skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Boba Fett's Død.

(Læst 22192 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Hvis man ser "Star Wars Episode VI Return of the Jedi" med komentarspor på, så vil man jo høre George Lucas sige, at Boba Fett rent faktisk dør i filmen.

Mange EU-forfattere har dog valgt at lade ham oveleve.

Så mit spørgsmål er:

Hvad mener I?

Døde eller overlevede han?

Personligt giver jeg ikke særligt meget for EU, og når den gode Hr. Lucas nu selv siger at han døde, så betyder det i min opfattelse, at han rent faktisk døde.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Lige på det her emne, må jeg give Natas ret. Boba burde være død ved Sarlaccen, jeg har så heller ikke helt læst mig frem til, hvordan han overlevede.

Jeg fatter så heller ikke, at når bøgerne skal godkendes af LucasFilm, og Lucas siger, at Boba er død, at de så lige netop har ladet dette overse blive overset :|

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Supreme Augen

• Gæst
Han lever da... Han lever ihvertfald i Jedi Academy!

Jeg syntes at han skulle leve. Sådan en cool BH skulle helt klart leve :P!

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Visse vasse..
Ja, det er selvfølgelig et problem.. Har ikke selv dannet mig nogen mening om dette, kan blot spekulere på hvornår det kommantatorspor er indspillet..

Hvis det er indspillet senere end bøger/spil/etc er skrevet/lavet så kan det måske være derfor..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

thrawn

• Storadmiral T
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • The name's T btw
tja Fett er jo totalt sej meen det er rigtigt hvis GL selv siger det sååå

ja har nu nok ikke rigtigt taget stilling til det
alstå han fortjener jo at overleve men :|

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
George Lucas har altid hævdet at Boba Fett dør ved The Pit of Carcoon uanset hvad fans og andre så ellers siger. Da det er George Lucas, der har skabt Boba Fett og resten af Star Wars universet og historien, er han jo den, der ved bedst.

Ergo, om man kan lide det eller ej, så dør Boba Fett i RotJ.

Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Ja, det er selvfølgelig et problem.. Har ikke selv dannet mig nogen mening om dette, kan blot spekulere på hvornår det kommantatorspor er indspillet..

Hvis det er indspillet senere end bøger/spil/etc er skrevet/lavet så kan det måske være derfor..

Well, den første gang jeg så/læste om Boba der var i live, i handlingen efter ROTJ, var i Dark Empire tegneserien, og den kom før SW DVD'erne gjorde. Men de burde nu alligevel holde sig til en ting og ikke springe rundt i det.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Wookiee

• Gæst
De burde have ladet Boba Fett forblive død, men så længe man kan malke penge ud af ham, så .....

Sirbie

• Jedi Mester
  • For jeg headbanger stadig!
Ja det er rigtigt, spekulerede også meget over det, da jeg ledte efter Mandalorianer billeder på wookiepedia, og snublede over Bobba fett. Jeg giver Thrawn ret i, at jeg havde ikke set ham dø, og da slet ikke på den måde, der på sin vis næsten var for latterlig. Men som Natas siger, giver jeg nøj møg for EU, så jeg tror på hvad Lucas siger.
No evil intergalactic invasion before tea!

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Well, jeg kan ikke rigtigt erindrer for alvor at være stødt på ham i EU, efter ROTJ, så for mig er han død. Jeg synes dog det er lidt noget hø, at GL siger han dør, men at der samtidig er givet tilladelse til, at han fortsat kan lege med. Det virker meget..."øh...jeg kan ikke lige bestemme mig" agtigt...
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

dj_wildthing

• Føler Kraften
  • *
Jeg holder klart på at han dør i ROTJ, men må også indrømme at jeg aldrig har dyrket EU særlig meget.

Jeg har dog altid syntes at det var en lidt sløj måde han døde på, men ok, hvis man udelukkende holder sig til filmene er der vel egentlig heller ikke noget der underbygger Boba Fett's status som god dusørjæger - man ser ham jo ikke rigtig 'lave noget specielt', hvorimod man i det mindste ser Jango i aktion mod Obi-Wan.

Ingen tvivl om at Boba Fett har kultstatus og jeg har også altid selv syntes han var cool, men i bund og grund er han bare en klon af en anden dusørjæger (der alt for let mister hovedet), så med udgangspunkt i filmene alene kunne Boba Fett i princippet ligeså godt være på niveau med Greedo. Godt nok er det lykkedes ham at komme i kontakt med Vader, og han er da med på Cloud City, men han laver egentlig ikke meget andet end at få ordrer fra Vader, som i øvrigt ikke engang tiltaler ham ved navn, men bare kalder ham 'bounty hunter'...

:-D
Chewie, get us out of here!

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg kan godt følge dig i det med, at man faktisk aldrig hører at han skulle være den store dusørjæger i filmene. Men sådan er det jo med flere af figurerne, som bare af en eller anden grund er blevet kult. Nævner i flæng Wedge Antillies, som jeg aldrig har eller vil opfatte som andet end en fyr iført rød/orange keddeldragt. Meget muligt at han var med ved både slaget om Yavin, Hoth og Den Anden Dødsstjerne, men får mig bliver ham aldrig rigtigt noget.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Observer_DK

• Jedi Mester
  • I'll never join the dark side.
Generelt er jeg ikke alt for pjattet med EU, men jeg kan nu godt lide ideen med at Boba overlever på grund af hans armor.
Jeg var meget skuffet over ikke at have fået set ham i mere kamp og han virker bare som en karakter med meget mere indhold.

Hans rolle synes jeg var for hurtigt overstået og jeg kan derfor godt lide tanken om at han slap fri takket være sin armor og at man så kun møder ham i EU igen er jo beklageligt.
Star Wars er tilbage og jeg ligeså.

Veers

• Gæst
Lige på det her emne, må jeg give Natas ret. Boba burde være død ved Sarlaccen, jeg har så heller ikke helt læst mig frem til, hvordan han overlevede.

Så hut jeg visker bliver han reddet af et dusør-jæger team af Bossk, IG-88 og Dengar. Man ser dem teame sammen imod Han og Leia i.....#7. Dark Empire bog mener jeg..

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
som jeg har skrevet før synes jeg det er en dum måde at Galaxens væreste bountyhunter ryger på og er stadig ked af at Lucas har valgt en så stupid måde, det tager en hel del sej hed af ham synes jeg, at det viser sig han i virkeligheden er et fjols når det kommer til stykket, men Lucas siger han er død og så det det jo egentlig afgjort og der er vel ik mere at diskuter om det, han har jo opfundet star Wars og han kan slutte det som han nu engang har lyst til.....Desværre til tider.
Darth Pingu Awakens