skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

tænd lyssværd

(Læst 9444 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
(...)Jeg tror en Jedi er dygtig nok til ikke pludselig at fejlaktivere sit lyssværd. Men altså som sagt. Hvis man har en knap, der sørger for, at klingen er ude hele tiden, risikerer man jo at få kappet fødderne af, hvis man taber det (altså, får det sparket ud af hånden eller lignende)

ok, det citat fik mig til at grine, da det mindede mig en af min søsters Vader parodier. :lol:

Men til emnet, så er der jo som tidligere nævnt mange forskellige måder et lyssværd kan være konstrueret på. 'Aktivation' er et rimelig vidt begreb og kan dække over mange forskellige typer tænd/sluk mekanismer. tryk følsomt, en dissideret knap, Kraft brug, knap der skal holdes inde, lås så knappen ikke skal holdes inde og lyssværdet vil dermed forblive tændt. :-) Så vidt jeg husker, så er Lukes ret standart med en tænd/sluk knap, der lukker lyssværdet, når han ikke længere holder fast i det. Dog med en lås funktion, så det kan forblive tændt uanset hvad han gør.(også med risikoen for at kappe egne fødder af). :roll:

Corrans har også denne funktion, plus dobbeltlængde funktionen.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"