skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

tænd lyssværd

(Læst 9832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Citat fra: Tionne
Veldig furnuftigt teorier i har lagt til diskusion :)
Jeg mener at have læst et eller andet sted, i en eller anden Star Wars bog, at sværdene kan bygges op på et hav af måder, alt efter ens foretrukne kampteknik.
Altså, dobbelt klinge (som Darth Maul), ekstra længde funktion, tænd/sluk knap(til evt. kast), holde-inde knap(hvis det skulle blive slået ud af hånden) o.s.v.
Mener derfor at det er vidt forskelligt, fra lyssværd til lyssværd, hvordan det 'virker'.

Ja, som skrevet i et andet indlæg af mig herinde, siger min essential guide også, at der er mange forskellige måder, et lyssværd kan være bygget op på. Corran Horn har f.eks. så vidt jeg husker et, der kan regulere klingens længde, så han pludselig kan gøre det kortere eller længere.
Det eneste jeg ikke rigtig kan få til at passe, er det med en "hold-inde-knap" der skulle gøre, at sværdet ikke slukker, hvis man f.eks. taber eller smider det. For det kan jeg ganske simpelt ikke se nogen mening i. Når man smider det - ok, rimelig mening, men der kunne man ligeså godt bruge kraften. Når man taber det - nej, ikke ret stor mening. Nedtur at få kappet fødderne af, fordi ens hold-ind knap var aktiveret?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

sithlord2700

• Gæst
kan sige at Qui-Gon's, Obi-wan's, anakins, mace vindus, Grev Dooku's, Kit fistos, Bultar Swans og Plo Koons lyssværd har en aktivator knap....

iøvrigt fandt jeg lige ud af at det lyssværd Mace Windu har i episode 1 ligner 100% det Plo Koon har... rimelig mærkeligt...

SithLordAdamsen

• Gæst
tror at tænd/sluk funktionen er lidt ligesom en moderne lommelygte eller noget der kun virker så længe de er i kontakt med levende organismer (manflesh) men så er problemet bare hvordan grieveous kan bruge dem....

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Jeg tror så altså (baseret på citaterne fra min essential guide), at der på lyssværdene er en trykfølsom plade eller knap, som man holder inde, eller holder på, og på den måde holdes klingen ude. :)

SithLordAdamsen

• Gæst
hvad så når man kaster det?? eller hvad hvis man kommer til at ramme den knap når man sådan har armene nede (eller en jarjar lignende ting tilfældigvis rammer den...) så ville man miste sit ben og det er altså ikke den sejeste måde at ende på for en master... hvis du ved hvad jeg men...

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Jeg holder mig til ideen om, at når man kaster det, så bruger man kraften til at holde det inde. Kan godt lidt se hvad du mener, med folk der skubber, men den anden (med armene ned langs siden) tror jeg ikke på. Jeg tror en Jedi er dygtig nok til ikke pludselig at fejlaktivere sit lyssværd. Men altså som sagt. Hvis man har en knap, der sørger for, at klingen er ude hele tiden, risikerer man jo at få kappet fødderne af, hvis man taber det (altså, får det sparket ud af hånden eller lignende)

SithLordAdamsen

• Gæst
ja det er rigtigt... måske er det sådan en soulbound ting så KUN den der har det kan bruge kraften til at tænde/slukke det med... men så er der noget galt når han tænder lukes sværd...

Veers

• Gæst
Jeg mener det er er med en knap, man tænder lyssværdene.
Dog er jeg ikke sikker på, om Hethrirs (fra Crystal Star) er anderledes, idet han har en prøve, hvor børnene skal række ud med kraften, og tænde sværdet. Men jeg er ikke sikker på, om hans sværd rent faktisk tændes vha. kraften, eller om de blot skulle trykke knappen ind vha. kraften?

Lord Hethrir's lyssværd er bygget på en unik måde - der er ingen tænd knap, det betjenes kun af kraften. Det står der ihvertfald i bogen :)

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Mente nok der var et eller andet, men har ikke læst krystalstjernen, siden jeg var omkring 12-13 år gammel, og da jeg er 20 i dag, er der immervæk gået et stykke tid ;)

RISE LORD VADER

• Gæst
i star wars universet  er der en "aktivator" på lyssværdene

Darth Chfm

• Padawan
  • **
  • Køn: Mand
Jeg kan ikke huske hvor jeg  har læst det, men der står et sted at der en lås på lyssværd. Altså man skal holde knappen inde, men hvis man sætter låsen til slukkes lyssværdet ikke når man fjerner fingeren fra knappen.

Give yourself to the dark side!

SilentD

• Gæst
Jeg tror så altså (baseret på citaterne fra min essential guide), at der på lyssværdene er en trykfølsom plade eller knap, som man holder inde, eller holder på, og på den måde holdes klingen ude. :)

og jeg tror at I "Beep" denne diskussion længere end George Lucas havde kunne forestille sig...

Der er kun en logisk forklaring... Sværdet slukker når det tabes, så det ikke ser dumt ud i filmen at det bare ligger der og skærer hul i gulvet. Og når det kastes er det jo meningen at det skal være tændt... Så mit indskud til denne diskussion er hermed: det slukker når det står i manuuskriptet at det skal slukke... slut :)

Redigeret af Darth Pingu på grund af uheldig ordvalg.
Senest Redigeret: 17-07-2007, 10:29:24 af Darth Pingu

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Ja, rimeligt gammelt emne, men er først faldet over dit svar nu.

Altså, hvis vi kunne og skulle forklare alle ting i SW med "det stod i manuskriptet" så var der ikke ret meget sjov ved det her forum - for så er der ikke behov for nogen diskussioner eller spekulationer om dette og hint.

thrawn

• Storadmiral T
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • The name's T btw
Altså jeg mener da at have læst at man kunne indbygge noget i sværdet som deaktiverede det når det slap brugerens hånd. :| kan bare ikke lige huske hvilken bog det var :|

iwonnabe1

• Gæst
det er da på den røde knab som typisk er på lyssværdet ikk? det er min mening :?