skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Musikken I Harry Potter Filmene

(Læst 7421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Vi begyndte, at snakke om musikken i Harry Potter. Jeg vil gerne hører Din mening og John Williams, Patrick Doyles, Nicholas Hoopers og Alexandre Desplats Musik.

Jeg vil gerne sætte det op i sådan et skema.

John Williams:
PH: Vi har noget nyt. John fører den magiske fornæmelse godt frem.
COS: Det samme sker der i denne film. Men det bliver mørker.
POA: Den sidste film, som John skriver musik til. Det bliver her mørker endnu mørker. Men jeg vil sige at det ikke er det ''mørkeste'' som er kommet endnu.

Patrick Doyle:
GOF: Nu Genopstår Voldemort. Defor syntes jeg at Patrick har en god virkning, Han bruger en del disonanser, (Toner som ligger ved ''skære'' imod hinanden)
Jeg syntes han gør det godt, når Cedric dør. Stor trist klang. Den forskeld der er på John og Patrick er, den lyd som John har og giver orkesteret er meget mere blød. I forhåld til Patrick som har og giver en hårdre klang til orkester, en ting som han tit gør.

Nicholas Hooper:
OotP: Hooper gør det ret godt. Han Har, kan man sige sådan en meget ''neutral'' lyd. Det er, hvad kan man sige, tæt indspillet, så der ikke kommer så meget baggrundsstøj med. Dette giver en god effekt.
HBP: Det samme opnår han i denne film. Hooper har  nogle gode gode temaer. Nogen som man kan huske og lide.

Alexandre Desplat:
Han har en god blanding, af  næsten alle kunstnerene. Og har en meget god lyd.

Det var ca min mening.
Jeg syntes at alle sammen gør det godt og det har været nogle gode komponist valg.

Vh Marster

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
** Ingen der har noget at tilføje til min lille ''analyse''? Var det fro inviklet?

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Patrick Doyle vil jeg sige, på nogen måder gjorde det godt og andre ikke så godt, men det kan også være fordi jeg virkelig hader de sange som der er blevet lavet i forbindelse med filmen. Må indrømme, at jeg ikke havde forestillet mig, at "De Weird Sisters" skulle spille den slags musik. De passer ikke ind i filmenes ellers klassiske musik. meget muligt at det er iørefaldende, men jeg rynker næse og pande, hver eneste gang jeg ser den film, når sangen under Yule Ball scenen kommer på. Kan også være fordi, jeg til dagligt ikke er til den slags musik :-P

Hooper: hvor at jeg kan sætte fingeren på flere melodier fra både Johns og Patrick fra hver enkelt af HP filmene, så kan jeg ikke sætte fingeren på hans musik, fra HP 5. Jeg husker faktisk intet af, hvordan musikken var i HP 5. Synes ikke, at den var lige så ... hvad skal man sige ...  mindeværdig. Heller ikke så meget i HP 6, på nær melodierne fra da Harry og Dumbledore står på klippen ved "The Cave" og den sidste scene hvor Harry, Ron og Hermione står oppe i astronomitårnet og taler om deres rejse. Men det kan være, at det er det du mener, med at den har en neutral lyd, at man ikke rigtig lægger mærke til det. Musikken skal jo helst sætte en stemning for den enkelte scene i en film. Det er et ret vigtigt element.

Desplat vælger jeg, ikke at udtale mig om, før jeg har fået DVD'en af DH1, så jeg kan lægge mere mærke til det. Men, jeg har været begejstret for hans tidligere arbejde (The Golden Compass især) :wink:

Williams er og bliver min favorit, til dato (uden at kunne udtale mig om Desplat :-P ), hvilket ikke er nogen hemmelighed, da jeg har sagt det mange gange før :-P min egen favorit melodi fra HP soundtracksene er "A window to the past" fra POA. Jeg plejer at favorisere de bløde melodier, da jeg ikke er til den store heavy tju-bang genre. Men jeg kan godt se, hvad du mener, at musikken er mørkere. Hvis ikke, han havde sprunget fra, ved GOF, på grund af andet projekt, er jeg sikker på, at han kunne have lavet musikken lige så godt til de andre. Kunne især godt have tænkt mig, at han havde lavet musikken til HP 5 der fra starten af, var den film jeg havde mest forventning til.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Jeg syntes der er mange nr. i HP som er lidt kedelige, og film musik er det eneste jeg hører...
og det der rock nr. passer godt ind i filmen, men ikke når man bare lytter til cd'en.

Kender I: http://www.streamingsoundtracks.com/modules.php?name=Queue_Played

En netradio som kun spiller film og spil musik, den er meget god, og så går man og gætter på hvilken film, musikken de spiller, kommer fra.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Fandt lige det her utroligt gamle emne, og kunne se, der havde været diskussion om musikken til Goblet of fire - især Dance like a Hippopgrif, som sangen vist hedder. Jeg bliver nødt til at dele det her:

http://www.youtube.com/watch?v=lPZ5ULPn-60&feature=youtu.be

Filmet i Harry Potter land i august. Det var sgu fedt! Det -er- altså en fed sang! :D
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Den kunne jeg godt lide, bedre end originalen, selv om lyd kvaliteten var dårlig.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Brød mig ikke om versionen i filmen, men den her er lyder langt bedre, på trods af klippets ringe lydkvalitet :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible