skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

åben eller lukket?

(Læst 6550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Master skywalker

• Gæst
hey jeg har også pakket alle mine figure ud og har dem til at stå til pynt på en hylde :-)
men kasserne/papet gemmer jeg altid :wink:

jespernielsen

• Gæst
Sv: åben eller lukket?

hej vil da også lige sige noget til det her. Jeg kan ikke se nogle grund overhovede til at pakke ting ud. Det er jo ikke sådan at figure er i en kasse man ikke kan se igemmen. Men hvis tingen ikke er til legetøj er der da ingen grund til at pakke den op. Jeg har her fornyligt fået fat i luke stromtropper på potf kort med mønt osv. Hvad skulle jeg åben den for tror jeg overlever at jeg aldrig får at se bagsiden af mønten der er med he he. Vil også blive godt sur hvis en fik den ide og pakke mine ting ud. Ok jeg kan forstå at folk evt pakker ting op hvis kortet ligner et eller andet man skulle tro var løgn.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Enig i at man ikke bør åbne vintage figurer på kort, det er de blevet alt for værdifulde til. Kan dog godt forsvare at man åber en figur på et totalt smadret kort for at få en løs figur i perfekt stand. Jeg samler kun på løse vintage figurer (med fokus på variationer), da jeg vil have mulighed for at holde dem i hånden og "lege" lidt med dem, synes som tidligere skrevet, også at figurer i løs stand har mere charme.

Nye figurer har jeg ingen skrupler med at åbne, medmindre det er figurer i speciel indpakning, som f.eks. Luke Jedi (theather edition), der blev givet væk i biografer i USA til præmieren på Return of the Jedi Special Edition i 1997.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • The Force is strange in this one....
Jeg samler på lidt af hvert der har med Star Wars at gøre, har alle vintage figurerne i løse, de fleste af dem har jeg fra jeg var barn, giver Henrik ret i at det er lidt sjovere at have dem så man kan tage dem ned og kigge lidt nærmere på dem ind imellem, nogen gange opdager man ting man ikke var klar over, eksempelvis var mine to Chewie figurer ikke ens, ej heller mine to Princesse Leia, der var også to forskellige Stormtroopers og to forskellige Imperial Commaders, det er da lidt morsomt.
Rumskibene jeg har har været pakket ud, men da jeg stadig har æskerne har jeg valgt at have dem stående i dem, så kan jeg ind imellem pakke dem ud og blive overrasket over at de er som de er, for det glemmer man jo når man ikke har dem stående og kigger på dem ofte.
Nye figurer pakker jeg ud når jeg skal bruge dem til mine dioramaer, eller hvis jeg får lyst til at kigge på dem, de eneste jeg har der ikke bliver pakket ud er McQuarrie Concept figurerne, dem har jeg hængende på blisterne og i plast æsker, syntes dog at figurerne var så fede at jeg var nød til at købe et extra set og pakke ud, men jeg gemmer altid æsker og backing cards, selv til de nye, selv om de ikke har lige så meget charme som de gamle vintage kort. Hvade jeg plads ville jeg nok også have kortene hængende.
Nyere rumskibe, som den store X-wing og TIE fighteren med de store winger har jeg hængende i stuen, kigger lidt efter andre nyere skibe, men de skal bruges til dioramaer eller hænges op, det er kun de gamle jeg gemmer i kasserne, men de vil altid blive pakket op og kigget på, der er ikke meget ved at have noget stående i en kasse hvor man aldrig har pillet ved indholdet.

Det var så et par ord om min måde at samle på :-)

Hygsomst

Per
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Her er jeg komplet enig med Per, jeg pakker da også næsten alt hva jeg køber ud,man får jo lidt følelsen som et lille barn når man sidder med en splinter ny General Grievous i Legacy indpakning, og man SKAL jo bare have den ud for at nærstudere den. Man finder jo tit rigtigt mange små detaljer som man ikke kunne se mens de var i pakken, og der er jo muligheden for at lave dioramaer også når de først er kommet ud ^^. Hvis man så derefter gerne stadigvæk vil have nogle på card, jamen så køber man da bare en ekstra som man så kan gemme. Der findes dog enkelte figure som selv jeg ikke engang ville åbne, bl.a. hele Ultimate Galactic Hunt serien fra 06, R2-KT og et par andre.

Men hele det meste af glæden for mig ligger i at kunne tage mine figurer frem og så kigge på dem, om posere dem når jeg vil, og måske bygge dioramaer :)
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Vintage figurer fotetrækker jeg i løs stand, skal dog nok have et par på kort på et tidspunkt. Nye figurer vil jeg derimod kun have på kort, men det er tilgengæld kunganske få af de nye figurer, der interesserer mig. Ja, som i kan se har jeg skiftet holdning siden, jeg skrev mit indlæg for ca 3 år siden.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.