skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Kejserens død

(Læst 22288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Master Lukas

• Gæst
vi ved jo hvordan kejseren udslettes nemlig ved at han bliver slået ihjel af darth vader.
men jeg syntes at det er en lidt svag måde at han dør på jeg syntes bedre om hvis at han havde en lille duel med vader med kraften eller lyssværd

Hvad syntes i? :D

Darth Matata

• Wonderful Wizard of Oz
  • Jedi Mester
  • Køn: Mand
  • Jeg har et badekar...
Idéen med en duel er god, men jeg tror ikke at det ville kunne lade sig gøre. Vader mangler en hånd (jeg tror også han mister sit lyssværd) så her ville Palpy sansyndeligvis vinde. Vader kan chocko og løfte ting med kraften, palpy kan bruge force lightning. her ville palpy sikkert også vinde.
Grunden til at Palpy dør er jo at Vader "take him by surprice". Var de i en "ærlig" duel ville Vader får høvl

When people don't laugh at our jokes I don't think of it as a "you had to be there" thing but more like a "you have to be mentally retarded like us" thing

Master Lukas

• Gæst
ja men hvis vader i "a surprise bruger force imod ham" og for tvunget ham næsten helt ud over så han måske hænger i stakittet for fat i lukes lyssværd og hugger ham ned han falder og videre som historien var

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Hmm, jeg er uenig.

Hvis Kejseren skulle have været ude i en duel mod Vader ville det have varet en evighed og Luke ville være blevet sprængt i luften.

Det er ikke nogen dårlig død fordi han bliver såkaldt "stabbed in the back" af en han troede havde hans fulde troværdighed. Kejseren fik Anakin/Vader til at gøre det samme mod Jedi-Ordenen. Kejseren ender så med at få igen af samme skuffe. Det er den perfekte død for en forræder.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Wookiee

• Gæst
Kejseren er da ikke forræder. Er der nogen, der er en forræder, er det da Vader. Først forrådte han Jedi-Ordenen, og så forrådte han Kejseren.

Okay, men kan vel sige, at Kejseren er en forræder i og med, at han misbrugte senatorernes tillid til ham, men det har jo ikke sp meget med sagen at gøre.

Bloody87

• Jedi-Aliraner, Arenadummy og
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • To achieve one thing, you must sacrifice another..
Jeg synes, at det var en glimrende død, kejseren fik...
Elsker simpelt hen det sted, hvor Vader løfter det gamle, rynkede rosinfjæs (undskyld sproget!) op og smider ham i døden!!! MUHAHAHAHA!!!!
Og som Jaina sagde, ville det tage alt for lang tid...
Og ja, Vader ville sikkert have fået høvl...

Det er så smukt, at Vader vælger at hjælpe sin søn på grund af kærlgiheden mellem dem...  :cry:  :cry:   :D

May the Force be with us.. Admiral Ackbar, ROTJ
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg synes egentligt, at Kejserens død er ideel som den er. Den er nød til at være som den er, for hvis Vader havde brugt et lyssværd, ville han ikke været blevet ramt af lynene, og så ville der stadig være en Sith-fyrste tilbage (Ham selv), og han er jo trods alt udset til at destruere dem.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
jeg har altid elsket Kejserens død. Jeg var helt målløs første gang jeg så filmen, og så hvordan Vader løftede ham op, og smed ham ud over kanten. Det er en utrolig fængende scene synes jeg. Og meget rørende også. Jeg tror ikke det ville virke nær så godt, med en duel.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Citat fra: MaraJade
jeg har altid elsket Kejserens død. Jeg var helt målløs første gang jeg så filmen, og så hvordan Vader løftede ham op, og smed ham ud over kanten. Det er en utrolig fængende scene synes jeg. Og meget rørende også. Jeg tror ikke det ville virke nær så godt, med en duel.

Jo det kunne jeg ikke selv have sagt bedre.  :D

Well måske er det ikke også the sith-way the Emporer meets his maker.

For han bliver jo slået ihjæl af sin "Lærling" imedens han mindst vendter det.

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Visse vasse..
Citat fra: Hans Ole
Well måske er det ikke også the sith-way the Emporer meets his maker.

For han bliver jo slået ihjæl af sin "Lærling" imedens han mindst vendter det.

Jo det var præcis det jeg tænkte da jeg læste denne tråd.. Det falder jo på plads alligevel..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Citat fra: Wookiee
Kejseren er da ikke forræder. Er der nogen, der er en forræder, er det da Vader. Først forrådte han Jedi-Ordenen, og så forrådte han Kejseren.

Okay, men kan vel sige, at Kejseren er en forræder i og med, at han misbrugte senatorernes tillid til ham, men det har jo ikke sp meget med sagen at gøre.

Er Kejseren ikke en forræder? 8O  Han forrådte da galaksen ved at gøre Republikken til et diktatur.

Men jo, Vader er også en forræder, og han ville også være blevet betragtet som en forræder selvom han overlevede.

Det har noget at gøre med at det at han bliver stabbed in the back af Vader er hans ende. Han er så snæversynet, at han slet ikke tænker på at Vader kan ende med at blive blødsøden ved, at han står og ser sin eneste søn der er ved at blive slået ihjel, og der kan være en lille muliged for, at han ville sætte en stopper for det.

Sofus

• Gæst
Når Empiret er fuld af kloner hvofor skulle det så ikke være en klon af Palpatine som bliver dræbt :?:

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Ifølge EU er der en del kloner han råder over.

Men lige i filmene er det nok ikke noget man skal tage stilling til, for jeg tror ikke lige at Palpatine lige med det samme havde tænkt at han ville dø, så snæversynet er han jo :?  han tror jo han er uovervindelig.

Men der har sikkert været en plan i baghånden et sted, som man ikke hører om i filmene, men som fører til handlingerne i EU.

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Jeg synes heller ikke, at det ligger i Palpatines natur, at han skulle dele magten med andre; også selvom det skulle være en klon af ham selv. Palpatine er egocentrisk og magtbegærlig. En klon af ham, skulle have de samme kvaliteter, for at virke reel overfor Vader. En klon ville i det tilfælde forsøge at vælte den "originale" Palpatine, for selv at få magten.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Nemlig. Magt kan få det værste frem i en, især ønsket om mere magt.