skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Mindst 100 afsnit af ny "Star Wars" serie(Live serien)

(Læst 24069 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Master Morten

• Gæst
Facts:
En almindelig episode-længde er normalt på ca. 40 min. hvor der er 20 min. reklamer.

100 episoder for en normalt serie er 4½ sæsoner. Det vil sige: Starwars serien vil køre stabilt i mindst 4½ år.

George Lucas sagde også i en interview engang, at serien vil prøve at benytte sine ressourcer fuldt ud med et begrænset budget på 1 million per episode. (StarTrek's 5. serie Enterprise havde over UPN cirka 3 millioner per episode). Mener at "Young Indiana Jones" serien kørte over samme princip.

Senest Redigeret: 29-09-2006, 01:23:24 af Master Morten

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Facts:
En almindelig episode-længde er normalt på ca. 40 min. hvor der er 20 min. reklamer.

100 episoder for en normalt serie er 4½ sæsoner. Det vil sige: Starwars serien vil køre stabilt i mindst 4½ år.

George Lucas sagde også i en interview engang, at serien vil prøve at benytte sine ressourcer fuldt ud med et begrænset budget på 1 million per episode. (StarTrek's 5. serie Enterprise havde over UPN cirka 3 millioner per episode). Mener at "Young Indiana Jones" serien kørte over samme princip.

Men til sammenligning havde Revenge et budget på 115 millioner og ligeledes de andre to forgående film. Altså 345 millioner dollars på tre Star Wars film. Så en million på hvert afsnit er ikke ret meget. Serien Rome´s første sæson, som regnes for at sætte standarden lige nu, kostede 100 millioner for 12 afsnit. Så jeg håber at Lucasfilm bruger nok penge så serien ikke kommer til at sutte røv.

Carsten
Gudrun Ensslin: "Anti-imperlistisk kamp og seksuel frihed høre sammen."

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

Master Morten

• Gæst
Der var også mange der blev lidt bange for StarWars seriens kvalitet fra nyheden om dens lave budget.
Hvis vi er heldige, forhøjer de budgettet, hvis den bliver populær.

Men det går nok, hvis de er kreative og udnytter deres ressourcer godt. Der behøver ikke at være en krig af en stor kaliber som Enterprise-serien gjorde, med næsten rumkamp i hver episode. (Der var sgu også en rund stor tingest der kunne tilintegøre en hel planet med en dødsstråle... Ak, den Originalitet i startrek. Aldrig set før et andet sted).
)
Senest Redigeret: 29-09-2006, 23:41:24 af Master Morten

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Der er desværre ikke de store chancer for, at Lucas vil øge pengesummen til de enkelte afsnit selvom serien skulle blive en success.
Han siger nemlig, at fremtiden er TV- og web-produktioner og at Lucasfilm derfor droppe de store film-produktioner, da de er for risikable.
I stedet vil han koncentrere sig om TV- og web-produktioner efter princippet: kvantitet er fremtiden.

Læs mere her.

Man kan jo også sige, at hvis serien bliver en success med et lille budget, så vil det jo være dumt at ændre konceptet med risiko for at folk falder fra på den bekostning.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Wookiee

• Gæst
Tja, og man kan sige, at Star Trek jo har klaret sig fint med det "lille budget" også. Specielt mange af afsnittene i Voyager-serien har jo nærmest filmkvalitet. Så selvom budgettet måske ikke bliver verdens største, så er der dog håb for, at det ikke bliver helt sokket.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Vi må jo håbe der kommer det bedste ud af det, på trods af budgettet :wink:

Glæder mig i hvert fald til at se hvad det ender med :-)

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Darth lord

• Gæst
God ide her hvad med at vi skriver et brev til skywalker ranch og sender det og spørger angående det der
det jo lidt irreterende hvis den pludselig starter på en eller anden kanal 5 (lalala  :roll:)

Men så kunne vi jo også spørge om vi kan få et lille smugkig hehe  :-D

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Jeg tror ikke at det er dem der bestemmer hvilke kanaler det skal vises på, så det brev vil nok ikke nå langt. Det er nok Fox der tager sig af, at lave de aftaler med diverse tv-stationer i andre lande.

Hey så ved et tilfælde inde på IMDB at Anthony Daniels står på rollelisten til serien. Så er der idet mindste et kendt ansigt allerede :wink:
Senest Redigeret: 29-01-2007, 11:13:03 af Jaina Solo

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Hm, det lyder da ikke helt dårligt, Jaina :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Pingu

• I ét med Kraften
  • Køn: Mand
  • Pingu the Biker
sweet :)

så mangler vi bare resten af folkene hehe meeen skal det knibe kan de bare ringe, så springer jeg da gerne til og gir en hånd med :D
Darth Pingu Awakens

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Hehe, ja, det er jeg ikke i tvivl om Pingu ;)

Jeg håber så bare, at han, hvis han skal spille Threepio, bliver mindre malplaceret, end i ROTS, hvor han mest virker som "fyld" der indimellem fyrer en replik af, og det var så det.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Han står i hvert fald som Threepio. Det håber jeg også :wink:

J.Skywalker-77

• Gæst
Glæder mig så meget til den kommer !!!  :-D

Men forstår bare ikke lige hvorfor der står noget med Jango Fett er med, eftersom han ikke har noget hovede !

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_live-action_TV_series#Characters

Jedi Knight of Den

• Gæst
Tror det er noget med hvilke karaktere han har spillet. Sådan er det vidst med dem alle sammen. Men Temuera Morrison vil være med... sikkert bare som stormtropper.

J.Skywalker-77

• Gæst
Jamen hvis det forgår mellem III og IV, for der er han jo død for længst .