skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Forum ændringer 10-12-2013)

(Læst 61957 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Som i måske har opdaget, har jeg flyttet Clone Wars, så den nu er på niveau med de "rigtige" Star Wars film. dette skyldes, at den efterhånden har kørt en del sæsoner og derfor ikke længere blot er en del af "andre Star Wars film". Den gamle Clone Wars serie fra 2003 hører stadig til under andre Star Wars film sammen med Ewok filmene, Holiday Special, den tyrkiske Star Wars film osv. Også rettet lidt i teksten, da der stod den kommende serie, det er vist nogle år siden, at den kom nu.  :wink:
Senest Redigeret: 02-01-2013, 16:35:10 af Leia Skywalker
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Godt initiativ Wulff :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Har tilføjet et nyt underboard under samlerobjekter til de forskellige udgaver af filmene. Her kan diskuteres forskellige udgaver af filmene på Blueray, DVD, laser disc, VHS og Betamax (samt Video 2000, hvis disse eksisterer). Diskussion af filmplakater (biograft, video, DVD osv).Jeg vil gennemgå samler-foraene og flytte relevante emner/tråde over i den nye sektion.

Har også omdøbt "fagbøger" til "opslagsbøger", da opslagsbøger passer bedre end fagbøger, da mange af dem disse netop er opslagsbøger eller leksikons, hvad enten de foregår in universe (f.eks. SW Enclyclopedia og Essential Guides), beskriver Star Wars i den virkelige verden (f.eks. SW Chronicles, SW Album og SW År For År) eller omhandler merchandise .
Senest Redigeret: 13-12-2013, 07:54:55 af HWR
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Super skønt at se der løbende sker ændringer her på Sky, et helt board til swtor er dog måske lige i overkanten  :-D Men ok det er det spil der bliver spillet mest tror jeg. Så lad os se om ikke det kan trække lidt flere ind.
I reject your reality and substitute my own!!

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Måske er det lidt overkill, ja.  Valgte at give den sin egen sektion, da det jo er et online spil lig Galaxies, og se på hvor mange tråde, der kom i Galaxies sektionen, så hvis forummet kommet op på gammel aktivitetsniveau, vil vi se en del flere tråde i SWTOR, tror jeg. Dermed er Computerspil sektionen kun til single player spil (men både konsol, PC, Mac, Amiga, C64 osv er tilladt).

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Lidt mere overkill, rollespil har nu også sin egen sektion. Dette mener jeg giver god mening, da der er ret stor forskel på rollespil contra brætspil, kortspil, elektroniske spil osv. Det er så både live og pen-and-paper rollespil, som er i den nye sektion. CCG/TCG er også flyttet væk fra andre spil, af samme årsag som rollespil, et CCG kortspil er jo noget helt andet end f.eks. almindelige spillekort eller de gamle Supertrunf / Top Ass / Top Ace kort, som vi spille i min barndom i 1980'erne, da man jo selv vælger at sammensætte sit deck og ikke køber et komplet sæt kort.

Både Galaxies og The Old Republic er nu underboards til Computerspil, da de jo i bund og grund er computerspil. :)

Dette bliver nok sidste større ændring for nu.  
Senest Redigeret: 15-12-2013, 12:34:20 af HWR

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Jeg skrev tidligere, at der ikke ville ske flere større ændringer i år, hmm som tidligere statsminister Jens Otto Kragh sagde, "man har et standpunkt, til man tager et nyt".

Jeg har, for første gang i flere år, læst lidt i sektionen "Expanded Universe" og kan se en del emner bør flyttes, evt. fordi de handler om en specifik bog eller tegneserie m.v. Har allerede flyttet nogle til følgende sektioner: Andre Film (omhandler Ewok tegnefilmene), romaner og noveller, tegnserier, opslagsbøger, videoklip, favoritlister samt Universet.

Egentligt er sektionen lidt unødvendig da en del af emnerne heri hører til under bøger og tegneserier, resten kunne så flyttes til Universet (der jo både omhandler film og EU ifølge beskrivelsen). Dette afhænger dog af hvor mange tråde, der vil være tilbage efter min gennemgang, er der få vil de blive flyttet og sektionen nedlagt.

---

Brugernes fanfilm projekter er flyttet til "Det Kreative Hjørne" og er dermed ikke længere bare et underbord til "Fanfilm". Dette skyldes, at der er over 100 tråde i sektionen, og måske kan synliggørelsen skabe lyst hos nogle brugere til at starte eller genoptage fanfilm projekter.
Senest Redigeret: 19-12-2013, 14:32:04 af HWR

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Må jeg spørge hvorfor at der skal flyttes sådan rundt på emnerne? er det ikke meget nemmere at de bare er hvor de er? Mange vil måske mene, at Expanded Universe og filmene burde holdes adskilt, især fordi mange ikke kender til de figurer som optræder i bøgernes univers, så vil det da være godt at vide hvor man skal gå fra, at de findes.

Og der er altså mange emner, som intet har med bøgerne at gøre. Mange af dem er jo spekulationsemner, omkring figurer og hændelser.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Expanded Universe og Filmene skal helt klart holdes adskilt.

Hvorfor der skal flyttes rundt på emnerne, simpelthen fordi mange ligger forkert. Har f.eks. fundet en del om yndlings person, Hutt, kvinde osv, disse skal ligge i sektionen om favoritlister. Flere tråde har omhandlet en specifik bog eller tegneserie, disse skal også flyttes på plads. Du har så ret i, at en del emner omhandler spekulationer, og disse vil blive liggende.

Personligt har jeg aldrig helt selv forstået forskellen mellem denne sektion og den om romaner. Det skyldes sandsynligvis, at jeg ikke selv har læst nogle Star Wars romaner endnu.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Så er der oprettet sektion, hvor de kommende film, kan diskuteres. Der vil naturligvis blive oprettet undersektioner til hver film på sigt.

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Har oprettet en sektion til den gamle Clone Wars serie i filmsektionen og flyttet emner om denne væk fra sektionen om The Clone Wars, da jo er to vidt forskellige serier. Overvejede dog om den i stedet skulle have været en under-sektion til "Andre Star Wars Film" i stedet for at have sin egen sektion.