skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Kyle Katarns lyssværd

(Læst 6470 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
I spillet "Star Wars Dark Forces II Jedi Knight" ser vi Kyle Katarn miste sit grønne lyssværd (oprindeligt Qu Rahn's lyssværd) Kyle bliver reddet fra henrettelse af den mørke Jedi Yun (der ofrer sig i hans sted)

Kyle overtager Yun gule lyssværd, og det er formodentligt det samme han bruger i udvidelsespakken "Mysterys of the Sith" selvom det ser mere orange ud. Da Kyle bliver bange for den mørke side og kraften efter MOTS ophører han med at være Jedi.

I tre år bruger han ikke kræften og glemmer alt.

Men hvorfor har han pludseligt et blåt lyssværd i Jedi Knight II Jedi Outcast. Hans lyssværd fejlede ikke noget i slutningen af MOTS, og hvorfor skulle han bygge et nyt, når han ikke ville være Jedi længere?

Er der nogen, der ved hvorfor han har et andet lyssværd i "Jedi knight II"?
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

cdmikkel

• Gæst
jeg mener at i stawars jedi knight II jedi outcast der er Kyle Katarn da ikke jedi og det har han vist aldrig været før.....

Eeth Koth

• Medlem af Jedi Rådet
  • Mr. Charming
Citat fra: cdmikkel
jeg mener at i stawars jedi knight II jedi outcast der er Kyle Katarn da ikke jedi og det har han vist aldrig været før.....

Jo det har han.

Det med det blå lyssværd kan jeg ikke gennemskue ..

//Eeth

Kasper/Thrawn: Doa kan løbe stærk. Han er i virkeligheden cyborg og har en podracer motor i røven

cdmikkel

• Gæst
Citat fra: Eeth Koth

Jo det har han.

//Eeth
nu ved jeg heller ikke så meget omkring det der med kyle katarn men nu har jeg jo spillet selv (jedi knight II jedi outcast) der starter man jo uden lyssværd og uden force powers men man bliver oplært af luke på et tidspunkt....jeg har jo bare troet at han har aldrig været jedi før... eller også er det bare mig der har misforstået det hele

Desann

• Gæst
cdmikkel skrev:
Citér
nu ved jeg heller ikke så meget omkring det der med kyle katarn men nu har jeg jo spillet selv (jedi knight II jedi outcast) der starter man jo uden lyssværd og uden force powers men man bliver oplært af luke på et tidspunkt....jeg har jo bare troet at han har aldrig været jedi før... eller også er det bare mig der har misforstået det hele

kyle flyver hen til: the vally of the jedi for at han kan få den fulle power of the force til at stoppe desann som han tror har drebt jan.
der efter flyver han til jedi academyet for at få sit lyssværd tilbage.
efter det går han efter desann.

det er hvad jeg hved :)

Desann

• Gæst
cdmikkel skrev:
Citér

kyle flyver hen til: the vally of the jedi for at han kan få den fulle power of the force til at stoppe desann som han tror har drebt jan.
der efter flyver han til jedi academyet for at få sit lyssværd tilbage.
efter det går han efter desann.

det er hvad jeg hved :)[/code]

Darth lord

• Gæst
Lad os lige gentage historien helt fra starten:

Kyle katarn er mescenary hos empire da han vil hævne sig på rebellerne som efter signende havde dræbt hans familie derefter tager han en rebel ved navn Jan ors til fange Jan fortælle ham at det var empire som dræbte hans familie han går ud på hævntogt og vinder han kommer på den lyse side og bliver jedi

Efter noget tid mister han et grønt lyssværd lavet af ham der o^l et eller andet derefter skaffer han sig et gult lyssværd med samme hilt som han bruger i jedi knight II: outcast

Efter historien at dømme vedlægger han sig ansvaret som jedi og giver sit lyssværd til luke måske har luke changed klingens farve efter at det kom i hans hænder?

følgende er på engelsk og er taget fra denne url http://www.starwars.com/databank/character/kylekatarn/index.html:

Kyle Katarn was an elite Rebel agent entrusted with some of the most crucial missions of the Rebel Alliance. It was Katarn that single-handedly infiltrated an Imperial installation on Danuta, securing the technical plans of the Empire's Death Star battle station.
A former Imperial, Katarn was born on the Sullustan colony moon of Sulon, living a simple existence as a farmer with his father Morgan. Unaware of his father's Rebel sympathies, Kyle joined the Imperial Academy at Carida. He was indoctrinated and became a decorated Imperial trooper.

While in the Academy, Kyle's father was killed. Official records indicated that the elder Katarn had been murdered by Rebel dissidents. Kyle learned the truth, however, from a Rebel agent named Jan Ors. His father was killed by the Empire for treason. Disgusted with the institution he had joined, Kyle discarded his badges and merits, and cast away his Imperial trappings. He resolved to join the Rebellion.

Kyle became a highly capable and recommended Rebel agent, vouched for by the respected Jan Ors. Kyle drew the attention of no less than Mon Mothma, leader of the Alliance. She entrusted Katarn with that fateful mission to Danuta, and after the Battle of Yavin, Katarn was instrumental in quelling the threat of the Imperial dark trooper project.

Returning to Sulon, Kyle learned that his father had been aiding a refugee effort on the barren world of Ruusan. Morgan had discovered ancient ruins on Ruusan pointing the way to the Valley of the Jedi, the fabled battleground between the ancient Jedi and Sith. The Valley represented a great focal point of energy that if exploited could turn the tide in the perpetual battle between light and dark. Kyle knew that the location of the Valley should never fall into Imperial hands.

Others were already on the path to discovering the Valley, however. The Dark Jedi Jerec and his six henchmen, Gorc, Pic, Maw, Sariss, Boc and Yun, were determined to seize the nexus of power. One by one, Katarn defeated them, though in his aggressive strikes, he came dangerously close to succumbing to the dark side of the Force.

Deep in the Valley of the Jedi, Kyle confronted Jerec, the very man who had killed Morgan Katarn. The two did battle, and when Kyle slew Jerec, he fulfilled an ancient prophecy. The spirits of long-dead Jedi, trapped in the Valley for a thousand years, were finally freed. With this energy unleashed, the Valley of the Jedi's worth as a weapon was effectively eliminated.

Long used to operating independently, Katarn at first refused Luke Skywalker's offer to become a Jedi apprentice. Instead, he continued to serve the Alliance, now the New Republic, on many important missions. After a troubling run-in with the dark side on the forgotten Sith world of Dromund Kaas, Katarn conceded that he would benefit from Skywalker's tutelage, and joined the Jedi Master's fledgling Jedi academy.

Kyle is human male with rugged good looks and an athletic build. He brandishes a green-bladed lightsaber, though he has been known to have access to a veritable arsenal of personal weaponry. He often travels with Jan Ors aboard the battered starship, the Moldy Crow.

Good luck finding out

Darth lord (jedi knight)[/url]

TheLastMandalorian

• Gæst
Citat fra: Eeth Koth

Jo det har han.

//Eeth

Så må du ha sprunget alle cutscenesne over, eller ikke fattet en brik engelsk :p

Darth lord

• Gæst
har du den fulde version af dark force II det har jeg ikke har kun en demo men min ven har den fulde version men vil ikke give mig den er det muligt at brænde den? :?:

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Citat fra: Darth lord
har du den fulde version af dark force II det har jeg ikke har kun en demo men min ven har den fulde version men vil ikke give mig den er det muligt at brænde den? :?:

Igen, ulovligt, så det er intet der skal opfordres til.

Ellers på PB, HVIS i skal tale om sådan noget. (Som i jo ikke skal, ulovligt, tsk tsk :wink: )
"Do or do not - There is no try"

Veers

• Gæst
Husk den berømte 16. bane i Dark Force II Jedi Knight hvor han erhverver sig det gule lyssværd ;) Nemlig den bane hvor man kæmper mod Sariss. (Lyshåret kvinde, Jerecs højre hånd). Så hvidt jeg husker ender man nemlig med at bruge hendes lyssværd, som er blåt, resten af spillet.

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
  • [*ord cencureret*] this shit, I'm getting the bazooka.
Jeg mener at det er noget med at han laver sit EGENT saber imellem Dark Forces II og Jedi Outcast som er blåt. Men man ser ham kun få det tilbage igen. Vi for hverken at vide hvor eller hvornår han laver det og vi ser det ikke i noget spil. Det er vel det mest sandsynlige..
Senest Redigeret: 24-09-2006, 14:32:43 af Nieal Buode

Marster katarn

• Gæst
yes han laver et nyt i mellem de to spil grunden er at han mener det ville være en hån at bruge det samme.

ps står i en spillle guide.

I don't no why this detalje er med

Jepsen

• Gæst
Kyle har 3 lyssværd gennem sit liv.

Nr.1 var et grønt sværd der havde tilhørt jedi master Qu Rahn, det sværd blev ødelagt i "valley of the jedi" at en der hed boc (dark jedi)
Nr.2 var en der hed Yun (en dark jedi der vendte sig mod de andre dark jedi's og reddede kyle fra et "death blow" hvor hun døde) Kyle tog hendes gule lys sværd resten af vejen gennem "valley of the jedi".
Nr.3 det blå lyssværd med lænegere "hilt" end normale lyssværd. Efter Dromund Kaas (som vidst nok var noget der skete efter "Valley of the jedi" tog kyle hen til "Jedi Praxeum" og lavede det blå lyssvæd man oplever i Jedi outcast og Jedi academy

Oplysninger hentet fra wookiepedia

Holger12

• Gæst
er der nogen der ved om man købe dark force 2 jedi knight til ps2