skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Bare brikkerne i et skakspil.

(Læst 2963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Har i nogensinde tænkt på hvor ligeglad Darth Sidious er med alt og alle. Indbegrebet af selviskheden han er. Hvis man nu tænker på, hvordan han behandler sine "allierede", så er han fuldstændigt ligeglad med dem. De skal bare bruges og udnyttes, hvorefter han skiller sig af med dem. Jeg nævner i flæng.

Hele invasionen af Nabo i TPM var blot en nødvendig finte, som han skulle bruge til at udstille overkansler Valorums inkompetente lederskab. Det var ligegyldigt at en masse levende væsner bliver dræbt i under belejringen og slaget om Naboo. Det er ligeledes også ligegyldigt, om slaget vindes eller tabes, for Palpatine skal bare holde forestillingen kørende længe nok til at få styrtet Valorum, og selv blive overkansler.

Ligeledes er hele klonkrigen jo også bare en forestilling, der skal bruges som redskab, så Palpatine kan forøge sin magt, tilsmudse Jedi-riddernes ry, få dem udryddet for så tilsidst at udstille Republikken som krakelerende, og skabe et mere effektivt styre...med ham som leder.

Alle der medvirker i disse kriser på begge sider er bare brikker, som går deres egen død imøde uanset udfaldet.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Kafka

• Gæst
wow... troede ik en sith ku være så ligeglade med andre  8O  altså en ting er at jedi er så arrogante.. men at en SITH kan være så egoistisk 8O

jedi marster x6 of doom

• Gæst
hvis i har prøvet at spille ROTS ved i at hvis man er anakin i den sidte kamp og vinder så dræber han palpatine og blir selv kejser

så kan det så diskuteres om det ville ha set sådan ud hvis han virkelig havde vundet

det er jeg rimelig sikker på det gør for i filmen inden han dræber padme siger han at han vil dræbe palpatine og selv tag magten

og så kommer spillet jo fra lucas arts

så jeg tror den eneste grund til anakin måske er lidt bedre er at han stadig er ung og vil more sig

lyse og mørke padawaner minder enlig lidt mere om hinanden end man lige tror (ligesom hiphopere og metalere)

jeg de fleste sith er sådan

Master Lukas

• Gæst
jamen Sither er onde. jeg har bare altid sagt til mig selv at Sidious er npget ud over det sædvandelige

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Citat fra: Master Lukas
jamen Sither er onde. jeg har bare altid sagt til mig selv at Sidious er npget ud over det sædvandelige

"Good is a point of wiev Anakin"

Sidious ser ikke sig selv som ond. Han er snarere en idialist, der er utilfreds med samfundet. Ifølge ham gjorde han bare det nødvendige.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Eh, jeg har aldrig set jedier som arrogante, mener det er Sith-fyrsterne der er arrogante, fordi de er så selvglade, som Natas fremstiller her og er ligeglade med andre, så længe de ikke kommer i vejen for deres planer.

Men ja, jeg har altid set Sidious som ligeglad. Han mener hans Republik/Imperium skal styres efter hans orden og så er det bare ærgeligt hvad andre mener.

Det er arrogant.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

AnakinSkywalker

• Gæst
"Good is a point of View"

Sidious er så fanatisk, at han bilder sig det ind og virkelig tror på, at han er god.
Apropro: Plaguis vidste jo, hvordan man redede sig selv fra at dø. Og hvad jeg har læst, så ved palpatine det også, fordi han var den elev, som dræpte Plaguis. Hvis nogle af jer har læst EU: De unge Jedi-riddere, har i så undret jer over, hvorfor han kan leve endnu, efter han er blevet dræpt af Vader`?? :? :?

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Eh, det lader vist ikke til du har læst den sjette bog i De Unge Jedi-riddere, for der lærer man hvad der lige foregår der :wink: (blev selv overrasket over at finder ud af det :wink:)

Og ellers, i Dark Empire serien kom han faktisk tilbage. Hans ånd holdt sig i live ved at hoppe over i forskellige kloner, indtil han ville forsøge sig med at besætte den spæde Anakin Solos krop, men takket være en af Lukes jedi-elever blev han stoppet før han kunne nå at gøre det og skulle efter sigende være væk derefter.

Men vi har lært, at vi skal holde EU og filmene adskilt, efter som at alt ikke hænger helt sammen længere :wink:

Wookiee

• Gæst
Jeg tror, at Palpatines sande jeg og hans drivkraft kommer til syne i ROTS, hvor han råber "UNLIMITED POWER!!!!". Magt er hans drivkraft, og målet helliger alle midler for ham. Så, ja, alt og alle - selv Maul, Dooku og Anakin/Vader er bare brikker i hans store skakspil.

God observation der, Nataz.

AnakinSkywalker

• Gæst
Eh, det lader vist ikke til du har læst den sjette bog i De Unge Jedi-riddere, for der lærer man hvad der lige foregår der :wink: (blev selv overrasket over at finder ud af det :wink:)

Og ellers, i Dark Empire serien kom han faktisk tilbage. Hans ånd holdt sig i live ved at hoppe over i forskellige kloner, indtil han ville forsøge sig med at besætte den spæde Anakin Solos krop, men takket være en af Lukes jedi-elever blev han stoppet før han kunne nå at gøre det og skulle efter sigende være væk derefter.

Men vi har lært, at vi skal holde EU og filmene adskilt, efter som at alt ikke hænger helt sammen længere :wink:

har læst inde på www.starwars.com det med at han kan hoppe mellem kloner og rigtige mennesker...

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Jeg ved ikke, om Palpatine tror på, at han er god. Jeg ved faktisk ikke helt med det der "tro på man er noget andet". Jeg tror ikke det er alle "onde" karakterer, der virkelig tror på, at det, de gør er godt. Jeg tror faktisk Palpatine er så klog, at han godt ved, at det han gør, ikke normalt regnes for godt, og det er heller ikke det, han stræber efter. Han vil ikke være god. Han vil, som Wookiee siger, have magt. Det han gør, gør han for at hjælpe en person. Sig selv. Og det er han udmærket klar over, ellers ville han ikke spille spillet, som han gør.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

RISE LORD VADER

• Gæst
Jeg tror nu også, at han ved at det han gør er slemt, men ja som sagt er han ligeglad, for magt er det eneste der fylder noget i hans hovede ..

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Visse vasse..
Ja, Palpatine er Sith, og derfor tænker han kun på én ting: ham selv. Derefter følger tanker som; "hvordan får jeg mere magt?" og "hvordan kan jeg beholde den?"..

Og ja, han lyder så overbevisende overfor Anakin at han osse næsten fik snydt mig. Men som man siger, den bedste løgner er den der siger sandheden - men kun den del der kan gavne ham selv..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Well, nu er der også noget de to har tilfældes. De higer begge efter magt. Anakin ønsker at have mere magt og indflydelse indenfor jedi-ordenen og Palpatine ønsker bare den altoverskyggende magt og i sidste ende, ønsker Anakin det samme, hvilket han gør rimelig klart ved at sige: "I have brought peace, freedom, justice and security to my new Empire"

semak

• Gæst
Tjah det kan vel opsummeres i hvad Josef Stalin en gang har sagt:

"en mands død er en tragedie, 1 million mænds død er en statistik.

For ham (Palpatine) er alle de liv bare et regnestykke der skal gå op så han bliver kejser.