skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

mace windu's lyssværd

(Læst 11855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Visse vasse..
Arrhh.. Der fik du mig.. Det kan jeg ikke huske.. Og min søs ser tv.. Måske jeg skulle slå hende ud, så jeg kan komme til??
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Master_Yoda

• Jedi Ridder
  • Køn: Mand
Det gør ikke noget.. Hvis jeg vil vide, bør jeg jo bare selv se efter :wink:
Men vi er vist ude på et lille sidespor.. Tilbage til emnet.

Sofus

• Gæst
det er nok lidt sent at svare dig Marster Yoda men jeg ser heller ikke noget galt i at Mace har Lilla Lysværd
jeg synes at det er sejt

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Citat fra: Mikael
1. Samuel L jackson spurgte om han kunne få en anden farve.. (det ville nok bliver lidt svært for Yoda at spørge om det)
2. da de lavede de først film kunne man ikke lave andre farve end blå, grøn og rød..
3. det kan man idag, og der er derfor er der et par stykker som osse har andre farver.
Plo Koon har et Orange/gult/bronce-farvet
Bastilla Shan har et Gult (hun er fra KotOR)
kan ikke lige komme i tanke om flere.. men mener at der er nogle flere...
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Citat fra: Mikael
1. Samuel L jackson spurgte om han kunne få en anden farve.. (det ville nok bliver lidt svært for Yoda at spørge om det)
2. da de lavede de først film kunne man ikke lave andre farve end blå, grøn og rød..
3. det kan man idag, og der er derfor er der et par stykker som osse har andre farver.
Plo Koon har et Orange/gult/bronce-farvet
Bastilla Shan har et Gult (hun er fra KotOR)
kan ikke lige komme i tanke om flere.. men mener at der er nogle flere...

Adskil venligst filmene fra EU tak. Enhver der har set Plo Koons lyssværd i AotC ved at det er blåt. Det med at det skulle være gult, er da vist kun noget man ser i et gammel PSone spil Jedi-Power battles.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
jeg er faktisk ikke sikker på, om der ikke står på Insider's guide cd'en, at Plo Koon har et gult lyssværd! Vil tjekke det, så snart jeg kan komme til det.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Chrash Luran

• Gæst
Der er sq ingen regler for hvilke lyssværds farver Jedi/Dark Jedi/Siths bruger.. Lad os bare se i JediKnight, der bruger Sariss f.eks. et blå-lyssværd, Boc bruger 2 lilla-lyssværd, Yun bruger et gult-lyssværd osv osv.

Og det ser da også langt bedre ud hvis de har forskellige farver. Det giver en hvis personlighed til de forskellige figurer.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Jeg synes det er fedt, at Mace har et lilla lyssværd, fordi det betyder jo egentlig, at han er anderledes end de andre jedier. Han skiller sig ud fra de andre, med det lilla lyssværd, og det er fedt.

Har faktisk hans lyssværd i plastic :wink:  (det er nok derfor jeg forsvarer det :roll: )

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

jedi marster x6 of doom

• Gæst
jania, jeg har bare hans lyssværd i fx version 8)

og samuel har sagt at han ville være beæret hvis bare han havde fået en stomtrop-rolle

og så til min mening om hans lyssværd: jeg kan ikke se noget problem i at han har et lillat lyssværd

en af grundideerne bag star wars var jo blant andet at fantasy om til sci fi

f.eks. kommer jedierne fra tempelriddere/paladiner som i fantasy ofte kan noget sjov magi gennem deres gud

og i rots har pelpatine også nogle ærmer som adler rendte rundt med i den tidsalder fantasy foregår i

og jediernes mening om at man enden er med i jedi-ordnen eller trodt over på den mørke side

og det forklare også hvorfor der ikke er jurnalister og fjernsyn og den slags

og for at nævne det hvorfor det sker for længe siden i en fjern fjern galakse

og i fantasys tidsalder er de riges tøj af dyrt stof, meget stof og stof med dyre farver

jeg tror det med dyre farver er overført til lyssværd

de grønne og blå diamanter er nemme at få fat på og dermed bilige

de andre er lidt dyere og ved at bruge dem viser man at man har penge, men da de nu er jedier er det lidt mere et spørgsmål om smag end det er i fantasy

og ang. sith og røde lyssværd så tror jeg det er fordi rød og sort er vigtige farver i deres kultur

det er vel heler ikke tilfældigt at darth mauls tatoveringer er røde

og sith-ordnen har jo penge nok

Pizzajedien

• Gæst
jeg syntes det er godt med lilla til en forandring :wink:

Darth Laudrup

• Gæst
Jeg synes det er meget rart at de begrænser farveudvalget, så det ikke bliver ren karneval.  :)

Hvis der endelig skal være andre farver synes jeg faktisk at det er ok at det er Mace Windu der har den.

Darth Tun

• Gæst
Jeg syntes det er fedt at han har lillat, men han er dog den eneste der skal have det syntes jeg, når jeg spiller jedi knigth jedi academy(sjovt spil) bliver jeg sur når alle jedis bare render rundt med lillae og gule lyssværd, det bliver en farve læade når det er sådan, men at ploo kon har gult og mace lillat er sejt syntes jeg.

Darth Laudrup

• Gæst
Det der med Plo Koons gule lightsaber har jeg hørt før, men jeg holder nu på at det er blåt det sværd han har.

Der er to grunde til det:

1. Det er det han har i filmene
2. Jeg kan bedst lide det blå sværd og Plo Koon er en af mine favorit     Jedis så han skal selvfølgelig have blåt sværd.

jedi marster x6 of doom

• Gæst
Citat fra: Darth Tun
Jeg syntes det er fedt at han har lillat, men han er dog den eneste der skal have det syntes jeg

jeg vil ikke mene den eneste men der skal ikke være alt for mange

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
  • [*ord cencureret*] this shit, I'm getting the bazooka.
jeg har hørt noget om at det oprindeligt var meningen at ALLE fra jedi rådet skulle have forskellige lyssværd. Ved at det lyder underligt, men jeg har læst og set i et TV program, at nogle af jedierne fra rådet f.ek.s havde Mørke grønne, lysse grønne, mørke blå, lysse blå og mange mange flere.. F.e.ks. havde Yeral Poof et gult lyssværd ligesom Plo Koon. Plo Koon er dog den eneste der helt officelt havde et gult. (dog blå i ep. II. (ser man hans i epIII?)
Heeth Koth skulle f.ek.s have et mørke grønt saber.

De droppede dog at lave så mange farver, for så ville Mace Windu ikke være så speciel!! :wink: