skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Hvad kan du lide ved Star Wars/hvorfor kan du lide Star Wars

(Læst 20353 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth Doomios

• Gæst
Hmmmmmm. Godt spørgsmål:) jeg tror nu bare det er selve universet personerne som er så utroligt forskelige og alle de ting der er i det.....:D og så kan man selfølgelig selv digte videre på historierne og tænke over ting som "hva ville der havde sket vis obis og qui gons skib var blevet skudt ned af federationen i TPM??"(da de flygtede til tatooine) eller hva vis anakin havde slået palpy ihjel mens han havde chancen??:D

jonas pedersen

• Gæst
jeg kan lide star wars fordi det er en god seire

Mark Solo

• Gæst
Hva er ikke god ved star wars ..... ud over en stor del af EU'en. Jeg elsker hele historien, men knights of the old republic er og så en favorid af mig. Jeg ville ikke opgive at jeg kender til star wars for noget i verden. Det er sådan en fed historie med så stor en frihed til at gøre hvad der passer en. Jeg drømmer personligt om at være en jager pilot i star wars, hvem ville ikke gerne flyve en x-wing eller en correliansk YT serie freigther. Jedierne er cool.... hvis ikke det var for den der 'no love' politik de har, den kunne vi god leve uden  :-D
Jeg ville også gerne være en Jed men det kommer nok aldrig til at ske så pyt STAR WARS FOREVER
and may the force be with you... always.
og det var mine 25 øre i kassen.

Batair

• Gæst
Hvad kan jeg bedst lide ved SW, Det er faktisk et meget interessant spørgsmål for der er mange ting som er rigtigt gode ved SW. Men vil nok sige det aller bedste ved SW er den kreative frihed til selv at finde på ting til universet, hvis man fx som mig tegner er det faktisk helt frit for hvad man vil lave.
En anden god ting ved SW universet er at det ikke ligesom andre SF film, hvor alt er skindende som fint og rent, her ser tingene ud som om de har været brugt og er blevet slidt.

Collec2r

• Gæst
Tjah..... Jeg syntes egentlig bare at det er et spændende univers, men det syntes jeg nu også Star Trek er ;-) Kan nok bare godt lide at læse ;-) (Har jeg kunnet (lide altså) siden jeg lærte det i skolen). Som Batair skrev ser alt ikke skindende fint og rent ud, men ser ud som om tingene er blevet brugt. Det er et plus.

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • may the force be with you
jamen jeg kan lide star wars fordi det er så fantastisk fundet på af george lucas det er det jeg tror jeg bliver optaget af det af lyssværdende og kraften og så også sith og jedi det er fantastisk men altså en rigtig god serie men sys godt den gamle replublick kun være bedre men ellers ja
hehe ja elsker star wars

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Drannion Entertainment på YouTube
Uh, der er meget ved Star Wars der gør, jeg kan lide det. :-D Det kommer an på, hvilket humør jeg er i.
Nogen gange er det lyssværds-duellerne der facinerer mig. Aldre gange er det de super seje kloner, og stormtropper. Men det kan også være rumkampene, eller den mystiske magi ved kraften.

Men Star Wars har det hele: Krig, kærlighed, action, drama osv. Og det hele gør, at man bliver ved med at finde noget, der passer til, hvad man lige har lyst til.

Så kortsagt elsker jeg Star Wars, fordi det er Star Wars. Det har det hele.  :wink:

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Alt ved Star Wars :-D. Lucas kom med Star Wars lige da vi havde brug for noget sience fiction. Star Wars er den eneste film jeg har set mere end ti gange. Hver. Jeg hved ikke hvorfor. Man de gør mig glad og giver mig noget at være fan af. Især kraften og lyssværd´s kampende giver mig lyst til at være jedi :-). (Det er nok derfor jeg har 5 lyssværd :roll:). Men Star Wars forever.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

Darth Malak

• Lord of ultimate darkness
  • Youngling
  • **
Grunden til at jeg er meget fascineret af Star Wars, har en hel del med religionen bag the force.
religionen inkludere ingen gud, ingen at give skylden på (yeps er ateist - mange stille det spørgsmål når jeg kommer med den kommentar om Star Wars).
Der udover elsker jeg universet bag Star Wars, foruden the force så virker det på en måde realistisk i forhold til at det er SciFik.
Også også at man skal vurdere alt, dette ses specielt i ROTS hvor Ani har svært ved at se om det er Jedi eller Siths der er ond, jeg syntes denne kamp mellem godt og ondt er unik og at det virker rigtigt god 

The force is with me and I with it

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Det var vel egneligt gennem legetøjet, jeg fik kendskab til star Wars filmene, og har været hooked lige siden, at jeg så Stjernekrigen på DR i 1984 og blev endu mere hook da jeg ca ½ år senere så Imperiet Slår Igen i biografen.

Kan godt lide historien og ånden over dem (det som Lord Olsen kalder film magi), noget mange film helt mangler idag. Man kan ikke sætte fingeren på hvad det er, men man er ikke i tvivl ome en film har film magi, når man ser den.

Men alt det være sagt, så der jeg mere samler end fanboy. Så det jeg godt kan lide, er at tage til conventions og møde andre samlere, som jeg har lært at kende gennem Intennettet. Vi har fået et godt sammenholdt på et amerikansk forum, jeg er på og har lært at kende hinanden privat. Så de venskaber jeg har fået gennem Star Wars, både danske og internationale, er det jeg godt kan lide ved Star Wars universet.  
Senest Redigeret: 01-06-2009, 13:27:53 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

CC Skywalker

• Gæst
Det er lidt svært at forklare, men jeg tror det er mest filmene. De er kædet meget godt sammen og så er der alle de fede klassiske figurer. Bøgerne er også meget spændene. Jeg er igang med en der heder: Den mørke jedi. Jeg har også selv prøvet at lave videre på historien, men det er svært for min yndlingsmand er Darth Vader og han dør jo :oops:

Mine forældre synes ikke at jeg skal kunne lide SW. De siger at det er spild af tid. At jeg skal interessere mig for noget andet. Men nogle gange har jeg lyst til at sige: Hvorfor kan i ikke bare begynde at interessere jer for SW? Men når man først er gået ind i det kan man ikke komme ud. Alt i SW er fedt!
Sidious` onde plan og alle skydekampene og fægtekampene. Lige siden jeg blev star-wars fan har jeg været helt vild med fægtning  :-D
Senest Redigeret: 10-11-2009, 17:27:23 af Leia Skywalker

Poul Skywalker

• Gæst
Hvad jeg kan lide ved star wars?
Det ved jeg egentlig ikke, måske blev
jeg bare bidt af det da jeg så min
første star wars film.

ChrisSkywalker

• Jedi
  • Uberørt af Kraften
  • Køn: Kvinde
  • glaksen er stor, men jeg vil se det hele.
det svært. det er nok at det er en original eventyr historie bare ophøjet til et højer plan, ja måske elsker jeg det bare?
may the force be with you.

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
The Force!!

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Lukelee, bare at skrive "The Force!" Er ikke ligefrem det man kan kalde en "diskussion" Sky er et diskussions forum og vi plejer at sige at hvis man ikke har noget fornuftigt at skrive så er der ingen grund til at skrive det. Ikke dermed sagt at "kræften" ikke er et emne man kan sige gør at man kan lide SW, men så kan man måske forklare hvorfor "Kræften" er spændende og hvad det er ved "kræften" der gør at du kan lide SW.
I reject your reality and substitute my own!!