skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

vader

(Læst 2286 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lordzaul

• Gæst
ved i godt at vader på hollandsk betyder far???

Darsha

• Jedi Mester
  • Køn: Kvinde
på spansk? er du sikker på det? Er det ikke hollandsk du mener? det spanske ord for "fader" er så vidt jeg ved "Padre". Nu får jeg så også kun 6 i spansk, men alligevel.

lordzaul

• Gæst
ups du har ret tak endnu en gang

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
jeg skulle også lige til at sige. jeg er måske ikke videre god til spansk, men lidt kan jeg da. fedt nok. det minder også om father og Vater.(især det sidste).

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Øh, han skrev hollandsk og ikke spansk.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Ganner Rhysode

• Gæst
nej, han rettede nok indlægget.

Padre betyder som darsha sagde, ikke far, men fader, og kan sagtens bruges om en præst.

Darsha

• Jedi Mester
...Daniel. Når du retter folk så vær lige sikker. Padre betyder både far og fader. præst på spansk er: pastor (hvis det er en katolsk præst.) sognepræst, protestanesisk præst  og sådan noget hedder noget andet. Man sagde ofte "fader" til sin præst i Danmark, og også i Spanien. Derfor hører du ofte på film præst tiltalt som "padre". Men det er altså ikke det rigtige ord for præst.

Og tilbage til det oprindelige indlæg. på tysk udtales v som f, så prøv at sig Vader.

Ganner Rhysode

• Gæst
Kan sagtens bruges om en præst, sagde jeg Louise.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
da jeg sagde Vater mindede om Vader tænkte jeg på stavemåden, ikke på udtalen. der minder det ikke om hinanden.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"