skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Spørgsmål, svar og kommentarer til selve spillet

(Læst 33574 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Vi følger et plot, som din karakter nødvendigvis ikke behøver at kende til når han eller hun kommer i spil. Kan godt forstå du er forvirret over de forskellige tråde, men det vigtigste for dig er at skabe en karakter, og når du har skabt den, skal du sætte den i spil der hvor den hører til, og så falder du nok hurtigt ind.

Det er nok også smart at læse reglerne, så kommer du ind i hvordan man spiller :-)

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Altså for mit eget vedkommende, så er skywalker det første pbp(play by post) rollespil jeg har været med i. :-)
Man laver en karakter med personlighed, udseende, baggrund/historie og den slags. Ud fra dette spiller man så sin karakter, hvor historien(historierne) bliver lavet hen ad vejen med dem man spiller med. Der er dog også et overordnet plot, som styres af GM'en(Mara Jade) ved hjælp af diverse NPC's(non person character) og plot karakterer. :-)

Og husk at din karakter kun ved hvad der er relevant for ham/hende/den alt efter hvor din karakter har hjemme.

Jeg satte mig ikke ind i alle tråde før jeg startede og det var heller ikke nødvendigt. Men det kan dog være sjovt at følge med i hvad der ellers sker i spillet. :wink:
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Og faktisk, hvis man har lyst til at være med, er nu et rigtigt godt tidspunkt, da vi skal til at igang med en "ny runde", so to speak :)

Har du msn? Så vil jeg foreslå dig at tilføje mig (min adresse er at finde i min profil) og så kan vi snakke sammen der :) Det er nok det letteste :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Og ellers vil jeg godt lige tillade mig at linke til denne her: http://yargh.proboards.com/index.cgi?board=velkommen&action=display&thread=161

Det er en guide til play-by-post for noobs, som jeg engang har lavet til et andet spil :) Men den er rimelig universel, og følger iøvrigt de samme regler som dem, der bruges her i spillet. :)

Men hvor er det dejligt, at du gerne vil være med... Nye spillere = Mere spil! :-D Og du skal iøvrigt slet ikke lade dig skræmme over at vi andre har været i gang så lang tid og det godt kan være forvirrende... Jeg startede også i det her spil engang som førstegangsspiller, og det er faktisk ikke så svært og kompliceret som det umiddelbart virker til.
Desuden er der masser af flinke spillere med, som hellere end gerne svarer på spørgsmål hen ad vejen :)
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Djinn Altis

• Padawan
  • **
  • Køn: Mand
Tak for en varm velkomst og de gode råd :-)
Nu må jeg se at få lavet en karakter.
Vi snakkes :-)

"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

CC Skywalker

• Gæst
Hvad betyder det her? Er det noget fra en bog eller hvad?  :? :|

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
CC Skywalker, det er en god idé at se, hvilket board du har bevæget dig ind på, før du poster :) Jeg har flyttet din post, og flettet den herind, fordi det egentlig går under spørgsmål til spillet. Alt hvad der skrives i boardet "Forum Rollespil" hører til det rollespil, som vi har kørende her på siden :)

daniel-yoda

• den yngste mester i historien
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • may the force be with you
jeg har en lille anmodning til alle med senatore om at måske lige spille lidt mere da jeg synes det står meget meget stille i senatet

(undskyld hvis det ikke er skrevet det rigtige sted ved ikke lige hvor jeg skal skrive det)

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
normalt ville man sende en pb til spilleren, hvis tur det er :) Alternativt kan du lægge det op som ris, og sige, at du synes det er lidt træls det går så langsomt derinde :)

Godt initiativ at forsøge at få gang i vores senatorer :)

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Kald mig Lora :-D
Må indrømme jeg heller ikke ville savne lidt mere spil på Coruscant. Synes ikke Padmé får meget spil.
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Lora, nu er det jo først for nylig, du erblevet aktiv igen, så det har nok også noget at sige :)