skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Obi-Wan & Luke

(Læst 4925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

r2_d2_5

• Gæst
ja....TYV :D

Dalla Suul

• Gæst
Jeg ville ikke sige tyv...

Star Wars-universet minder også meget om andre fortællinger.
Man kan nærmest kalde det et klassisk eventyr.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Det er rigtig nok.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

r2_d2_5

• Gæst
ja GL. har taget fra alt fra eventyr til biblen.

Dalla Suul

• Gæst
Nemlig... :D

Profetien om den udvalgte
Det gode og det onde
En prinsesse i nød
Ridderne(Jedi Knights)
Kampen mod dragen(Luke versus rancor)
osv

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
skrev også om det i min opgave. faktisk så "stjæler" de fleste forfattere fra andre og fra gamle fortællinger. man kalder det normalt inspiration... lyder finere end stjæle. eller også låner de bare, hvordan så end kan lade sig gøre. jeg mener, de leverer jo ikke ligefrem det de har "lånt" tilbage. hvordan ville historien så ikke også blive??
der er dog nogen der overdriver og så stor grad at det nærmest er en kopi af en anden bog. dem kom der et par stykker af efter HP.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Det har du ret i.

Min lillebror så LOTR TTT for første gang i går og bagefter så vi the preview på trereren og da han så titlen, troede han, at de havde abet efter SW (Return of the Jedi), så måtte jeg forklare at det var Ringenes Herre romanerne der kom først og at det var Tolkien selv der kom op med titlen, så sagde han "så er det SW der aber efter".

Bare en lille morsom bemærkning

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
det kan der være noget om. havde ikke tænkt over det før nu, da jeg har set på den danske titel til LOTR 3. men så kan vi begynde på en lang række af titler der ligner hinanden. jeg kan endda komme med 2 film der hedder det samme af forskellige instruktører!! The Patriot!  :!:

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Dalla Suul

• Gæst
The Patriot med MelGibson og The Patriot med Steven Seagal
Hver sin tid og hver sin handling.

Darsha

• Jedi Mester
Jeg ved godt at jeg kommer lidt sent ind i denne diskution, men jeg vil nu alligevel påpege et par ting omkring Luke Skywalker.

1. Hvorfor dog i alverden "gemme" ham på den planet hvor hans far voksede op? Hvad med at prøve en lille planet faderen ikke kender?

2. Hvorfor i alverden lade ham beholde sit efternavn. Hvis Vader tilfældigvis skulle falde over navnet, ville han mon så ikke genkende navnet Skywalker? Jeg mener... han har kendt det i 40 år, og jeg er ikke stødt på andre familier end Darth Vaders der hedder Skywalker til efternavn.

3. Hvorfor i alverden "gemme" ham hos Anakins bror, som Anakin forøvrigt kender til? Hvad med at smide ham ind hos en fremmed barnløs familie som ikke har noget imod Obi-Wan og Jedi'erne?

Der forlyder at Owen ikke kan lide Anakin fordi denne forlod Shmi og forfulgte sine egne drømme, i stedet for at hjælpe hende. Dette kunne måske være grunden til at Anakin aldrig besøger sin stedbror, men ikke hvorfor Darth vader ikke skulle gøre det. Han kunne sagtens, hvis han faldt over navnet Skywalker, sørge for at få denne udslettet. Jeg syntes ikke det virker ret gennemtænkt må jeg indrømme.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Der har ikke været noget om at Owen hadede Anakin. Læs EP2 romanen, der er et par kapitler der fortæller om familieforholdet mellem Owe, Clieg og Shmi, og der står ikke et ord om, at han bebrejder Anakin for at havde forladt moren, da han forstår, at det var Shmi selv der gav slip på ham i sidste ende.

Alt det med at gemme Luke væk kan jeg ikke svare på, men at skifte navnet ville jo have gjort det hele meget meget lettere, fordi så kunne Luke jo bare have vokset op sammen med Leia på Alderaan. Men Vader vidste jo ikke noget om, at han havde en datter, før han fandt ud af det ved at læse Lukes tanker. Obi havde åbenbart set det sådan, at Vader, og Kejseren på sin vis, skulle vide, at der var en Skywalker tilbage og at der var et håb for at jedi-ordenen kunne genopstå. Dybt i nede i hans underbevidsthed, kan Vader huske fra Anakins liv, at Padmé havde været gravid, men ikke at det var med tvillinger, og det er så en fordel, kunne man sige for Leia, før Vader fandt ud af det.