skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Planlægger en bog om vintage figurer og variationer

(Læst 7418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Som flere af jer ved er jeg samler på vintage figurer i løs stand med fokus på variationer (der kan læses meget mere om dette i mine indlæg i legetøjs sektionen). Der er skrevet mange gode bøger om merchandise (se mit indlæg under bøger og tegneserier for yderligere information), som jeg også samler på.

Problemet er så, at der ikke eksisterer en bog om løse variationer, jeg ved at en kendt canadisk variationssamler ved navn Dave Myatt (som jeg kender fra rebelscum, hvor han er admin) var igang med en bog, men da jeg hørte til hvordan det gik med den skrev han tilbage, at han har droppet idéen (lidt synd, da han ved meget om det), desuden har han solgt sin variationssamling, der var på over 400 forskellige variationer, og kun beholdt grundserien.

Nu er det jeg spekulerer på om jeg bør skrive en sådan bog. Det er jo et kæmpe arbejde og meget tidskrævende, og når den så er skrevet er de næste problem. Vil nogen udgive den, og hvis ja vil nogen købe den? Dave Myatt har sagt, at han gerne vil hjælpe, og da han tidligere er medforfatter på mindst een bog om merchandise, har han måske nogle gode forbindelser.

Men hvad mener i, bør jeg give det et forsøg eller bare droppe idéen og holde mig til at skrive om figurerne her på nettet?
Senest Redigeret: 05-10-2006, 23:15:56 af Darth-Wulff
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Altså, eftersom du selv mener, at der er mangel på en sådan bog, synes jeg helt klart at du skal gøre forsøget. Du har i hvet fald nok ting og informationer, til at kunne fylde en sådan bog. Og jeg er sikker på, at du ikke er den eneste der vil være interesseret i en sådan bog.

En bog tager tid at skrive, men det er jo ikke noget der skal overståes i løbet af nul komma fem. Det er noget man skal tage sig god tid til, og jeg synes helt klart, du bør tage chancen.

Desuden er der masser af forlag her i Danmark blandt andet, som man kan sende sine manuser ind til. Du kan selvfølgeli starte med Carlsen, som jo udgiver de danske SW bøger, og hvis det ikke lykkes prøve et andet. Det er altid værd at prøve.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Darth Matata

• Wonderful Wizard of Oz
  • Jedi Mester
  • Jeg har et badekar...
synes også du bør gøre forsøget  :-)
mht til forlag så er der som Jaina siger bla Carlsen og hvis alt andet glipper er det et forlag, der hedder Underskov. Her betaler du selv for trykningen af dine bøger, men tilgengæld bliver de så også trykt. Min mor har benyttet sig af Underskov da ingen andre forlag ville udgive hendes salmer.

When people don't laugh at our jokes I don't think of it as a "you had to be there" thing but more like a "you have to be mentally retarded like us" thing

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Visse vasse..
Det er vel ikke et spørgsmål som sådan om at tage en chance.. Gør det!! Skriv bogen, det er jo ikke fordi du skal opgive dit arbejde for det, og hvis den ikke bliver udgivet - hvad så?? Du kan med rette sige at du har skrevet om noget du ved om, og hvis ingen vil udgive den, har du altid mulighed for at ligge den ud på nettet.. Jeg er temmelig overbevist om at theforce.net vil tage imod en engelsk version med kyshånd..

At et eller flere forlag ikke vil udgive en bog handler ikke altid om hvorvidt den er god eller godt skrevet, det handler om hvorvidt de kan få penge ind på den... Jeg synes du skal gøre det, skriv den og se så hvad tiden bringer.. Hvis du allerede nu begynder at tvivle på om bogen bliver god eller om nogen vil købe rettighederne, så kan du ikke lave andet end at bekymre dig de næste mange år.. For jeg er ikke i tvivl om at det vil tage en del år at skrive den og samle alle informationer..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Tvivler nok at nogle VIL udgive bogen. Der er jo desværre ikke meget grundlag for SW litteratur i DK. Men du kan jo lave den på engelsk og sætte den på international liste  :-).

Men synes du skal go for it! Der vil jo kun være positive ting ved det! (hvis du self kan finde tiden  :-))

Håber du gør det du finder bedst! :-)
"Do or do not - There is no try"

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Visse vasse..
Jep, den er nød til at være på engelsk.. Der er jo enormt mange samlerer og det er kun en brøkdel af dem som kan dansk..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Hvis ikke det er mindre end en brøkdel. Men ja, det vil nok være det klogeste at skrive den på engelsk. Både for at gøre den mere international, men også for at vinde interessen fra udenlandske SW Vintage fans

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Eeth Koth

• Medlem af Jedi Rådet
  • Mr. Charming
Jeg synes det er flot af dig at tænke på at starte på det.

Kasper/Thrawn: Doa kan løbe stærk. Han er i virkeligheden cyborg og har en podracer motor i røven

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
gør det.  :mrgreen: hvis du virkelig har tænkt så meget på det, og hvis idéen ikke vil komme ud af dit hovedet, så skal du skrive den.  :-)
det er ikke nogen leg at skrive en bog, og en sådan bog, som du vil skrive kræver meget research. men jeg synes du skal gøre det. du har jo allerede skrevet meget på forumet, og det tydeligt du brænder for det.
og man skal gøre det man brænder for, Wulff.  8-) (her burde jeg så følge mit eget råd, og lave en 4-5 forskellige ting).  :roll: :lol:
men jeg håber da du vil give dig i kast med den, og at du ikke vil ha' for store problemer med at skrive den på engelsk.  :-)
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
tja hvis du får den udgivet Wulff så har du den førreste danske køber her for jeg kunne da faktisk godt tænke mig sådan en bog da jeg selv meget lidt ganske vidst men alligevel, samler på figur :)

jeg synes som de andre du skal ta chancen for den kommer måske ikke igen jo :) så Go for it my freind :)
Darth Pingu Awakens

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Takker for den moralske opbakning.

Den skal ganske korrekt være på engelsk, det har der aldrig været tvivl om. Der er nemlig ganske rigtigt ikke er mange danske samlere, men der kommer da nye til, men slet ikke nok til at kunne forsvare at skrive den på dansk. Derimod er der en del vintage samlere internationalt set, og bogen om cardede variationer har solgt helt godt, og i starten stod forfatteren endda selv for distributionen af den, hvilket er årsagen til mit eksemplar er signeret.

Jeg har pb'et / pm'et lidt med Dave Myatt, som jeg nævner i post zero, og han har nu skrevet, at han meget gerne vil hjælpe mig og har allerede givet mig lidt gode råd, så det er jo godt nok at kunne trække på med erfaring inden for området. Tror også han ville studse lidt, hvis jeg sende udkast på dansk til ham, man kan forlange meget, men nok ikke at en person fra Vancoover kan læse dansk.  :-)

Så er det bare om at komme igang, for som Lienna skriver er dette tidskrævende, meget tidskrævende.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Bria Kenobi

• Jedi Ridder
Wulff, nu siger jeg det som du så ofte har sagt til mig...JUST GO FOR IT! :-)
May the force be with you all!

Supreme Augen

• Gæst
JUST GO FOR IT! :-)
Yaa! Syntes at du skal kaste dig ud i det, Wulff  :-)

trager

• Clone nine, lieutenant and third-in-command of Clone Squadron
  • Jedi Mester
Kan kun gentage de andre og sige Go for it  :-D
"The Empire or Us - there is no compromise. Biggs Darklighter, Wedge Antilles, Jek Porkins." I Jedi

We're Clone Squadron. FanFic is our stock in trade and insanity is what we deliver.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
hmm, har vidst allerede sgat det, bare med andre ord.  :-D
god fornøjelse med projektet, Wulff.  :-)
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"