skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Kejserens død

(Læst 22287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sofus

• Gæst
okay tak for det men jeg hørte at en fra voksen fra min SFO sagde det :?

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Så er det sikkert fra EU vedkommende har hørt det .

Fordi i den tegneserie, eller de to tegneserier, der hedder Dark Empire og også lidt af Empires End hører vi om de klonreserver som Kejseren benytter sig af, og han har dem i massevis, fordi kroppene ikke holder alt for længe af gangen. I hvert fald indtil Luke smadrer dem alle sammen på nær en.

Derefter følger handlingerne i Dark Empire II og Empire's End. I Empire's End er den klon han besidder ikke en særlig stærk en, og han er ved at dø. Hans plan er at besætte den nyfødte Anakin Solos krop, men det mislykkes.

Hvad der så er sket for at han vender tilbage i YJK, ved jeg ikke, men det er hvad der er om hans kloner, som jeg kender til.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
Jeg ved så godt hvad der er årsagen til hans genoptræden i YJK, men det vil nok være en lidt stor spoiler, at afsløre det her. Forklaringen er dog ikke fuldstændigt overdrevet, og følger egentlig meget godt historien. Afsløringen findes i den 6. bog. Nu kan man jo få 1-3 og 4-6 samlet, så det var måske en investering, du kan overveje Jaina, hvis du vil have afsløringen.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Hehe, det behøver du ikke fortælle mig, for jeg har dem allerede. Jeg har bare ikke fået læst den sjette bog færdig endnu :wink:  Men nu har jeg en grund til at læse den færdig for at finde ud af det :lol:  :wink:

Tak for det, Sindhøj :wink:

uffek

• Gæst
Sidious har altså heller ikke noget lyssværd der, fordi han mister det i 3eren mod Windu! :D

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
ehh han har jo et igen da han skal imod Yoda til sidst i filmen jo
Darth Pingu Awakens

Observer_DK

• Jedi Mester
  • I'll never join the dark side.
Husk hvad Palpatine sagde til Yoda i ROTS, ved ikke om det er ordret.
Vader will become more powerful than any of us.
Og der kan man jo sige at den sætning kom tilbage og bed ham i r.... :D
For han endte da med at besejre ham.
Star Wars er tilbage og jeg ligeså.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Det er nemlig rigtigt, Observer. Der kan man vist godt sige, han burde tage sine ord i sig igen :wink:

Og som Pingu siger, han havde et i reserve til at kæmpe imod Yoda, og det så vi ikke han mistede. Men jeg tror at Kejseren valgte at gå til den langsommere metode, så han kunne betragte den sidste jedi dø.

StarWars-Freak

• Gæst
Jeg er enig med dig i at det ville se fedt ud hvis Vader fx smed Palpatine i døden med kraften.
Men husk at Vader ikke kan lave Sith-lyn da han kun har robotarme

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Det er rigtigt at han har robot arme, men selvom han har det, har vi aldrig set ham gøre det, selv da han stadig havde en arm, der var menneskelig. Men fordi han har robotarme skærper det ikke hans brug af kraften i hænderne når  han laver Force choke eller flytter ting.

Det har ikke noget at gøre med den fysiske del af kraften at man kan lave kraftlyn, men mere at man har styr på den psykiske, ellers ville Vader ikke være i stand til at gøre det han gør med Kraften, og Kejseren ville heller ikke. Det betyder nok ikke noget at man har robotarme eller ej.

Darth Matata

• Wonderful Wizard of Oz
  • Jedi Mester
  • Jeg har et badekar...
så rent teoretisk ville General Griveous godt kunne bruge force powers, selvom der kun er...øh hjerne, 'jne og hjerte tilbage, hvis han nu som "hel" var force sensitive? måske lidt off topic, sorry

When people don't laugh at our jokes I don't think of it as a "you had to be there" thing but more like a "you have to be mentally retarded like us" thing

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
I teorien ja. Det der er påkrævet, er, at der stadig er en del af hans originale væv tilbage. Midichlorianerne er jo bindeleddet til kraften, og de lever i cellerne i det biologiske væv.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

StarWars-Freak

• Gæst
Citat fra: Jaina Solo
Det er rigtigt at han har robot arme, men selvom han har det, har vi aldrig set ham gøre det, selv da han stadig havde en arm, der var menneskelig. Men fordi han har robotarme skærper det ikke hans brug af kraften i hænderne når  han laver Force choke eller flytter ting.

Det har ikke noget at gøre med den fysiske del af kraften at man kan lave kraftlyn, men mere at man har styr på den psykiske, ellers ville Vader ikke være i stand til at gøre det han gør med Kraften, og Kejseren ville heller ikke. Det betyder nok ikke noget at man har robotarme eller ej.

Hvis du har læst bogen "Sith-fyrsternes hævn - universet" eller "revenge of the sith" så står der at Vader ikke kan lave sith-lyn da han ikke har biologiske hænder.

Jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre det står bare i bøgerne.

Master Lukas

• Gæst
ja den er jo god nok det står der faktisk

jeg troede ellers godt han kunne men der tog jeg fejl

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Vader kan ganske rigtigt ikke lave Sith-lyn, da han som bekendt har kunstige arme, og en delvist mekanisk krop som ikke har det alt for godt med en overdosis elektricitet.

Jeg fandt dette et sted: "The suit's susceptibility to Sith lightning is the likely reason behind Vader never using the attack."

Der findes kun et sted hvor Vader ses bruge angrebet, og det er i en ældgammel tegneserie, der er fra en tid, hvor man ikke vidste, at han havde to kunstege arme.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.