skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Tegneserie anmeldelser

(Læst 4079 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Veers

• Gæst
Her kan du skrive din anmeldelser af forskellige Star Wars tegneserier du har læst.

Inkluder venligst en karakter fra 1-5 Dødsstjerner, et referat med kød på, forfatter og hvis muligt et billede af tegneserien.

Bemærk at denne tråd udelukkende er til anmeldelser - alle indlæg der ikke er anmeldelser vil blive slettet uden advarsel
Senest Redigeret: 17-11-2006, 22:14:02 af Veers

Veers

• Gæst
Jeg vil gerne lægge ud med min absolutte yndling blandt SW comics...

Star Wars: Crimson Empire

Udgivet: December 1997
Historie: Mike Richardson og Randy Stradley
Tegner: Paul Gulacy
Farvelægger: P. Craig Russel

Crimson Empire tager udgangspunkt 11½ år efter Slaget ved Yavin.
Historien følger Kir Kanos, en af de to sidste overlevende kejserlige gardere. Kir Kanos er nu en mand på flugt, jaget af den tidligere garder og nu sith fyrste Carnor Jax. Crimson Empire er en blanding af flashbacks til Kir Kanos træning og forløb som kejserlig garder og hans nuværende flugt fra Imperiet. Kanos ender med at få rodet sig ud i en gevaldig bunke problemer der involverer Star Destroyere, Rebeller og forræderi blandt egne rækker. Mere kan der dårligt siges om historien uden at ødelægge det alt for meget for læseren.

Tegnestilen i Crimson Empire er utrolig flot. Men hvad der virkelig gør det fantastisk er kombinationen af Paul Gulacy's tegninger og Craig Russel's farvelægning. Lige fra de mindste detaljer på de kæmpemæssige Star Destroyere til de utallige farvetoner i de røde rustninger eller Vader's hjelm, Crimson Empire er simpelthen et gennemført veltegnet arbejde.

Jeg anbefaler helt klart alle SW fans at læse bogen. Den giver et rigtig godt syn ind i Imperiet fra en "ordinær" mands synsvinkel samtidig med både at være interessant at læse og "flot". Tegneserien findes samlet eller opdelt i 6 numre. Den er ikke særlig svær at finde på nettet, Amazon.de eller Amazon.co.uk er nok det letteste bud. Er man tilfældigvis i København eller London har jeg også set den i henholdsvis Fantask og Forgotten Planet.

Jeg giver Crimson Empire 5 dødsstjerner ud af 5. Det er kombinationen af en fangende historie der absolut ikke slutter her og den nærmest fantastiske tegnestil.
Senest Redigeret: 10-12-2006, 00:38:06 af Veers

Wookiee

• Gæst
Jeg vil da gerne lige henvise til nogle anmeldelser, jeg har skrevet om Evasive Action- og Rookies-tegneserierne i starwars.com-bloggene. Da jeg er doven, nøjes jeg med at linke til dem her i stedet for at skrive det hele igen - håber, det er okay:

"Evasive Action - EU at its best": http://blogs.starwars.com/pantlesswookiee/2
Anmeldelse af "Evasive Action" forfattet af Paul Ens og tegnet af Thomas Hodges
Blev endda kommenteret af Paul Ens, som takkede for "the ego boost"

"Rookies for Wookiees": http://blogs.starwars.com/pantlesswookiee/7
Anmeldelse af "Rookies" forfattet og tegnet af Pablo Hidalgo
Blev udnævnt til 'Featured Blog of the Day'
(wow, min blog er igen blevet FBOD i dag - jeg ved dog ikke hvorfor denne gang)
Senest Redigeret: 28-12-2006, 12:34:00 af Wookiee