skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Sjældne og værdifulde tegneserier

(Læst 9418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dark Jedi

• I am are Sith Lord Join me in the parth to the dark side
  • Jedi Ridder
  • Join The Dark Side
hvad for nogen er de mest sjældne og værdifulde tegneserier fra Star Wars det kunne være sjovt at vide :wink:

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
På mit site kan du læse meget mere om sjældne sw tegneserier:

http://www.starwars.comxnet.dk/dk/

Carsten
Gudrun Ensslin: "Anti-imperlistisk kamp og seksuel frihed høre sammen."

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

Wookiee

• Gæst
Jep tjek kammerat Olsens site, thi han er ekspert udi Star Wars tegneserier. ;-) Og også et interessant site generelt.

ewok13

• Youngling
  • **
  • *
  • Køn: Mand
hey lordolsen ved du hvad de der "star wars stjernekrigen serien" med rummets pirater og rouletten og de andre der er vidst 5 tegneserier i den serie.. det vil være dejligt hvis du kunne finde ud af det ellers tak for det....

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hej
Her er priserne i følge den helt nye danske guide: Danske Tegneserie-Bibliografi 1847-2005 (Den store Komiklex fra forlaget Pegasus). Den er lige blevet udgivet her i december.

Stjernekrigen 80.-
Rummets Pirater 70.-
Roletten 70.-
Imperiet Slår Igen 100.-
Frosne Stjerner 70.-
Jedi-ridderen vender tilbage 60.-

Star Wars Bladet (1983-86)
Nr. 1-20: 30.- stk.

Star Wars Blade (1996-97)
Nr. 1-12: 25.- stk.

Men husk på at dette er priser som en forretning vil forvente at tage for et perfekt eksamplar. Vi private vil kun forvente at kunne få det der svare til ca 30-40% for den samme tegneserier. Dels fordi vi ikke skal betale Moms og dels at vi ikke skal have den samme fortjænste som en forretning skal.

Iøvrigt står der i bogen at priserne kun er et vink om prislejet ikke en videnskab.

Carsten
Senest Redigeret: 21-12-2006, 21:55:56 af lordolsen

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

ewok13

• Youngling
  • **
  • *

Sven Cain

• Gæst
Hej
Her er priserne i følge den helt nye danske guide: Danske Tegneserie-Bibliografi 1847-2005 (Den store Komiklex fra forlaget Pegasus). Den er lige blevet udgivet her i december.

Stjernekrigen 80.-
Rummets Pirater 70.-
Roletten 70.-
Imperiet Slår Igen 100.-
Frosne Stjerner 70.-
Jedi-ridderen vender tilbage 60.-

Star Wars Bladet (1983-86)
Nr. 1-20: 30.- stk.

Star Wars Blade (1996-97)
Nr. 1-12: 25.- stk.

Men husk på at dette er priser som en forretning vil forvente at tage for et perfekt eksamplar. Vi private vil kun forvente at kunne få det der svare til ca 30-40% for den samme tegneserier. Dels fordi vi ikke skal betale Moms og dels at vi ikke skal have den samme fortjænste som en forretning skal.

Iøvrigt står der i bogen at priserne kun er et vink om prislejet ikke en videnskab.

Carsten
Jeg må indrømme at jeg faktisk troede at de var væsentligt dyrere. Til de der priser undrer det mig meget at man ikke ser dem oftere i brugt bogs forretninger mv.

Jeg ville intet have imod at købe dem til de priser hvis jeg kunne finde dem. Så længe de er nogenlunde i god stand selvfølgelig.

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!

Jeg må indrømme at jeg faktisk troede at de var væsentligt dyrere. Til de der priser undrer det mig meget at man ikke ser dem oftere i brugt bogs forretninger mv.

Jeg ville intet have imod at købe dem til de priser hvis jeg kunne finde dem. Så længe de er nogenlunde i god stand selvfølgelig.

Hej
Jeg ser den meget tit i mit Antikvariat. Så de findes...

Carsten

Sven Cain

• Gæst
Hvilket antikvariat er det ? Er det tæt på Nørreport vil jeg da tage et smut forbi så.

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hvilket antikvariat er det ? Er det tæt på Nørreport vil jeg da tage et smut forbi så.

Det ligger ligeledes på Amager... Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Amager er verdens navle :-D

Carsten

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I Have A Good Feeling About This :)

Det ligger ligeledes på Amager... Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Amager er verdens navle :-D

Carsten
Hvorfor så vi dig ikke til SW-Marathon? Det blev afholdt lige ved Amager Centeret !!!!  :-P
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hvorfor så vi dig ikke til SW-Marathon? Det blev afholdt lige ved Amager Centeret !!!!  :-P

Fordi jeg er så asocial. Nej pjat. Jeg kunne ikke.

Carsten

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Jeg er tegneseriesamler og har en stor samling.
Ikke så meget Star Wars, som jeg aldrig har samlet på, men jeg har dog købt noget, bl.a. Timothy Zahns tegneserie "The Thrawn Trilogy" på 440 sider, Omnibus' og Dark Empire m.fl.

Men når man er samler så kender man trods alt til hvad man skal virkelig skal have fat i, hvis man vil have det sjældne og prisen følger selvfølgelig med.
Her er det berygtede nummererede sort/hvide luksus Russ Cochran box-set som enhver rigtig tegneserie entusiast går efter. Lavet af de berømte Williamson & Goodwin. Jeg kender flere som har det. Jeg har selv flere Russ Cochran box-set, fx "Weird Science", "Weird Fantasy" m.fl. som også er ret eftertragtede og dyre.
http://www.blackswanbooks.com/pictures/255546.jpg

Star Wars box-settet er til salg på en dansk tegneseriekunst side (han sælger original sider) og enkelte sjældne tegneserieudgivelser som dette Star Wars box-set.
http://www.comicart.dk/product.asp?product=4457
http://www.rebelscum.com/comics/Comic3volumeset.jpg

Jeg har set det til salg flere gange i USA, men det er hundedyrt at købe fra USA med told og gebyrer. Får man det fx til omkring 1800 kr. så skal man regne med mere end 1000 kr. i told og gebyrer oveni. Reglerne kan findes på post.dk. Kan man derimod få det i EU så slipper man helt uden om told og gebyrer.
Senest Redigeret: 30-08-2012, 01:32:50 af Mystiske Mox