skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

FX Land

(Læst 17017 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
  • Køn: Mand
Ny Tråd, Håber det er rigtigt det jeg gør  :-D

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
  • [*ord cencureret*] this shit, I'm getting the bazooka.
Kan du ikke lige siger hvad denne tråd skal handle om?  :roll: Eller er det bare om FX lightsabers og såden?

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
Hejsa

Denne tråd er til alt der vedrører latex og special effects

Mvh Beehive

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
ahh godt der var nogen der hørte mit forslag!  :-D Beehive kan du ikke ligge en guide ud her til hvordan man lavet Latex masker helt fra bunden? Helst også en beskrivelse af matrialer tak!  :-)

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
rigtig godt og se du har åbent en tråd Beehive og jo det er rigtig som du har hjort :)

jeg venter spændt på og se mere af dit arbejde her inde :)
Darth Pingu Awakens

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
vil lige spørge om det kun er hos mig eller-  men duer værktøjerne ikke :-D :-D

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
Hvis vi snakker hele overtræksmasker skal man som startpunkt helst have en buste af en selv,- man kan lave den i gips gaze eller den lidt dyrere måde med alginat, alginaten kræver lidt erfaring-men erfaring for man kun ved at prøve prøve prøve, har været igemmen alt det selv :-D.

Billede 1 Aftryk med alginat.

Billede 2 Den færdige buste i gips.

Hvis man bruger gips gaze bliver ens buste ikke så detaljeret-men det behøver man heller ikke til overtræksmasker.

Ved alginat aftryk får man en tro kopi af ens ansigtstræk og overflade- den er god til 3d make-up proteser til pålimning.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
puha det ser svært ud og er vidst ik liiige for mig som er på begynder stadiet stadigvæk hehe :)

Darth Pingu Awakens

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
Alginaten er lidt svær at håndtere, men gipsgazen er let :-)

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Er den svær at håndtere fordi den ikke vil blive på toppen af hovedet? Eller er det noget andet der gør den vanskelig.
Jeg læste, at den stivner hurtigt når den bliver varm og helst skal blandes af kold vand - er det sådan noget der gør den vanskelig at arbejde med?

Og hvordan holder den formen når den positive afstøbning laves.
Jeg forestiller mig, at alginaten bliver til en gummiagtig substans når den stivner, men i så fald kan man vel også risikere, at hovedformen ændres lidt - smallere og dybere eller vice versa.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
den skal blandes nøjagtigt- ( den bedste konsistens er en lidt tyk cream)
du har højst 3 min
og man skal passe på at ikke stoppe luftvejene på ens model.

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
Det jeg gør er at forberede alt og lægge alt ud på bordet som jeg skal bruge,

Jeg køber en alginat som hedder normal- ( der er osse fast og ekstre fast) det er hvor hurtigt de afbinder, i skal jo regne med at alginater er beregnet til aftryk i munden, jeg har arbejdet som tandteknikker i næsten 8 år af mit liv og har taget mange aftryk så jeg ved ,at det er ikke der folk er tålmodige :-D,

Altså en normal alginat
og et trick er at have latex handsker på så varmen fra ens hænder ikke har indflydelse på alginatens afbinding.
Jo koldere vandet er-jeg plejer at sætte vandet i køleskabet-eller fryseren lidt før.

Alginat er lavet af alger og er et natur produkt og er ufarligt.

det bliver lidt gummiagtigt ja.

Bagefter det er størknet bruger man gipsgaze til at bakke alginaten op med,- så holder den formen.
en todelt form af gipsgaze- front og bag, som man så kan sætte sammen om alginaten når den er kommet af.

og så er det bare at hælde gips i den bagefter.
Senest Redigeret: 21-10-2006, 18:46:17 af Beehive

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
fed guide Beehive.  :-) Men det lyder som for mig at det er til at lave ansigts skulpture.. og ikke masker..  :| Eller er du ikke færdig med guiden? eller er der bare noget jeg har misforstået?  :roll:

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Nieal Buode, processen i ovenstående posts består i at lave en buste af sig selv, så man kan opbygge/modellere en maske på den buste og derved få den til at passe perfekt.

Og tak for info Beehive. Ja, det virker ikke helt nemt, men jeg har set flere life-masker på eBay og derfor tænkt noget på hvordan de lavede dem - det ved jeg så nu. :-D

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Beehive

• Youngling
  • **
  • *
Man skal have en buste før man går vidre til selv det at modellere på busten.

Oven på denne buste kan man så modellere sin maske- så passer den jo perfekt på hovedet jo.

Når føst man har en buste, kan man ud fra den lave alt