skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Star Wars Rollespil

(Læst 21495 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Wookiee

• Gæst
Er der nogen, der spiller SW-RPG her paa forummet (=pen&paper RPG) eller kender noget til det? Er der evt. en SW-RPG forening eller er der grobund for en?

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
well, jeg skal være ærlig og sige, at jeg aldrig har prøvet at spille Pen and Paper - der er ikke rigtig nogen der er interesseret i rollespil heroppe i min del af Danmark - ikke jeg kender til i hvert fald. Jeg har dog spillet online i et stykke tid efterhånden, og kunne faktisk godt tænke mig at prøve P&P...så...hvis man vil bære over med en total nybegynder, så kunne jeg da godt falde for det :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Wookiee

• Gæst
Jeg vil lige sige, at P&P ikke er et specifikt spilsystem, men en paraply-term, som jeg bruger til at skelne mellem traditionelt RPG, live RPG, og computer RPG .... hvor de traditionelle rollespil er pen&paper.

Jeg spillede selv meget RPG da jeg var teenager, men har desvaerre ikke beskaeftiget mig med det i de sidste ti aar.... jeg kunne dog got taenke mig at genoptage det.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Citat fra: Wookiee
Jeg vil lige sige, at P&P ikke er et specifikt spilsystem, men en paraply-term, som jeg bruger til at skelne mellem traditionelt RPG, live RPG, og computer RPG .... hvor de traditionelle rollespil er pen&paper.

Lol, med fare for at lyde dum - jeg tror du tabte mig der? :D

Darth Sidious

• Gæst
Jeg tror han omtaler de forskellige typer RP du ved der er live rollespil og pen and paper som er lidt DaD agtigt har en ven der går til Pen and Paper..synes selv det lyder lidt halvkedeligt men der er jo et fælleskab og at være sammen med andre og dyrke det må jo være ret sjovt :D

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Ja, så langt er jeg godt med - men jeg blev bare lidt paf over, at han brugte "min" forkortelse for Pen and Paper, og sagde det ikke var et specifikt spilsystem -det var der jeg stod af :D

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Har spillet SW rollespil over nettet, med andre, men ikke på bog/papir. Desværre ikke endnu.
"Do or do not - There is no try"

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Men altså Wookiee - hvis du skulle finde på at starte en gruppe op (og ikke har noget imod at have noget at gøre med en total newbie udi Pen and Paper) så vil jeg godt prøve kræfter med det :)

Güntermann

• Gæst
Jeg prøvede faktisk at være GM i et SW RPG (pen versionen ala D&D). Dog var jeg temmelig dårlig til det. Men grineren nok :D

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Visse vasse..
Jeg er med MaraJade på den her.. Total nybegynder (har egentlig aldrig spillet rpg før - medmindre man tæller HeroQuest med) men vil da gerne prøve..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Jeg har spillet Dungeons and Dragons, og jeg har spillet Vietnam (Hvilket ogsaa er et pen og papir rollespil. Jeg doede desvaerre hurtigt, da en snigeskytte havde nogle heldigeslag, og derfor ramte mig i hovedet :P).

Star Wars RPG kunne vaere ekstremt fedt selvom jeg ikke har fundet en rollespilsklub foer. Det er dog udbredt andre steder ved jeg, saa mon ikke man kan finde en klub i Danmark.

Wookiee

• Gæst
Jeg er som sagt ogsaa med paa den (har selv anskaffet mig reglerne samt et introduktionskit (Invasion of Theed)). Jeg var tit GM'er, da vi spillede Drager og Daemoner (det skandinaviske mestervaerk!) i mine unge dage. Jeg er dog mere interesseret i at forsoege mig som spiller.

Hvis der er nok interesserede, kan vi jo lave vores egen klub :-)

Svend_M

• Gæst
jeg er frisk... men i vil nok være nødt til at sætte mig ind i det, jeg er ligesom pigerne ny indenfor RPG!!

Güntermann

• Gæst
Man kunne jo også gøre det super alternativt, og gøre det via msn?

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Citat fra: Svend_M
jeg er frisk... men i vil nok være nødt til at sætte mig ind i det, jeg er ligesom pigerne ny indenfor RPG!!

Jeg vil gerne påpege, at jeg ikke er newbie inden for rollespilsgenren ;) Jeg har spillet NWN på rollespilsservere i....to år eller noget :D Men jeg har aldrig prøvet Pen and Paper før, så der er jeg totalt nybegynder :) Men jeg har altid godt kunnet tænke mig at prøve :)

Citat fra: Güntermann
Man kunne jo også gøre det super alternativt, og gøre det via msn?

Det ved jeg nu ikke helt om er en god idé - jeg er bange for, at det bliver meget rodet, med halvfjerds beskeder på en gang. Du kan jo bare se på vores forum rollespil, hvor der nogle gange går helt ged i den, fordi folk kommer til at poste på samme tid. Vil der ikke bare blive mere rod i det, hvis folk skriver på MSN?

Desuden er en stor del af Pen and Paper (så vidt jeg har forstået på min fætter i hvert fald) jo også det sociale samvær - og det går vel lidt af, hvis man gør det via MSN?