skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

fotogalleri - test af nyt system

(Læst 24305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I Have A Good Feeling About This :)
Du er nu sød når du er sur Pingu :-D

De album's du kan se er dem som er tilladt for alle.
De andre kan kun ses af registrerede brugere.
Af en eller anden grund kan systemet ikke genkende dig som registreret bruger (eller også går der kludder i det, når du også er medlem af andre grupper).
Men jeg har givet alle grupper (undtagen gæster) rettigheder til at se og opload'e billeder.
Så det må være en fejl i softwaren eller et hak der ikke er sat det rigtige sted.

Det skærmbillede du sendte, er det lavet EFTER mit sidste indlæg ?

Når du klikker på "user galleries" hvad sker der så?
Den skriver jo på dit skærmdump at der er tre gallerier med i alt 18 billeder, så dem må du da kunne se!!
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
jeg har slet ikke en der hedder user Galleries nogen steder

jeg har en menu til venstre hvor der står følgende

Mit galleri

Upload fil

Log ud [Darth Pingu]
Albumliste

Nyeste uploads

Nyeste kommentar

Mest viste

Top karakter

Mine Favoritter

Søg

intet mere.

Jeg er ik sur men det er da temmelig træls det ik virker og det gir ik lige plus point i min bedømmelse af det program.

ahh fandt user galleries men det er det samme ævl, kun tivoli billeder og sommerlejr og igen blandet sammen i en stor pærevelling
Senest Redigeret: 26-07-2006, 16:54:50 af Darth Pingu
Darth Pingu Awakens

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!

Det står her på dette billede du selv har taget. Nede under de andre gallerier, ikke inde i menufeltet :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
ja og jeg skrev oven over jeg havde fundet det men der er stadig kun billeder af tivoli, og sommer lejeren blandet sammen og så et enkelt et af en seddel fra london, intet andet altså  :roll:

Tror bare jeg opgir det her program.
Darth Pingu Awakens

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Ja, et af de felter, fører til det galleri jeg har lagt de 16 billeder ind i.

Men hvis du har prøvet at trykke på det, så ved jeg ikke hvad det handler om. Måske som Obi siger det

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
ja og som sagt trykker jeg på det kommer der tivoli billeder, sommer lejr billeder og et enkelt billed oven i hinanden intet mere  :x

jeg ved ik hvad der er galt, jeg er ik polyteknisk men jeg ved bare at det ikke virker overhovedet ihvertfald.

Nu har jeg prøvet at logge ud og på igen flere gange og trykke opdater og ja det virker stadig ikke.

Darth Pingu Awakens

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Pingu.

Måske er det varmen, men din tålmodighed er ikke god i dag.  :-)

MEN, jeg har løst problemet  :-D :-D

Det viser sig at fordi du er medlem af f.eks. gruppen SConDK07, så kunne fotogalleriet ikke helt finde ud af dine rettigheder.
Jeg har heldigvis en test bruger og denne bruger puttede jeg i SConDK07 og vupti, så forsvandt album'erne.
MEN snedig og stædig som jeg er, så forsøgte jeg at ændre i tilladelserne på de forskellige album's og sandelig om det ikke lykkedes.
Nu kan min testbruger se alle album's.

Jeg bliver desværre nød til at fortælle dig at du rent faktisk hele tiden har kunnet se Jaina's album.
Du skal bare klikke på "user galleries".
Når du har gjort det, vil du øverst kunne se "test" brugerens og Jaina's gallerier. Ikke på samme grafiske måde som de andre gallerier, men de er der.
Klikker du på Jaina's billede vil du kunne se alle de billeder som Jaina har upload'et  :-D

Og de der blandede billeder er stadig de billeder du kan se i rammen med titlen "Tilfældige billeder".
Så de SKAL være tilfældige. Først når du klikker på et galleri forsvinder de tilfældige billeder og kun galleri billederne bliver synlige  8-)
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Ahh okay Obi :)

Du har sikkert ret i at det er varmen hehe :)

Jeg så ik lige du havde skrevet mere da jeg har skrevet på min Fan fic i et par timer nu :) men så det lige nu og ville da lige læse hvordan og hvor ledes :)

men men nu skal jeg ind og se de billeder hehe det er vidst på tide jeg får dem og se :) og Takker mange gange for din hjælp og tålmodighed hehe :)
Darth Pingu Awakens

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Altså, burde conventions ikke ligge inde under skywalker arrangementer? Eller hvordan?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Jeg mener, at det lå under Skywalker arrangementer til at begunde med, men at det blev taget ud fordi det vil give for mange underbiblioteker og under-under biblioteker.

Mine egne billeder ligger i albums jeg selv har oprettet, og der bliver de - i hvert fald til Obi har fundet en mulighed for at brugerne stadig har rettigheder til ændringer i deres egne billeder selv om de ligger i offentlige albums. Han ville have flyttet mine billeder ud under conventions for overskuelighedens skyld, men droppede det, da jeg så ikke vil have mulighed for at ændre i tekst eller noget.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Puha, jeg synes det bliver indviklet det her - dvs, at vi har arrangementsbilleder både i mapper under arrangementer, i mapper under conventions, og i mapper hos de forskellige brugere? Jeg forudser, at jeg bliver bundforvirret her ;) :-?

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Så længe vi kan finde rundt i det, skal de tjo nok lade sig gøre, ellers kan vi lægge links i de forskellige emner, til billederne indtil Obi løser det album halløj :wink:

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Det virker bare umiddelbart lidt uoverskueligt, at man f.eks. risikerer at have convention billeder spredt i fem forskellige bruger albums, frem for at have dem i et enkelt.

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Obi vil som sagt også have foretrukket at billederne var samlet efter event og ikke efter bruger, men som sagerne er nu, så tror jeg kun at billeder vil forekomme i brugernes egne albums og ikke i de offentlige albums indtil Obi har løst rettighedsproblemet - hvis det overhovedet kan løses.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Problemet er vel ikke større, end at brugerne først oploader til deres egne album's.
Derefter skriver de tekster til billederne og når de så er sikre på at teksterne er korrekte, skriver de en meddelelse til mig, som så overfører billederne til de offentlige album's.

Hvis der så efterfølgende er billeder hvor teksten ønskes ændret, kan dette også foregå via en meddelelse til mig (eller en anden admin).

Vil naturligvis til stadighed kikke med lys og lygte efter en såkaldt mod (modifikation) til gallerisoftwaren, som tillader brugerne at ændre deres billedetekster, uanset hvor billederne er placeret.
Ellers må jeg blot lave mod'en selv  8-)