skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Jedi-Kloner

(Læst 6357 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bloody87

• Jedi-Aliraner, Arenadummy og
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • To achieve one thing, you must sacrifice another..
Ved ikke, om nogen har tænkt på dette her før i en anden tråd... Det er faktisk min skeptiske veninde, som har fået mig på denne tanke...

Hvorfor laver Republikken ikke kloner af Jedier under Clone-krigen??

Mit svar var umiddelbart, at det gør de bare ikke, fordi Jedierne i forvejen er skeptiske over for kloner...

Men hvad er jeres bud??  :twisted:

May the Force be with us.. Admiral Ackbar, ROTJ
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Visse vasse..
Fordi det giver noget værre roderi..

Jeg mener at have læst at der er store problemer med klonerne i forbindelse med The Force og det skaber uligevægt hos klonerne.. De bliver humørsyge og upålidelige med andre ord..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Darth Matata

• Wonderful Wizard of Oz
  • Jedi Mester
  • Køn: Mand
  • Jeg har et badekar...
nu er det jo palpy der starter klonerne for til sidst at udslette jedierne, så det ville jo være lidt dum t at bruge 13 år på at skabe en hær bare for at destruere den igen.
desuden tror jeg ikke at det ville være smart med en hær af jedis der "takes any order without question". En jedi er et selvstændigt individ, der tænker for sig selv og der er forskel på deres meninger (se fx qui-gon og yoda)

og sidst men ikke mindst er jedis "keepers of the peace, not soldiers" som mace siger i AOTC

When people don't laugh at our jokes I don't think of it as a "you had to be there" thing but more like a "you have to be mentally retarded like us" thing

Mike2468

• Gæst
Citat fra: Darth Matata
nu er det jo palpy der starter klonerne for til sidst at udslette jedierne, så det ville jo være lidt dum t at bruge 13 år på at skabe en hær bare for at destruere den igen.
desuden tror jeg ikke at det ville være smart med en hær af jedis der "takes any order without question". En jedi er et selvstændigt individ, der tænker for sig selv og der er forskel på deres meninger (se fx qui-gon og yoda)

og sidst men ikke mindst er jedis "keepers of the peace, not soldiers" som mace siger i AOTC

Det er selfølgelig rigtigt, jeg har nu også lidt svært ved at forestille mig en flok jedi's der render rundt og slår alt de ser ned. som om det var en omgang lejesoldater.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg har engang læst noget i retningen af, at Kaminoanerne faktisk havde foreslået at bruge forcesensitive personer til projektet, men det ville visse bagmænd ikke have. Da dette er fra EU, så er jeg ikke sikker på, at den information kan bruges til noget som helst.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Kraven

• Gæst
okay en ide til HVIS de havde lavet en klon jedi hær...

nu alle sammen luk øjnene og forestil jer dette

2000 Yoda'er der tramper i jorden og tager lyssværdene ud og siger i kor FEEL THE FORCE

eller der er lavet 2000 Anakins og så i scenen med luke og vader

IM YOUR FATHER siger de så i kor og nakker hindanden fordi de alle mener de er hans far

de scener ville nok ødelægge hele SW ideen det nok derfor....

Mike2468

• Gæst
Citat fra: Kraven
okay en ide til HVIS de havde lavet en klon jedi hær...

nu alle sammen luk øjnene og forestil jer dette

2000 Yoda'er der tramper i jorden og tager lyssværdene ud og siger i kor FEEL THE FORCE

den scene ville nok ødelægge hele SW ideen det nok derfor....

Specielt fordi det at være Jedi, er en gave. Altså noget unikt, og specielt. Og personer som er jedi's er ganske særlige personer med meget særprægede personligheder. Så du har helt ret, det ville fuldstændig ødelægge starwars med en flok lalleglade clone jedi's.

Jedi Master Hugomand

• Gæst
Hvis man nu tænker over det, kan man så klone "the force" ? Måske følger den med sjælen, og de får vel hver en ny sjæl når de bliver klonet. Altså det her er naturligvis bare en teori :)

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Kraften kan ikke klones, da det er et energifelt, der findes over det hele. De mikroskopiske midichlorianer er den eneste grund til, at nogle er i stand til at fornemme og manipulere med dette kraftfelt. Midichlorianerne lever i en symbiose med værtsorganismens celle.

En nærliggende sammenligning til midichlorianerne er vores mitochondrier. Mitochondrier er grunden til, at vi er i stand til at udnytte ilten i luften til forbrænding af næringsstoffer, da ilt ellers normalt er giftigt for cellerne. Mitochondrier er dog en selvstændig organisme, som for flere milliarder år siden begyndte at leve i symbiose med andre bakterier. Denne symbiose har senere udviklet sig til det liv vi ser på jorden, hvor ilt faktisk er essentielt.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Kraven

• Gæst
sindhøj det lyder meget rigtigt men lidt svært at forstå klokken 05.53 så regner nok med at læse det igennem igen

men det lød som en god teori

Bloody87

• Jedi-Aliraner, Arenadummy og
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • To achieve one thing, you must sacrifice another..
Jeg er med de fleste af jer i at ideen med at klone Jedis nok ikke lige er blandt de bedste...

Al den snak om hvorvidt man får en ny sjæl, når man bliver klonet... Det har i hvert fald givet mig noget at tænke over...  :?   8O

May the Force be with us.. Admiral Ackbar, ROTJ
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Klonerne fra Kamino ville rent faktisk gerne prøve at klone en med evner indenfor kraften. Da de aldrig havde prøvet det. De troede at Sifo-Dyas vil være belejelig (Han var nok Darth Tyrranus), men han referede bare til Jango Fett. Så de nåede aldrig at prøve det.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Samt, det er ikke sikkert at kloner, selv af jedier, er stærke i Kraften. Det er næsten aldrig sket. I filmene er det ikke sket hvad jeg ved af, men i EU er der kun en enkelt klon som blev jedi, Dorsk 81 hed han, han stammede fra en planet, der kun bestod af kloner, og han døde en brav kamp mod Imperiet for at beskytte sine medjedier, kort efter han var blevet jedi-ridder.

Sorry, det var EU. Men sætter bare tingene i perspektiv

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Grand Admiral Thrawn

• Gæst
Nu er det længe siden Jeg har læst Trawn bøgerne men Jeg synes at Erindre at Joruus C'baoth forsøgte sig med en klon af sig selv... Men det skal en "EU-kyndig" nok lige bekræfte

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Joruus C'Baoth er en klon af Jedi Masteren Jorus C'Baoth. Joruus (klonen) lavede senere en klon af Luke, som han ville oplære som sin lærling.

Der skulle ikke være nogle problemer med at lave en klon af en Jedi. Under kloningsprocessen ville midichlorianerne også blive klonet, da de findes i cellerne og i den genetiske arvemasse.

Tilfældet med Dorsk 81 skyldes sandsynligvis en spontan mutation i den arvemasse, der bliver brugt til kloningen, da den næste kopi, Dorsk 82, også bliver Jedi.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor