skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

lyssværdenes farve

(Læst 29224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lyn Me

• Min filur har er perfekt ansigt!
  • Jedi Ridder
  • Køn: Kvinde
  • Abby Sciuto -NCIS
var der ikke også nogle med lilla... måske en af nattesøstrene eller en på skyggernes akadami? det synes jeg at jeg har læst om -men det ka godt være bare er i min fantasi  :-)

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."  -Hermione Granger, HP 5

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
De er Dark Jedis og så vidt jeg har forstået er der en vis forskel, desuden Nattesøstrene står altdi udenfor. Selvom jeg ikke lige mindes at høre om deres lyssværds farver, måske med undtagelse af Tamith Kais, men det kan jeg ikke huske lige nu.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
jo, der er flere der har lilla farve. Lilla er forventningens farve. Man ser frem mod noget som skal ske, også derfor den bliver brugt i adventstiden. :wink:

Og til en tidligere kommentar, så er det kun i 2004 versionen at Lukes lyssværd bliver grønt....tidligere blev det i den pågældende scene bare hvidt... :-P vil ikke ligefrem kalde det en forbedring...

Har forøvrigt også lagt de to farve emner sammen til et. :-)
Senest Redigeret: 11-10-2007, 21:46:03 af Leia Skywalker

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
var der ikke også nogle med lilla... måske en af nattesøstrene eller en på skyggernes akadami? det synes jeg at jeg har læst om -men det ka godt være bare er i min fantasi  :-)

I så fald er det både din OG Bloodys fantasi!  :lol: et af de steder, du har læst det, er nemlig i Bloodys FF Lyn Mes Hævn  :wink:

Men det tæller jo ikke rigtigt som bevis, da det jo "bare" er FanFiction....  :roll:

Ud over de farve-symboler der allerede er blevet nævnt, symboliserer rød jo også et faresignal af en art - fx, begrebet "rød alarm" betyder jo noget med overhængende fare, og vi ved alle, at rød i trafikken betyder "stop!"  :lol: desuden bruges den røde farve genrelt til skilte o.l. der skal advare om noget. Så det ligger jo dybt i os at rød er en "farlig" farve.....  :roll:
Rød er desuden komplimentærfarve (dvs. det modsatte) til grøn.

Grøn betyder egentlig også jalousi og misundelse, det har Lord Palpatine i hvert fald skrevet i sin bannertråd engang, husker jeg. Men det er måske knapt så relevant med jalousi i jedi-sammenhæng....
Lord Palpatine skrev i øvrigt dette om farven lilla:

Lilla = Spiritualitet, adelig, mystik, visdom, vidensoplyst, modbydelighed, arrogance, og sorg.

De sidste 3 vil jeg sige kunne passe rimeligt godt på en dark jedi eller sith...
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Lyn Me

• Min filur har er perfekt ansigt!
  • Jedi Ridder
  • Abby Sciuto -NCIS
Bloodys fanfic tæller... he he jeg opfatter den som virkelighed... hvad bloody gør er altid det rigtige... eller hvordan var det nu den var... i princippet og i fantasiens verden burde mankunne lave lyssværd i alle regnbuens farver... jeg tror jeg vil ha et kombineret orange og noget andet... eller også bare orange -det står godt til min hudfarve  :-P :-D

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."  -Hermione Granger, HP 5

Leia Skywalker

• Global Moderator
et regnbuefarvet lyssværd ville sikkert se godt ud.

og lilla til Nattesøsteren kommer fra YJK (på dansk: de unge jedi riddere). Så farven er rigtig nok. :wink:

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Collec2r

• Gæst
Corran Horn nåede halvvejs i I, Jedi med 3 farver. Grøn, hvid og (tror jeg nok det var) lilla. Var det forresten ikke også det det havde forskellige længder??? Må ha'genlæst bogen ;-) Det brændte desværre bare ud pga en falsk juvel. Men jo, det kunne se kanon ud med et regnbuefarvet.

Leia Skywalker

• Global Moderator
var det ikke sølv i stedet for hvid? mener jeg at huske. ligesom sin bedstefars lyssværd. :wink:
hmm, hvornår var det han havde grøn? du godeste, jeg skal også ha' den genlæst kan jeg høre... :-P

Nå, men i hvert fald så kan man godt ha' multifarvet lyssværd, dog er de som regel én farve ad gangen. Ikke noget med at være blå på den ene side og gul på den anden.

Collec2r

• Gæst
Kan godt være den var sølv.  Det var i hvert fald en lys farve så vidt jeg husker. Og jeg tror nok at det var så det ikke havde alle farverne på samme tid. Han fik en ide fra Gantoris, der lavede et lyssværd der kunne skifte længde og lavede sit kyssværd sådan så at når han skiftede længde skiftede han også farve.

Leia Skywalker

• Global Moderator
farveskiftningen er jo bare et spørgsmål om at bruge forskellige krystaller. :wink: og så giver det sådan et smukt resultat. :lol:

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Corran Horn nåede halvvejs i I, Jedi med 3 farver. Grøn, hvid og (tror jeg nok det var) lilla. Var det forresten ikke også det det havde forskellige længder??? Må ha'genlæst bogen ;-) Det brændte desværre bare ud pga en falsk juvel. Men jo, det kunne se kanon ud med et regnbuefarvet.

Forskellige længder? Jeg mener at have læst et sted, at nogle lyssværd er bygget med en lille knap man kan skrue på, og justere klingens længde.. Måske...? ^^' Og vist også styrken (eller intensiteten?) af klingen...

*lede i bøger*
Ah, jo, her.. i 'SW klonernes angreb - universet', på Obi-Wan's side, er et close-up af hans lyssværd, og små pile til at beskrive det. 'Regulator af klingelængde og intensitet', 'Aktivator' og 'Regulator af klingekraft' er de tre knapper på hans lyssværd...  :-)

Anakin's står der ikke meget om, men Dooku's har en knap, der hurtigt forkorter hans lyssværds klinge, til brug i pludseligt overraskelsesangreb i nærkamp.  :roll:

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Leia Skywalker

• Global Moderator
Hmm, jeg mener også at kunne huske, at Lukes (blå)lyssværd kan justeres i længden... mener han gør det i Splinter of the Mind's Eye. Ved dog ikke med det grønne...

Men efter hvad jeg har læst er det vidst ret standart, at et lyssværds styrke kan justeres, for det bruges ofte i træningskampe mellem padawans.
Det er dog vidst de færreste som bruger dobbeltlængde og farveskiftende lyssværd.

Holger12

• Gæst
der med at lukes sværd
er grønt i star wars 6 er fordi han mister sit første lyssværd

Djinn Altis

• Padawan
  • **
  • Køn: Mand
I tiden omkring the The Yuuzhan Vong War, er det betragtet som old school, at bruge dual-phase lightsabers, som kan øge bladets længde, men bla Corran Horn gjorde det. Men om det forøger styrken af bladet, det ved jeg ikke.
"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Sådan som jeg ser det, kommer lyssværdenes styrke an på krystallerne som er indeni og ikke en mekanisme der kan gøre klingen længere.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible