skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

lyssværdenes farve

(Læst 28693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mai-kel

• Føler Kraften
  • *
Hej folkens! lige et spørgsmål...Jeg ved at den oprindelige grund til valg af farve var at det ikke var muligt at producere andre farver end rød, grøn og blå...mit spørgsmål er som følger: i spillende kotor1 og 2 er farverne symbol på hvilken holdning en jedi har, watchmen har blå, sentinels har grønne osv... er dette også grunden til at jedis i filmene vælger enten grøn eller blå? eller vælger de bare deres favorit farve :lol: ?
You underestimate my powers!

Darth Laudrup

• Gæst
Jeg holder på at de vælger deres favorit farve. Alt det der med Guardian, Sentinel og hvad det nu hedder lyder som en gang fis i en hornlygte efter min mening. Jedi er Jedi og nogle bruger blå lyssværd imens andre bruger grønne.

Master Lukas

• Gæst
det er jeg faktisk også enig med Darth Laudrup

Darth Laudrup

• Gæst
men for at uddybe det med en fis i en hornlygte.

Jeg har fra første gang jeg stødte på begreberne Jedi Sentinel, Jeg Guardian og Jedi (ja hvad hedder nu den sidste?) da jeg spillede KOTOR I for første gang følt at det var en form for efterligning af Dungeons & Dragons rollespillet hvor der også er regler og forklaringer på alt mellem himmel og jord.

Det er selvfølgelig muligt at der er noget om det der med farverne der er korrekt selvom jeg tvivler, men jeg har altid set Jedi Padawans, Knights & Masters på denne måde:

Nogle Jedis som eks. Yoda (der som bekendt bruger et grønt lyssværd), Ki-Adi-Mundi (der bruger et blåt lyssværd), Qui-Gon Jinn (der bruger et grønt lyssværd), Shaak Ti (der bruger blåt lyssværd), min barndomshelt Obi-Wan Kenobi (der bruger et blåt lyssværd) og den smukke eksotiske Barriss Offee (der bruger et blåt lyssværd) er meget orienterede i retning af at man helst undgår kamp og helst taler sig ud af problemerne, jeg erindrer fra ROTS General Grevious replik´"ahhh... General Kenobi - the negotiator", men samtidig sagtens kan slå fra sig hvis det skulle være nødvendigt.

Andre Jedis som eks. Mace Windu (der bruger lilla lyssværd), Kit Fisto (der bruger grønt lyssværd), Anakin Skywalker (der bruger blåt lyssværd) og den smukke Twi'lek Jedi Knight Aayla Secura (der bruger blåt lyssværd) er noget hurtigere på aftrækkeren (hvis man kan kalde det det når det drejer sig om lyssværd) og de er måske lidt hurtigere til at gribe til det som Anakin kalder for "aggresive negotiations".

Jediens personlighed og hans eller hendes sværdfarve har altså intet med deres personlighed at gøre som jeg ser det.

Jeppe

• I am teh_ultimate ruler!
  • Jedi Mester
  • Køn: Mand
Sådan har jeg aldrig set på det :O Meget imponeret over de der oplysninger... den holder jeg på :)

StarWars-Freak

• Gæst
Lyssværdets farve står ikke for noget. Farven på lyssværdet er bare farven på krystallet inde i lyssværdet :wink:

Kraven

• Gæst
Sad lige og stenede den der farve forklaring der og har kun 1 ting at sige

Mace Windu = OUTSIDER...

Ej sorry

ej men jeg tror ikk rigtig der er nogen sammenhæng mellem farve og "type jedi" for de er jo alle jedis i bund og grund de har bare valgt forskellige veje.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Mace Windu er ikke outsider. Han er den suveræne leder af Jedi Rådet. Og nej - Darth Laudrup. Mace Windu er en diplomat, og er ikke en "aggressiv" negotiater. Sammen med Yoda er det ham, som rent faktisk lægger freds linjen i Jedi Rådet. Han ender dog med at blive en fantastisk general i Klonkrigene. Ikke fordi han vil, men fordi han bliver nød til det.

KOTOR er sket lang tilbage i tiden, og der havde lyssværdsfarven måske en bestemt betydning. Men i filmene tror jeg ikke helt på det, hvis jeg skal være helt ærlig.

Mace_windu

• Gæst
Citat fra: Kraven
Sad lige og stenede den der farve forklaring der og har kun 1 ting at sige

Mace Windu = OUTSIDER...

Ej sorry

ej men jeg tror ikk rigtig der er nogen sammenhæng mellem farve og "type jedi" for de er jo alle jedis i bund og grund de har bare valgt forskellige veje.
mace er ingen outsider som Kyle Katarn det er ham sammen med yoda der for det hele til at funke

StarWars-Freak

• Gæst
Der er også mange Jedier der har gule, pink, lyseblå og andre farver; det har intet med rangen/andet at gøre :wink:

Master Lukas

• Gæst
nej jeg er enig. det er jo alt i alt bare krystalen inde i lyssværdet der afgøre hvilken farve det er :)

Kraven

• Gæst
det der med Mace Windu var ment som en joke

Rebel-fan

• Gæst
hm hm :)  kan ik helt huske hvad det er for en film men luke skifter faktis lyssværd på et tids punkt :P

StarWars-Freak

• Gæst
Det er i ANH

Mens Luke træner i Falcon bliver hans lyssværd grønt :roll:

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg tror ikke, at farven har nogen betydning. Jeg husker et afsnit af Star Wars Clone Wars, hvor man ser Barriss Offee bygge sit lyssværd i nogle krystalgrotter på en gold isplanet. Der virker det ikke som om der er de store tanker bag på valget af krystal.

Bemærk iøvrigt at grotten også har lilla krystaller.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.