skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Planlægger en bog om vintage figurer og variationer

(Læst 7417 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bloody87

• Jedi-Aliraner, Arenadummy og
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • To achieve one thing, you must sacrifice another..
Tja, jeg siger det samme som de andre!!  :-D

Fat fjerpennen og skriv!!! Og plag forlagene med dine udkast!! Giv dem ikke ET roligt øjeblik!! En dag giver det pote, Wulff!!

Som de andre siger: Man skal gøre det, man brænder for!!  :wink:

May the Force be with us.. Admiral Ackbar, ROTJ
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Genopliver et meget meget gammelt emne. Pga de ting der er sket i mit liv fra 2007 til og med 2011, er dette projekt udsat igen og igen. I 2012 foretog jeg de første udkast til hvordan bogen skal bygges op, hvad som skal med osv, og i slutningen af 2012 startede jeg på at skrive den, så er nu igang men det bliver en lang proces.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Det lyder som et rigtigt spændende projekt du har gang i der. Jeg glæder mig til en dag at se dit færdige arbejde på en hylde i den lokale boghandel... Selvom der er lang vej fra ide til den færdige bog er jeg sikker på du nok skal opnå det... god vind med projektet.
I reject your reality and substitute my own!!

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Har valgt at screenlægge det projekt, da det vil blive alt for omfattende. Desuden findes der en del gode figur guides, omend disse ofte mangler variationer. En spansk samler er i gang med en bog om spanske variationer (nok de variationer, som jeg kender mindst til, på trods af jeg har en del af disse sjældne variationer), som bliver på mindst 300-400 sider. I kan nok se, hvis de spanske Poch og senere PBP figurer fylder så meget, vil en bog om alle figurer fra Kenner og alle deres licenstagere bliver alt for omfattende. Dog er det ikke alle variationer, som ville fylde så meget, f.eks. ville kapitlerne om de japanske Takara, argentinske TopToys, brasilianske Glasslite og australske Toltoys langt fra fylde så meget, hvorimod de mexikanske Lili-Ledy figurer også ville fylde et pænt antal sider, desuden ville jeg nok også maks bruge 200 sider på de spanske figurer. Dertil kommer standard figurerne fra Kenner og øvrige europæiske variationer.

Nogle samlere går også en del op i coo (country of origin) stemplet på figuren, og det er ikke kun om der står: "Hong Kong", "made in Hong Kong", "H.K.", "Taiwan", "made in Taiwan", "China", "Macau" eller "Macao" de går op i, det betyder også noget hvor på figuren det står, hvilken font, det er skrevet med og størrelsen på denne, da forskellige coo kan betyder overordentligt meget for prisen på en figur. Dermed kan i nok se, at dette projekt ville blive meget meget omfattende. Desuden har en tysker ved navn Wolff, opstillet en fremragende internet guide over disse forskellige coo og sammenhængen mellem dem og forskellige variationer. Wolff er nok også den person i verden, som ved mest om løse figurer generelt, men der er eksperter som ved mere om de forskellige landes variationer, f.eks. er der en håndfuld mexicanere, som nok ved mere om Lili-Ledy figurerne, og den som ved mest om de spanske figurer er faktisk dansker (han har i øvrigt lige skaffet mig et par fede spanske variationer her i efteråret, den seneste sidste weekend :)).

Er derimod startet på et nyt projekt, men mere om dette senere. 
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
Øv bøv, det havde ellers været fedt med sådan en bog produceret, af en dansker og endnu mere en fellow Skywalker. Men som du lægger det op, kan jeg udmærket godt forstå din beslutning og jeg må jo så bare vente til dit næste projekt og se hvad det bliver.  :-D

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Tror en hjemmeside er bedre end en fysisk bog i hvert fald angående de forskellige coo stempler. Men en bog om Poch / PBP og en om  Lili-Ledy ville jeg gerne se udgivet. Jeg er også en af dem, som skal assistere Javier, som skriver den spanske bog. Derimod vil der ikke være meget materiale til bøger om Takara, TopToys, Glasslite og Toltoys, da der kun er få (henholdsvis 3, 7, 8 og 1) løse variationer af disse, som dog også er markant anderledes end Kenner figurerne (regner ed at skrive tråde her på forummet om hver af disse, nu bogen ikke bliver til noget).  Vil dog ikke udelukke, at bogen aldrig bliver skrevet, men vil nok alliere mig med den anden danske samler, jeg nævnte i forrige indlæg.

Mit andet projekt? Tja som jeg skriver i tråden om kontorartikler, har jeg opsporet og talt med ejeren af the Marketing Group A/S, søger pt oplysninger om Iversen og Larsen I/S, som udsendte Yoda teen. Kunne en bog om dansk merchandise være på vej? Håber lidt på det, men vil tale med den svenske samler Mattias Rendahl om at skrive en bog om nordisk (dansk, svensk, norsk, finsk og islandsk) Star Wars samlerobjekter, som så vil blive skrvet på engelsk.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
Uhh, det kunne være cool... Selvom jeg ikke er samler, så synes jeg alligevel det er ret spændende at sidde og læse lidt om de forskellige og så sidde og tude en smule over man fik solgt sin samling da man var for ung til at vide bedre. :-P