixels? så går jeg igang nu

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Jeg kunne også godt tænke mig at lave en, men garanterer ikke for resultatet ;) Men det er også tanken, der tæller, ikke?

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Det er nemlig det Mara :-) men jeg er nu sikker på, at dit billede nok også blive flot :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
En tanke - hvis billederne blev lavet i A5 landscape, så kunne folk der havde lyst sætte kalenderdelen nedenunder og printe billedet ud på et A4 ark.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Det var da egentlig en genial idé Mundi :)