skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

lego star detstroyer for dyr...!

(Læst 5724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

StarWars-Freak

• Gæst
LEGO bliver dyrere og dyrere

Jeg har været i praktik i LEGOLAND

Der siger de at æsker der koster 800 kr i butikker har de selv købt for 180 kr af fabrikken :roll:

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Tja, LEGO Imperial Stardestroyer'en var ikke dyr for mig. Jeg fik den i afskedsgave, da jeg stoppede hos et LEGO ejet selskab ved navn SA ViewCom tilbage i 2003 (jeg var ansat på en kontrakt).

Jeg har for nylig solgt den her på forummet, stadig i uåbnet æske (havde ikke plads til den, og ikke tid til at bygge den).
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

StarWars-Freak

• Gæst
Det var da en skam at du ikke havde plads til den :( . Den er utrolig sej at have stående :wink: . Hvor meget fik du egentlig for den her på forummet?

Darth Elvis

• Gæst
jeg har også en stående... de er seje...

Zabrak

• Gæst
Jeg har pænt meget Star Wars Lego stående derhjemme også bare til udstilling... Jeg synes også det er temmelig dyrt at købe Lego efterhånden men jeg bruger alligevel en masse penge på det. Sikkert bare fordi jeg er lidt småmærkelig... :-D

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Na, folk samler på så meget forskelligt. :wink: Selv er det litteratur der er den store hos mig, dog har jeg også lidt lego.

Men ja, den er ikke helt billigt... det og så pladsen er vel grunden til jeg ikke har købt den.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

starwarsdk

• Gæst
Hey

hvis i spørger mig, så er prisen ganske iorden. man får over 3000 klodser så det er under 1 krone pr. klods, det er efter min mening helt ok. Tænk på hvad det rent faktisk koster at producere.. om de virkelig betaler 180 kroner for den, den køber jeg ikke. JEg har en kammerat der arbejder på Lego og han gav i omegnen af 1000 kroner for den.. der skal immervæk et stort antal støbeforme til at støbe over 3000 klodser.. og ja jeg ved godt at støbeformen og klodserne er genbrug for det meste, men en form holder ikke evigt og skal skiftes for ca. hver 50000 klodser produceret. den gang jeg var værktøjsmager i min ungdom (91-94) der kostede en ganske simpel lille støbeform op i nærheden af 50-100000 kroner at få lavet. så se filmen på lego.com og se hvor store deres forme rent faktisk er..

Men igen det er jo en smagssag om man vil købe et lego sæt til 3000 eller en tusindeårsfalk til ca. 5000,00, men for dem der samler er det vel ikke anderledes end at der er nogle der køber MOC figurer for op til 10000 kroner... Hver sin hobby.

Jeg har også 2 stående, den ene fik jeg billigt fra min kammerat, den anden har jeg betalt de 3000 for, da jeg synes det er klart et af de bedste legosæt der er lavet, lige bortset fra tusindeårsfalken...  (den står her også)

Bare min mening...

Henrik

Pingu

• I ét med Kraften
  • Køn: Mand
  • Pingu the Biker
Personligt vil jeg ikke give så meget for den da jeg ikke rigtig regner lego for rigtig Star Wars Merchandise, men mere lidt knald.

Det skal så siges at jeg godt ved at man ikke leger med sådan en Star Destroyer men har den til og stå til pynt, men alligevel.

Nu vil jeg så også passe lidt på med mine foredomme omkring priser da jeg selv samler på film figur, fra alle mulige film. Det er de der Mc Farlane figur til minimun 200 kroner stykket og op efter.

De kan også virke dyre for nogen da de også kun er til og ha til og stå og se flotte ud.

Desuden samler jeg også på full size figur, eller kostumer som sidder på en mannequinn dukke og sådan set udgør en fullsize figur.

Dette koster også mange penge, og derfor går samlingen af min predator netop så langsomt, da delene koster kassen.

Men som starwarsdk er en hobby aldrig tosset, eller en samlig, det gælder bare om at sætte sig ind i det :)

og så har jeg vidst allerede ødelagt og bombaderet mit eget indlæg med jeg synes den er for dyr hehe  :-D
Darth Pingu Awakens

starwarsdk

• Gæst
Den er på tilbud til 2400 på lego.co hvis det er der er nogle der vil spare penge...

Henrik

Darth Satoris

• Gæst
så se filmen på lego.com og se hvor store deres forme rent faktisk er..

Hvad er det for en film du refererer til?

Måske kan du komme med et link? Jeg ville virkelig gerne se den, for LEGO Star Wars er faktisk en del jeg samler på.

Jeg har også oprettet en tråd om det, hvor jeg henviser til min side: http://www.darthsatoris.frac.dk hvori jeg viser hele min samling!