skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Kotume og regler for køb og salg!!

(Læst 11861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Her er lige et par regler og retningslinier til køb og salgs indlæg.

Der må kun sælges og købes Star Wars-relaterede produkter på Skywalker.dk

Ved salg af artikler på skywalker.dk skal der fremgår en fast salgspris. Sælger kan kun fravige den annoncerede pris såfremt varen bliver solgt billigere end annonceret.

Skriv ikke i tråden, medmindre i er interesseret i det, der sælges, eller har spørgsmål til konkrete ting omkring det, der sælges. Det er frustrerende for en sælger når der skrives en masse meningsløse indlæg i éns salgs-tråde. Det samme gælder i købs-tråde, skriv kun hvis du har det til salg der efterspørges, eller ved hvor den kan skaffes.

Det er ikke et krav, at sælger sætter billeder ind, men det vil ofte være en god idé, at gøre det. Det er jo faktum, at ting ofte sælger bedre, når der er et billede af de pågældende ting.

Det er ikke tilladt at bumpe sin egen auktion hver anden dag eller oftere. Skriv når der er opdateringer, der er ikke flere tråde end interessrede købere/sælgere nok skal opdage dem.

Man må ikke skrive links til egne auktioner på Ebay, Qxl, Lauritz etc. Derimod må du gerne indsætte links til andres auktioner hvis du finder noget spændene til salg. Og ja, det er tilladt at bede et andet forummedlem indsætte links til dine egne auktioner.

Sørg for at overskriften afspejler hvad det er i sælger / ønkser at købe, det vil tiltrække interesserede købere / sælgere. Personligt tjekker jeg sjældent indlæg med en meningsløs overskrift på de amarikanske SW samler fora, hvor jeg også er bruger. Den eneste grund til jeg gør det her, er at jeg er site admin.

Har man flere ting til salg, kan det være en fordel kun at oprette en tråd med sin liste, får man nyt opdaterer man bare sin liste (post zero), og tilføjer et nyt indlæg om, at tråden er opdateret.

Det er ikke tilladt, at sælge ting, man ikke fysisk er i besiddelse af. Dvs bestille hjem og sætte det til salg inden man fysisk har den pågældende ting.

Det er ikke tilladt uopfordret at kontakte andre medlemmer, om de vil købe ens sager. Skriver en potentiel køber i en salgstråd eller kontakter sælger pr pb, er det naturligvis i orden, at sælger sender en pb til køber. Men det må aldrig være sælger, der tager initiativet, det skal være køber der først viser interesse.

Overholdes dette, vil vi alle få det bedste udbytte ud af denne sektion, så er det bare om at komme igang med at købe og sælge.  :)

Der må naturligvis ikke skrives køb og salg indlæg i andre sektioner en denne.
Senest Redigeret: 28-05-2008, 23:29:10 af Leia Skywalker
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Vi har diskuteret køb og salg i redaktør-gruppen, og er nået frem til det resultat, at der fromover kun må sælges / efterspørges Star Wars relaterede ting og sager.
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.

kimzoll

• Youngling
  • **
godt initiativ, det var ved at ligne et gedemarked herinde  :wink:
Star Wars Legetøj TIL SALG
Antik 77 v.marmorkirken
Store Kongensgade 77, kælderen.
1264 København K
Åben 12-17 hverdage Hjemmeside: http://community.webshots.com/user/kimzoll

Master Morten

• Gæst

Master Morten

• Gæst
Ville spørge om... hvad nu, hvis man vil sælge ting herinde der ikke er StarWars relateret, men noget der i hvertfald godt kan interessere mange herinde fra forummet alligevel ?

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Ville spørge om... hvad nu, hvis man vil sælge ting herinde der ikke er StarWars relateret, men noget der i hvertfald godt kan interessere mange herinde fra forummet alligevel ?

Må man vel PB'e dem, eller snakke med dem personligt  :-)

For at kunne vide om de kan lide det, skal man vel også kende dem. Og så er det jo bare at kontakte  :-)
"Do or do not - There is no try"

Master Morten

• Gæst
Jeg ved der sikkert er nogle herinde, som sikkert vil købe sådan en... Men ved ikke og kan ikke huske, hvilke personer, det var...

Gider sgu ikke at PB'e alle og enhver herinde for at finde dem.

thomaz

• Medlem af Jedi Rådet

Gider sgu ikke at PB'e alle og enhver herinde for at finde dem.

Det var jo hvis du vidste hvem det var  :-).

Men som sagt, skal der ikke sælges non-SW i indlæg herinde.

Master Morten

• Gæst
Det er derfor, jeg spørger om, hvor det så kan puttes hen ?

thomaz

• Medlem af Jedi Rådet
Det er derfor, jeg spørger om, hvor det så kan puttes hen ?

Alle steder, bare ikke på Sky.dk... Hvor du så gør det, kan jeg jo ikke rigtig afgøre  :wink:.

- Hvad mere mener du? Altså vi må ikke sælge non-SW ting på Sky.dk.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Det er en regel vi har lavet, for at undgå, at vi udvikler os til et auktionshus. Det var begyndt at tage en smule overhånd, med alle de ikke SW ting, folk pludselig ville sælge. Det er selvfølgelig ærgeligt, hvis man ved, der er nogle, der er interesserede, men vi var nødt til at trække grænsen et sted, og det nemmeste var helt at sige nej.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

TK-150

• Ja mit billede er flot ikk :)
  • Padawan
  • **
Må man godt sætte noget til salg herinde, man ikke har i hænderne..eller må man godt sælge noget hvis man nu kun tænker på at få det hjem...så man kan ordre mange ting der er solgt på forhånd ?
   Må man gerne sende PP'er til forsk. medlemmer hvis man nu har noget man gerne vil sælge ?? eller skal man oprette en tråd ?
Senest Redigeret: 31-10-2006, 23:00:54 af TK-150
(SL/TS-150)
TK-150  Proude member of VADER´s 501st.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Vi vil tage det op i redaktør gruppen
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Da dette er en vigitg og prekær sag, vil vi komme med en afgørelse meget hurtigt, forhåbentligt allerede i morgen.

TK-150

• Ja mit billede er flot ikk :)
  • Padawan
  • **
ok. cool... tænkte jeg lige ville spørge ad :)
(SL/TS-150)
TK-150  Proude member of VADER´s 501st.