skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

sammenhæng mellem alder og yndlings SW film

(Læst 2390 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Der har lige været et indlæg på en af de amerikanske fora, hvor brugerne skulle liste SW filmene efter hvilken de bedst kunne lide.

Ingen tvivl: The Empire Stikes Back fører meget meget klart. Ellers komme Star Wars, Return of the Jedi, og også Attack of the Clones på andenpladserne hos de respektive brugere. Flest har nok Star Wars på andpladsen, så RotJ og derefter AotC.
Bundskraber er klart The Phantom Menace, som mogle endda sætter under Caravan of Courage, The Battle for Endor og Hollyday Special.

Er der mon en sammenhæng mellem alder og yndlingsfilm, de fleste brugere derovre er i 20'erne og 30'erne, men der også teenagere og personer i 40'erne.

-Henrik
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

luke_Skywalker

• ^^
  • Medlem af Jedi Rådet
jeg ved ikke helt hvad du mener
Mmm. lost a planet Master Obi-Wan has. How embarrassing.

Star Wars Galaxies:
Xyrec - Elder Jedi
Dakia Rhyrax: Master Entertainer
Raia Lightray: Master Armorsmith
Waso Freewave: Officer
Zarith Shueli: Master Architect

<Roleplayer>

r2_d2_5

• Gæst
jeg tror at der er en sammenhæng ned hvor lang tid man har været fan. alle de gamle fans jeg har snakket med, kan bedst li' den gamle trilogi og alle de nye fans kan bedst li' AOTC

Darsha

• Jedi Mester
  • Køn: Kvinde
For at du nu ikke skal have en 'perfekt record' vil jeg så sige at jeg kun er 17, har kend Star Wars i 10 år nu, og min ynglings Star Wars film er ROTJ. Men generelt har jeg set den samme tendens. Dem der først så StaR Wars efter den nye trilogi (i hverfald en del af den) kom ud, lader til bedre at kunne lide TPM og AOC end ANH, ESB og ROTJ. Og så er de specielt børn som synes Jar-Jar er morsom selvfølgelig. Ham bryder jeg mig ikke rigtig om ved TPM, men Palpatines politiske manipulation, hans manipulation af Amidala, af systemet, og ja, her i AOTC af Jar Jar ;) DET synes jeg er fedt at følge med i. Og så er kampene unægteligt også noge flottere i TPM og AOTC, end i ANH org. (Vader vs. Obi.... øv )

Ganner Rhysode

• Gæst
Jeg kan bedst lide Prequel, men det er af personlig interesse for den tid. Som Obi siger i ANH: -From a more civilized time!

1 AOTC
2 TPM
3 TESB
4 ROTJ
5 ANH

luke_Skywalker

• ^^
  • Medlem af Jedi Rådet
jeg syntes også de gamle er best og jeg har være fan i 8 år(tror nok :D )
Mmm. lost a planet Master Obi-Wan has. How embarrassing.

Star Wars Galaxies:
Xyrec - Elder Jedi
Dakia Rhyrax: Master Entertainer
Raia Lightray: Master Armorsmith
Waso Freewave: Officer
Zarith Shueli: Master Architect

<Roleplayer>

Dalla Suul

• Gæst
Citat fra: JediLearner
Jeg kan bedst lide Prequel, men det er af personlig interesse for den tid. Som Obi siger i ANH: -From a more civilized time!

1 AOTC
2 TPM
3 TESB
4 ROTJ
5 ANH

Jeg gir dig ret i at de nye er de bedste

Ganner Rhysode

• Gæst
Citat fra: Dalla Suul
Citat fra: JediLearner

1 AOTC
2 TPM
3 TESB
4 ROTJ
5 ANH

Jeg gir dig ret i at de nye er de bedste

Ja ikke sandt? Desuden har vi nok af den anden tid i EU

Skysnakker

• Gæst
Jeg er atten, men jeg har kendt SW siden jeg var 7. Jeg blev rigtig fan omkring 1999 (da det blev sikkert at TPM kom), men altså før TPM. Måske var det allerede i 1998, jeg blev fan... det var i hvert fald da jeg købte Behind the Magic. Jeg deler Darshas mening: RotJ er den bedste... min række følge er:

RotJ
SW:ANH+ESB
AotC
TPM

Lad os nu se hvad EpIII kan gøre ved det!  :D

Dalla Suul

• Gæst
EpiIII er allerde min nr. 1.
Den lyder til at være så god, at den simpelt må være den bedste af dem alle. :D

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
det synes jeg nu er at tage filmen på forskud. den slags kan være farligt. hvis man får alt for høje forventninger kan filmen ikke leve op til dem. det skete med TPM.
selv er jeg også 18, og jeg er mest til OT. men jeg holder nu meget af alle filmene; de ligger tæt op ad hinanden.  :D

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"