skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

VHS udgivelser

(Læst 1840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

trager

• Clone nine, lieutenant and third-in-command of Clone Squadron
  • Jedi Mester
  • Køn: Kvinde
Jeg kom til at læse lidt på min VHS udgave af ROTJ i går og fandt ud af der på kassetten står 1983 og på båndet 1993, hvilket undre mig, så ville lige hører om der er nogen af jer der ved hvornår ep6 blev udgivet på VHS i usa første gang?
"The Empire or Us - there is no compromise. Biggs Darklighter, Wedge Antilles, Jek Porkins." I Jedi

We're Clone Squadron. FanFic is our stock in trade and insanity is what we deliver.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
jeg har aldrig været god til at huske de præcise årstal (undtagen 77, den er nem ;)) men af de to må jeg sige: 83!
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

TheUltimateStarWarsFan

• Gæst
Harj...

Jeg er næsten helt sikker på at det var i 83' den første gang var udgivet...

trager

• Clone nine, lieutenant and third-in-command of Clone Squadron
  • Jedi Mester
ok tak for hjælpen...  :D
"The Empire or Us - there is no compromise. Biggs Darklighter, Wedge Antilles, Jek Porkins." I Jedi

We're Clone Squadron. FanFic is our stock in trade and insanity is what we deliver.

Skysnakker

• Gæst
Jeg ved kun at RotJ kom i biografen i '83, og derfor finder jeg det sandsynligt at den først er kommet på VHS et år eller to senere... men ikke så sent som i '93.

C-3PX

• Gæst
det ved du da ikke så vidt jeg ved var VHS ikke opfundet i 83 så det kan godt være ROTJ først kom på VHS i 93.  :wink:

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Første amerikanske VHS udgivelse af A New Hope er fra 1982, første Empire Strikes Back er fra 1984 og første Return of the Jedi er fra 1986.

Når der står henholdsvis 1977, 1980 og 1983 på kassetten eller båndet, så hentyder det bare til filmens udgivelsesår.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment