skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Originale version af OT???

(Læst 3189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

StarWars-Freak

• Gæst
På internettet eller bare en normal auktion?

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hej
Jeg har dem alle. Både OT og SE fra ´97 på DVD. OT SE overført til DVD fra Laserdisk. Selv lyden er en transformation af Laserdiskens A3 5.1 lyd til DTS 5.1 lyd. Meget professionelt lavet. Der selvfølig tale om nogle pirat udgaver lavet før SE-SE udgaven kom på DVD officielt.

På VHS har jeg næsten alle udgaver der er lavet. Den ældste udgave er fra 1985 (i øvrigt ganske slidt). Jeg har også købt både EP 1 og 2 på VHS bare for at have dem.

Jeg har også alle Droids og Ewoks tegnefilmene på original VHS fra 1985 og begge Ewoks tv film på VHS fra sidst i 1980érne... Har såmænd købt dem på dvd igen da de udkom.

Carsten
Gudrun Ensslin: "Anti-imperlistisk kamp og seksuel frihed høre sammen."

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Jeg har skam de originale udgave på DVD, holdt i slutningen af januar en OT-weekend, hvor jeg havde besøg af 7 med-skywalkere.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Har de nye på DVD, har SE'97 på VHS samt har jeg ANH og ESB i original version på VHS optaget for noget tid siden. Jeg ved ikke om jeg er kommet til at slette ROTJ i original version for SE udgaven

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

jedi marster x6 of doom

• Gæst
den 100% oginale er der slet ikke lavet noget som helst om

det er næsten umuligt at få en udgave hvor der ikke er lavet nogle småændringer

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Såvidt jeg husker er Originaludgaven af Star Wars Episode IV: A new Hope ikke særligt god nå det kommer til kvalteten. Den er præget af at være optaget med gamle kamera-appeater fra 1950erne, (eftersom de var af bedre kvalitet end dem fra 1970erne) og lydkvalliteten er heller ikke særligt god, eftersom at GL's firma THX ikke var blevet skabt endnu.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Citat fra: Darth Natas
Såvidt jeg husker er Originaludgaven af Star Wars Episode IV: A new Hope ikke særligt god nå det kommer til kvalteten. Den er præget af at være optaget med gamle kamera-appeater fra 1950erne, (eftersom de var af bedre kvalitet end dem fra 1970erne) og lydkvalliteten er heller ikke særligt god, eftersom at GL's firma THX ikke var blevet skabt endnu.

Der du husker er helt galt... Det lyder som du tror at der er indspillet flere udgaver af den første udgave fra 1977 med flere forskellige kamere typer og det er ikke tilfældet.  Det er der ikke der er kun indspillet en udgave der er så lavet lidt om på biografversion af flere omgange (tilført scener, klippet om ændret, lavet andre effekter ovs.). Bl.a. i 1978 til re-premieren fik den titlen "A New Hope" og blev til episode 4. Senere i 1997 blev den til SE og på DVD til SE-SE. Der er i øvrigt ligeledes ændret i åbningsteksten mellem ´77 og ´78 udgaven.

Lyden blev faktisk allerede optaget i 5.1 (senere THX) lyd dengang i 1977. Men da der ikke var nogle biograffer der kunne afspille 5.1 måtte der ventes lidt endnu. Der er efter hånden ligeledes lavet en del om på lydsiden.

Carsten
Gudrun Ensslin: "Anti-imperlistisk kamp og seksuel frihed høre sammen."

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."