skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

mace windu's lyssværd

(Læst 12094 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sith-lord-vader

• Gæst
hej!
ville bare lige hører jeres mening om at mace windu har et lilla lyssværd og ikke et grønt eller blåt...
som gorge lucas sagde; de gode har grønne og blå, og de onde har røde..

jeg synes det er dumt at han er anderledes end alle andre jedi-mestre.. hvis nogen skulle have et anderledes lyssværd burde det være yoda.. han er ældst..

Mikael

• Gæst
1. Samuel L jackson spurgte om han kunne få en anden farve.. (det ville nok bliver lidt svært for Yoda at spørge om det)
2. da de lavede de først film kunne man ikke lave andre farve end blå, grøn og rød..
3. det kan man idag, og der er derfor er der et par stykker som osse har andre farver.
Plo Koon har et Orange/gult/bronce-farvet
Bastilla Shan har et Gult (hun er fra KotOR)
kan ikke lige komme i tanke om flere.. men mener at der er nogle flere..

og lige til sidst? hvorfor skulle Yoda have et andet fordi han er ældst? det lyder da som børnehave demokrati.. heh. og Jedi ordenen er vist på et lidt højere plan end en børnehave..

sith-lord-vader

• Gæst
det sidste var også bare ment for sjov... :D

Men jeg synes stadig at det er dumt at bare fordi de kan lave dem anderledes så gør de det... hvorfor kunne de ikke bare beholde de gamle..

jeg ved også godt at der er andre der han et andet farve lyssværd, men mace windu virkede bare lii mest åbenlyst at skrive om.. han er jo trods alt den mest kendte af de tre..

jeg kan da også godt forstå at george lucas giver samuel l jackson et lillat lyssværd når han vil have et.. for jackson er jo MEGET kendt, så hvis det var det der skulle til for at få jackson med så kan jeg godt forstå det, jeg synes bare stadig væk at det er dumt..

Mikael

• Gæst
tror nu ikke at jackson havde sagt nej til at være md i star wars selvom han ikke fik et lilla lyssværd.. og hvis han havde gjort det.. så har han ikke fortjent at være med.. jeg syns det er godt at han fik sit "eget" lyssværd.. ellers ville han jo bare være en ligesom alle de andre..

sith-lord-vader

• Gæst
ja.. jeg kan godt se hvad du mener..
det var bare min store bror det mente fuldt og fast at jackson VILLE have det lyssværd..

Jedi Master Hugomand

• Gæst
Har Plo koon ikke et blåt lyssværd i filmen?

Og George Lucas sagde til Samuel Jackson at han kun kunne vælge mellem grønt og blåt, men så tiggede Samuel ham om det, og så synes GL alligevel at det så pænt nice ud  :)

Niels Smed

• Gæst
Jo det har han. Ved ikke hvor du har set andet henne Revan

Til de folk der stadig tvivler tjek linkene. Det ene er kun plo koon i statur det andet er direkte fri EP II:

http://www.rabittooth.com/800x600StarWarsWallpapers/PloKoonWallpaperV2.jpg

http://groups.msn.com/fscRP/starwars.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=46

På siden www.rabittooth.com står han med et gult lysværd ja. MEN! Rabittooth lave speciele wallpapers hvor folk skriver kan skrive deres ønsker ind og så ser de på om de kan lave det. Rabittoth har været inde og pille ved billedet så hans sværd er blevet lavet om fra blåt til gult

http://www.rabittooth.com/1024x768StarWarsWallpapers/1024PloKoonV1.jpg

sith-lord-vader

• Gæst
Citat fra: Jedi Master Hugomand
Har Plo koon ikke et blåt lyssværd i filmen?

Og George Lucas sagde til Samuel Jackson at han kun kunne vælge mellem grønt og blåt, men så tiggede Samuel ham om det, og så synes GL alligevel at det så pænt nice ud  :)

oki.. så havde min storebror lidt ret.. :)

Jedi Master Hugomand

• Gæst
Lidt off topic men... Jeg synes egentligt at det er lidt lamt at der kun er de 3 forskellige lyssværds farver at vælge imellem. Før EPII havde jeg forestillet mig at der var alle mulige farver, og så blev jeg sgu lidt skuffet da jeg så at der kun var de traditionelle 3  :(

Men det kan jeg nu sagtens leve med alligevel   :P

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Citat fra: Revan
tror nu ikke at jackson havde sagt nej til at være md i star wars selvom han ikke fik et lilla lyssværd.. og hvis han havde gjort det.. så har han ikke fortjent at være med.. jeg syns det er godt at han fik sit "eget" lyssværd.. ellers ville han jo bare være en ligesom alle de andre..

Det er jeg ganske enig i, han villa da aldrig have sagt nej, det var jo ham selv, der henvendte sig til George Lucas, og spurgte om der kunne blive en rolle til ham. Han ville have været tilfreds med en camero.

Med hensyntil hans unike sværd, ja hvorfor ikke. Jeg har ikke noget problem med det, der er langt værre ting i den nye trillogi end et lilla lyssværd.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Super-Windu

• Gæst
Der er en del jedis som ikke har et blåt eller grønt

Diba Billaba har gult og det har jorcasta Nu også.
Plo Cloon har Orange og Yarael poof er gult.

Og i EU Har Lowbacca gult/bronze, Jaina Solo har Lilla. Mara Jade Har også Lilla. Corran horn har vist sølv/Hvidt

Kit Fisto

• Padawan
  • **
Citér
Lidt off topic men... Jeg synes egentligt at det er lidt lamt at der kun er de 3 forskellige lyssværds farver at vælge imellem. Før EPII havde jeg forestillet mig at der var alle mulige farver, og så blev jeg sgu lidt skuffet da jeg så at der kun var de traditionelle 3  

Offtopic:
(Jeg er abselut enig med der "Master hugo"!!. Da jeg købte en masser tegneserier, hvor man så Adi gallia med hendes over seje røde lyssværd, og Plo koon med sit orange, og Seasee tiin med sit lilla, og Ki-Adi-Mundi som også har lilla. OG Pludselig i Episode 2, så har de alle Blå og gul...nå ja - 1 lilla!...Det er let æreligt...)

Citér
Diba Billaba har gult og det har jorcasta Nu også.
Plo Cloon har Orange og Yarael poof er gult.

Offtopic=
(Ja, Plo koon har orange i Epi 1. Men ikke i Epi 2. Der har han blåt. Og syntes også jeg huske at Depa billaba har grønt eller blåt i Epi 2.)

Citér
jeg synes det er dumt at han er anderledes end alle andre jedi-mestre.. hvis nogen skulle have et anderledes lyssværd burde det være yoda.. han er ældst..

sith-lord-vader det kan da være ligemeget om han har Lilla. Det gør det da bare federe...Og nej det er ikke alle jedi-mestre der har grønt og blåt.
tao

Master_Yoda

• Jedi Ridder
Jeg ser ingen som helst problemer i han har et lilla lyssværd. Og jeg er også helt sikker på han ikke ville have sagt nej til rollen, bare fordi han ikke fik et lilla lyssværd.

Desværre kan jeg nok ikke følge med jer i snakken om gul og grøn, for jeg har da godt nok svært ved at se forskel. Men okay.. Da jeg gik i 1. klasse fik jeg også at vide jeg var farveblind  :wink:

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Visse vasse..
I ekstramaterialet på Epi II kan man se Jackson snakke med GL om det.. EFTER han er blevet castet til rollen som Mace Windu.. Så jeg tror simpelthen IKKE at han krævede et lilla LS..

Kommer lige i tanke om at de jo skifter LS efterhånden som de gamle går i stykker, bliver modificeret etc..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Master_Yoda

• Jedi Ridder
Så er det jo på plads :)
Hvorhenne i ekstramaterialet kan man se det? For så vil jeg lige hurtigt se det :)