skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Star Wars Rollespil

(Læst 21480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

White_cloud

• Gæst
Jeg er allerede medlem af en forening der bl.a. har spillet D20 Star Wars, holdet er dog stoppet efter at have kørt i 3 år. Hvor jeg var GM i 2 af dem, jeg havde næsten alle bøgerne selv. Men de blev væk ved noget flytning og jeg arbejder på at få dem alle sammen igen.

Lyn Me

• Min filur har er perfekt ansigt!
  • Jedi Ridder
  • Køn: Kvinde
  • Abby Sciuto -NCIS
hvad betyder "pen & paper"?

"Just because you've got the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have."  -Hermione Granger, HP 5

Procella

• Gæst
jeg spillede det en enkelt gang for sjov.

det var også super skægt men det var bare en afveksling til det vi plejede at spille, men det kan klart anbefales, det er super sjovt

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Det er (skal siges at jeg aldrig selv har prøvet det) når man sidder om et bord, og spiller rollespil. Man slår så med terninger f.eks. og bruger...tada...pen og papir :) til at skrive ting ned på - stats og sådan :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Wookiee

• Gæst
Jeg er allerede medlem af en forening der bl.a. har spillet D20 Star Wars, holdet er dog stoppet efter at have kørt i 3 år. Hvor jeg var GM i 2 af dem, jeg havde næsten alle bøgerne selv. Men de blev væk ved noget flytning og jeg arbejder på at få dem alle sammen igen.

Hmmmm.... lyder interessant. Måske kunne de af os, der er interesserede i RPG få lov at komme med?

White_cloud

• Gæst
Ja, du er selvfølgelig velkommen til at komme, selvom det ikke er star wars der bliver spillet mest af lige for tiden. Selv kæmper jeg med at få det taget op igen. Men hvis det er af interesse skal sige det videre.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Der var i hvert fald nogle af os, der snakkede om at prøve, at lave en Pen and Paper gruppe, med SW spil, men det gik lidt i sig selv igen.

Kafka

• Gæst
jeg er frisk ihvertfald på pen & paper SW rpg.
Har prøvet nogen gange for nogen år siden. Men kræver ihvertfald at man afsætter en hel weekend til det, eller at man ses ofte, så spillet ikke taber tråden. Evt kan man spille en hel weekend .. non stop.. også gemme sine karakterer, og papirerne, og spille videre senere. Historien eller scenariet behøver ikke være så super detaljeret eller indviklet til at starte med, da en god gamemaster bare kan finde på henadvejen hvis spillerne gør nogen uventede ting.. bare vigtigt at rollerne og klasserne bliver jævnt fordelt, da der ingen sjov er i en gruppe bestående udelukkende af jedi.
Men jeg er ihvertfald frisk ( Ka huske man ku spille en protocol droid klasse dengang.. haha :D var faktisk ganske underholdende )

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Tror det bedste ville være, at afsætte en hel weekend, så spillet bedre kan ligge stille i lidt længere tid af gangen.

Kafka

• Gæst
vigtigste er ihvertfald at det er næsten præcis de samme personer som møder op til hver spille-session så. Da det er nær umuligt at lave noget, hvis en anden spiller ikke er til stede ( med mindre man laver den sædvanlige med at personen tager på kro eller cantina, men er lidt svært hvis spillet sluttede midt under en konflikt ) . Og gruppen må helst ikke overstige 6 personer. 1 game master og 5 spillere er optimalt, så der er tid til alle. Hvis der er stor interesse, må flere spille-grupper oprettes.

Wookiee

• Gæst
Min erfaring er, at det ofte tager ret lang tid at lave sine karakterer, hvis man skal lave dem selv, så enten kunne man lave dem hver især, eller sætte en dag af til at lave dem sammen, eller GMeren kunne lave dem og dele dem ud til spillerne, eller man kunne trække lod om dem. Den sidste mulighed plejer at være mere udfordrende for RPG-aspektet og ganske underholdende (eliminerer også, at der går helt Peggy Sue i den), men den lægger dog endnu en yrde på GMerens skuldre.

Kafka

• Gæst
på en måde finder jeg faktisk tanken om at spille en karakter som ikke er ens yndlingsrolle, ret tiltalende... det udfodrer ens rollespiilsevner.. hvis f.eks den store jedi-entusiast blev "tvunget" til at spille en protocol-droid, eller sullustan rum mekaniker. Fordi så SKAL man finde sine evner frem, og spille rollen overbevisende, istedet for at man sidder derhjemme og skriver den helt vildt store rolle, som selvfølgelig har en laaaaang baggrundshistorie, og er udset til at gøre store ting.

Wookiee

• Gæst
på en måde finder jeg faktisk tanken om at spille en karakter som ikke er ens yndlingsrolle, ret tiltalende... det udfodrer ens rollespiilsevner.. hvis f.eks den store jedi-entusiast blev "tvunget" til at spille en protocol-droid, eller sullustan rum mekaniker. Fordi så SKAL man finde sine evner frem, og spille rollen overbevisende, istedet for at man sidder derhjemme og skriver den helt vildt store rolle, som selvfølgelig har en laaaaang baggrundshistorie, og er udset til at gøre store ting.

Præcist. Jeg prøvede det en gang under et Shadowrun scenario, hvor vi fik vores karakterer ved lodtrækning. Jeg fik en kæmpe stor, pumpet, cyberneticaly enhanced, hjernelam bodyguard. Det var utroligt sjovt at spille med en karakter, der lå så langt væk fra det, jeg ellers normalt selv laver.

En måde at slippe af med jedientusiasterne er selvfølgelig at spille i Rebellion Era, hvor jedikarakterer ikke er tilladte.

White_cloud

• Gæst
Det er selvfølgelig rigtigt det i siger, men så skal spillerne også være rollespils enthusiaster.
     Altså vi plejer at lave karakterene selv, det tager mellem et kvarter og en halv time. Og ved spilleren laver karakteren selv, vil så også gøre at spilleren kender character sheet'et lidt, inden at spillet begynder.
     Men vi plejer nogle gange at lave den random character generation, hvor man slår med sine terninger og finder ud af på den måde hvad man skal spille.

Men hvis man har spillet KOTOR, ved man nogenlunde hvad der er i d20 Star Wars

Kafka

• Gæst
jeg vil sige at uanset hvad, uanset om vores karakterer bliver lavet af GM eller af os selv, så vil jeg gerne selv slå mine stats og placere dem selv... hvilken klasse og karakter jeg så ska spille, kan være ligemeget.. men vil gerne selv slå mine stats